| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
Hvis du ikke vil skifte forstærker og højtalere...
så har du kun mulighed for at forbedre kilden dvs. DAC eller det digitale signal.
Du kan forbedre det digital signal med en USB til SPDIF konverter.
Helst en type med en extern linear PSU så den IKKE deler strøm med PC'en.
Så ville du også undgå den optisk overførsel som ikke altid er lykken.
Men ja ellers skal du nok kikke efter en extern DAC.
Men husk at du også skal have et godt analog kabel til min 500kr som desuden vil på virke lyden.
Jeg ville først forbedre:
1. Højtalere stander
2. Digital signal kilden (din digital overførsel fra PC'en) og dette vil også hjælpe din nye DAC i fremtiden.
3. En ny DAC og godt analog kabel
|
|
|
Har lige købt reciveren og højtalerene som spiller godt(recivere er ca 14 dage gammel og højtalerne er lidt nyere,mangler
jeg bas så det en subwoofer), så det vil jeg ikke skifte ud, men en dac er vel som at skifte std pickuppen ud med en af bedre
kvalitet?(eller næsten)
Så det du siger er først noget ala Hiface som vassagohifi forhandler, skal dog være med optisk udgang da jeg ikke har lyst til
endnu et nyt kabel (coaxial) og så senere f.eks den dac som jeg linker til? Har et isoda ha-20 signalkabel(gammel high end
kabel, er dog desværre blevt gul pga tobak som jeg håber ikke har påvirket lyden) som jeg kan bruge, så der behøver jeg
ikke købe et nyt.
Hvad forskel på lyden vil der være hvis jeg først køber dacen og senere optimere lyden fra pcen til dacen? (som b.la er det
en hiface fra vassagohifi er lavet til at kunne)
|