Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i lang tid tænkt over det. Det er fedt, at man kan købe vinyl og cd´er stadigvæk, men har den minoritetsgruppe (HiFifolk og musikelskere og folk mod LoudnessWar) som vi tilhører kun en begrænset levetid tilbage???? Modtog nedenstående fra fagforeningen på mail, og så kan man ikke undgå, at blive lidt nervøs igen . Er absolut ikke bange for "fremskridt" når det er det, det er, men er rimelig træt af, når fremskridt bli´r annonceret som indiskutable forbedringer i mammons hellige navn, når det i virkeligheden er en degradering af kvalitet .
Invitation til Dansk Metal’s update-arrangement;
ALT BLIVER ONLINE
Tror du der er grænser for hvad onlinetjenester kan? Så tag med til dette spændende Update arrangement fra Dansk Metal.
Tager du din mobil med på toilettet? Overvejer du et farvel til din TV-antenne? Og skal du snart køre det gamle stereoanlæg og CD-samlingen på genbrugspladsen?
Så er du ikke alene. Online film- og musiktjenester som HBO, YouSee, Netflix, WIMP og Spotify stormer frem - og vores underholdningsvaner ændrer sig radikalt i disse år.
På Dansk Metals update-arrangement får du svar på, hvad det er for trends der lige nu ændrer vores nyheds-, musik- og fjernsynsforbrug – og hvad hardware, software og online-tjenester som der er værd at satse på.
Så meld dig til et spændende og informativt Update-arrangement, hvor it-ekspert og redaktør Lars Jacobsen fra comon.dk og pcworld.dk giver en underholdende og guidet rundtur i de mest spændende trends og produkter lige nu – og demonstrerer hvordan tjenesterne virker, så du kan gå hjem og vælge den løsning, der passer bedst til dig.
Arrangementet finder sted tirsdag den 23/4 2013 kl. 17.30 hos DK4 / InMotion, Trindsøvej 5 C, 8000 Aarhus C
Foredraget er delt op i 2 dele:
I del 1 er fokus på den udvikling og de trends der på godt og ondt lige nu ændrer vores nyheds-, musik- og fjernsynsforbrug
I del 2 er der fokus på de forskellige hardwareløsninger, software og online-tjenester som der er værd at satse på.
Dørene åbnes kl. 17.00, og alle deltagere bedes møde op omkring dette tidspunkt. Da arrangementet optages til tv, lukkes dørene til studiet præcist kl. 17.30.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Masserne bestemmer desværre........  Tror bare ikke det går helt så galt igen. Man skal nok holde det gamle i live, det bliver bare meget dyrt for os hen ad vejen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Har i lang tid tænkt over det. Det er fedt, at man kan købe vinyl og cd´er stadigvæk, men har den minoritetsgruppe (HiFifolk og musikelskere og folk mod LoudnessWar) som vi tilhører kun en begrænset levetid tilbage???? Modtog nedenstående fra fagforeningen på mail, og så kan man ikke undgå, at blive lidt nervøs igen . Er absolut ikke bange for "fremskridt" når det er det, det er, men er rimelig træt af, når fremskridt bli´r annonceret som indiskutable forbedringer i mammons hellige navn, når det i virkeligheden er en degradering af kvalitet .
|
|
|
Som det sådan lige ser ud, handler det da mest om selve "transporten" af musikken - ikke om kvaliteten af den ?
Der findes jo desværre også en del jammer udgivet rent analogt, så selve transporten skal vel ikke nødvendigtvis udråbes som den skyldige ?
catch 22 ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare endnu et eksempel på at fagforeninger er dinosaurer...
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2013 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIYLars skrev:
Bare endnu et eksempel på at fagforeninger er dinosaurer... |
|
|
Det er da noget sludder at sige !
uanset du måske ikke kan lide fagforeninger eller ej, er det jo meget af det der rører sig i tiden, så beskylde dem for at være dinosaurer på den konto er godt nok fjoget. __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser positiv på fremtiden.. Der vil fremover være mere og billigere kvalitets udstyr til salg fra dengang p***et ikke skulle firmware opdateres hver uge..
På billedsiden har jeg på grund af den moderne markedsføring og folks trang til at TRO på at nyt er bedre, fået mulighed for at købe Projektor der kostede 400-500 Kkr for blot få ar siden, og lammetæver alt på deres vej i de rette hænder..
Jeg kunne stortset ikke trives bedre..
Eneste minus er dog at der bliver længere og længere mellem ligesindede.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2013 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Som det sådan lige ser ud, handler det da mest om selve "transporten" af musikken - ikke om kvaliteten af den ?
Der findes jo desværre også en del jammer udgivet rent analogt, så selve transporten skal vel ikke nødvendigtvis udråbes som den skyldige ?
catch 22 ? |
|
|
Udtrykte mig måske ikke klart nok? Jo, jeg tænker på transport og specielt komprimerede formater, vi har trods alt ikke indflydelse på kunstnernes udtryk  . Hvis alt efterhånden går over til streamingtjenester (forhåbentlig ikke i min tid  ), og det højeste, udbudte blev 192 Kb/sek (skrækscenarie).....py-ha __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2013 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
......Udtrykte mig måske ikke klart nok? Jo, jeg tænker på transport og specielt komprimerede formater. Hvis alt efterhånden går over til streamingtjenester (forhåbentlig ikke i min tid ), og det højeste, udbudte blev 192 Kb/sek (skrækscenarie).....py-ha |
|
|
Hvis transporten kvalitativt er løftet op til et eller andet tabsfrit format, er den barriere vel klaret.
Personligt synes jeg da det er fint nok at stille forskellige kvaliteter af transport til rådighed for "Pøblen" - der så selv kan vælge hvor meget de vil betale for god lydkvalitet. (Bare man altid sikres mulighed for også at kunne vælge topnotch.
Hvad jeg savner er ikke den tekniske kvalitet af musikken - men den musikalske. Programmer som Xfactor og deslignende viser jo desværre alt for godt at kurven går stejlt nedad
Jeg kan sågu stadig undre mig lidt over hvor godt en Minidisc lyder ! Den burde ikke gøre det, men deler vel den skæbne med humlebien :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu nævner du selv CD'en i dit indledende indlæg - den er da i hvertfald ikke analog. Så om de digitale signaler kommer fra en plastskive eller streames over et netværk inden de rammer en DAC, er da for kvaliteteten fuldstændigt ligegyldig. At du går rundt i den tro at streaming er mp3 i højest 192 Kb/s er også en vildfarelse. I dag er der flere streamingtjenester, som udbyder i 320Kb/s, og enkelte eksperimenterer allerede med at udbyde i lossless format (FLAC). Så tag det helt roligt - ingen grund til panik  __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den analoge verden er ved at dø... det tror jeg absolut på.. jeg går stadig i folkeskole og kan se vi er hele TO der har stadig har cd'er som også køber dem.. og jeg har LP også og da jeg sagde det der oppe gloede ALLE åndsvagt på mig.. desværre :(
dog er der også stadig unge som prøve at føre den analoge verden videre ;) jeg er selv en af dem og med mine 15 år og LP er der stadig lidt håb :) og tror jeg jeg kommer til at opleve en verden uden cd og LP :( og film på diske :/
De der er på min skole bruger alle sammen youtube hvor der er en max kvalitet på 128kb/s og de syntes desværre jo alle sammen det er en helt fin kvalitet... Der er nogen få af dem som bruger spotify men det er ikk kvalitetens skyld men der i mod der kan ligge hele album der :/ __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
naaahh, hvis jeg skuer i min krystalkugle, så er der 2 medier der fortsætter: Download med alt fra mp3 til hi rez (mp3 kommer op på 320 kB/s så det næsten er til at holde ud når man er på tur). Analoge skiver i super kvalitet, tror der kommer meget mere remastered fra analoge bånd (hurra).
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Analoge skiver i super kvalitet, tror der kommer meget mere remastered fra analoge bånd (hurra). |
|
|
Det kræver da vist et HURRA, (med store bogstaver)    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvem siger mest sludder?
"uanset du måske ikke kan lide fagforeninger eller ej", citat: jan_stevns
Om igen...
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager det med ophøjet ro. Kvaliteten af digital musik distribution skal nok gå mod lossless/hi-res i takt med prisen på
datatrafik går ned, som sagt er vi allerede godt på vej. Der er INTET teknisk der taler for at en CD-afspiller er en
computer/streamer overlegen, tværtimod! Ved CD'en vil der ALTID være en mulighed for fejl ved den optiske udlæsning af
data. Nu er det blot et spørgsmål om personerne med den rette viden vil perfektionere computeren som kilde.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2013 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Ja, hvem siger mest sludder?
"uanset du måske ikke kan lide fagforeninger eller ej", citat: jan_stevns
Om igen...  |
|
|
Flot at hive tingene ud af sammenhæng .... NOT ! __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke prisen på musik data har andet end hvad man kan få / vil have for sin vare at gøre.
Data trafik prisen er heldigvis i kraftig bedring, men det vil ikke have indflydelse på prisen for musik. Har selv 100 / 100 mbit med fiber, det rykker 
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor 250 meter fra dig, og kan ikke få fiber her.
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ikke så bekymret, CD'en skal nok være der i mange år endnu, og vi køber stadig musik for der er noget livskvalitet og se på alle de CDer, der er købt igennem mere end 25 år og så overveje hvad man vil høre. Sammenlignet med CD'en virker det rimelig klinisk at høre en computerfil. Og det er nemt at bestille CDer på nettet, de kommer helt fra Hong Kong for 80 kr for nye udgivelser.
Og Hifien er faldet i pris og vi har aldrig fået så meget for pengene som nu. Så gå ikke i panik, for der er ingen grund til bekymring. Jeg kan huske jeg købte et sæt med de 5 første Dire Straits CDer i Fona i Herning i 86. De kostede 800 kr i 86 mønt. Jeg købte et tilsvarende sæt fornylig som gave. Det kostede 210 kr. Så sig ikke vi ikke får noget for pengene idag, og det vil endda være muligt at købe sættet i Hong Kong for under 400 kr leveret i postkassen.
Vinylen er da hyggelig og nostalgisk, men noget alternativ til CDer har den vel ikke været i mere end 20 år, snarere et supplement. Så det er der vel egentlig ikke noget nyt i. Måske går vi over til streaming ved siden af alle CDerne om nogen år, men det skal vi da nok klare også , og industrien leverer hele tiden bedre og bedre produkter. Så alt i alt går det da ganske fint. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Gnist Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 283
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige brugt en eftermiddag i Dubai audio og et af de anlæg vi lyttede på
Bestod af højttalere fra Vivid og en kombination af forstærker, forforstærker og streamer, alt i
en enhed, fra franske Devialet.
Der blev streamet fra en Ipad med Itunes og i mp3 format.
Streamingsprotokollen er Devialets egen ikke airplay
Resultatet var mildest talt forbløffende, jeg ville uden problemer kunne leve med sådan en
løsning.
Vi nåede ikke at lytte på gøre filer, han havde ingen endnu, men systemet kan klare 192/24.
Forstærkerdelen er en blanding af klasse A og klasse D og særdeles vellydende.
Jeg kan kun sige at bortset fra loudnesswar syntes jeg kun der er fremskridt, ikke noget der
var bedre i gamle dage
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|