Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad gør man ved nabostøj? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
esbena
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2013
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg bor sammen med min kæreste i en lækker ejendom i Aarhus i privatlejede lejligheder som udlejer, og har gjort det i over
et år nu.

Vi kommer godt overens med alle beboerne i ejendommen, og der hersker en fin orden og respekt fra alle sider.

Der bliver ikke spillet for højt musik for længe eller for ofte, og alle plejer at sætte en seddel op i gangen i god tid inden de
holder fest så man kan tilpasse sig.

Nu kommer problemet så - For ca. 3 mrd siden fik vi nu underboer. Det er to drenge i starten af 20érne (vi er selv i slutningen
af 20érne), og de fester uafbrudt!!!!

Det står på hver weekend, altså både fredag og lørdag (HVER ENESTE!!!), samt ofte også om torsdagen.

De spiller Musik, spiller guitar, hopper, danser, råber, skriger, snakker, smækker med dørene og ryger tæt.

Det starter generelt allerede om eftermiddagen, hvor musikken gradvist skrues op og gæsterne ankommer. Dette står så på
indtil ca. kl. 1-2 om natten hvorefter de går i byen. Herefter kommer de hjem sidst på natten omkring kl 5-6-7, og inviterer altid
på "morgenfest" hos dem.

Vi har prøvet næsten alt nu, og intet har virket!!!

Vi har snakket med dem mange mange gange, og de virkede i starten som om de tog det til sig, hvorefter når døren igen blev
lukket var situationen uændret. Vi har talt med viceværten, som også har haft talt med dem omkring deres støjniveau, men det
har heller ikke haft nogen effekt.

Vi har nogle husregler for bygningen, hvori der bla. står at "at holde en fest i ny og næ er helt fint, men tænk over hvor mange
man "inviterer" med til festen i bygningen" og at der generelt ikke må støjes unødigt efter kl 23.

Det skal siges at bygningen er meget lydt. Men det er ikke kernen i problemet. Vi ville sikkert godt kunne leve med en fest i "ny
og næ", men ikke hver tors, fre, lør hver enenste uge.

Vi får ingen sammenhængende nattesøvn, og bliver derved irriteret på hinanden også fordi vi bliver SÅ frustreret over vores
situation.

Det kan simpelthen ikke være meningen at vi skal finde os i sådan en opførelse.

Nu kommer vi ind i sommermånederne hvor festerne sikkert vil tage til, og vi er helt på bar bund igen.

Jeg er nået til et punkt hvor jeg mener diplomati har fejlet. Jeg kan ikke se hvorfor man skal blive ved med at forklare det
samme for dem om og om igen når de så helt tydeligt er fuldstændig ligeglade.

Derudover har vi et barn på vej, og jeg vil ikke står om natten og trampe på gulvet for at få støjen til at stoppe, imens mit barn
ligge ved siden af.

Det hele skaber en utrolig dårlig stemning hos os...

Hjælp!

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Stor forståelse for jeres frustration, men hvordan havde du tænkt dig at vi her inde på et Hifi forum kan hjælpe dig med netop dette problem?
tænker du i retning af stjhæmne materiaer, i kunne bruge i lejligheden, for at udelukke støj. i så fald tror jeg det bliver en dyr og omfangsrig løsning, hvis det skal virke.
Du må evt. gå lidt mere korporligt til værks, med de unge purke. 
Det kan sku ikke være rigtigt at de skal have lov til at terrorisere jeres nattesøvn hver weekend.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Klag til udlejer , når det er værst så ring til politiet , så har i beviser over for udlejer.Endelig 3 klager så plejer man at ryge ud.Ved godt at politiet vil grine lidt og bede jer selv at gå ned og bede om at få dæmpet musikken , men bliv med at ringe de kommer .

madmax
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Mattheis
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

esbena skrev:

Nu kommer problemet så - For ca. 3 mrd siden fik vi nu underboer. Det er to drenge i starten af 20érne (vi er selv i
slutningen
af 20érne), og de fester uafbrudt!!!!

Det står på hver weekend, altså både fredag og lørdag (HVER ENESTE!!!), samt ofte også om torsdagen.

De spiller Musik, spiller guitar, hopper, danser, råber, skriger, snakker, smækker med dørene og ryger tæt.

Det starter generelt allerede om eftermiddagen, hvor musikken gradvist skrues op og gæsterne ankommer. Dette står
så på
indtil ca. kl. 1-2 om natten hvorefter de går i byen. Herefter kommer de hjem sidst på natten omkring kl 5-6-7, og
inviterer altid
på "morgenfest" hos dem.

Vi har prøvet næsten alt nu, og intet har virket!!!

Vi har snakket med dem mange mange gange, og de virkede i starten som om de tog det til sig, hvorefter når døren
igen blev
lukket var situationen uændret.

Alt det der kender jeg kun for godt... For nogle år siden havde jeg en lejlighed hvor der nærmest flyttede et kollektiv
af unge i alderen omkring 20 ind ved siden af - konstante fester, folk der kom og gik i løbet af aften og nat, og
techno-musik ud af dørtelefonen søndag morgen kl. 8.

Jeg snakkede også med dem, og det første stykke tid ændrede det sig - men med tid blev der så skruet højere og
højere op igen. Så snakkede vi igen, og det hele gentog sig, igennem 2 år. Jeg var meget tæt på at flytte, men
heldigvis nåede kollektivet at flytte først.

Der er som allerede nævnt to muligheder:

1. Man kan støjisolere, men det kræver større indgreb. Når det er underboen er der tale om at lægge nyt gulv som
minimum, og bedst er at lave et rum i rummet. Dyrt? You betcha. Se eventuelt
Lydisolering 1 og
Lydiso
lering 2
. Jeg mener at Rockwool har lavet en pjece omkring opbygningen af ekstra skillevægge
osv., men kan ikke lige finde den.

2. Klag til udlejer. Så er det op til udlejer at tage affære (det skal han), og mon ikke nogle af de andre naboer også
føler sig chikaneret af støjen.

Alt det bedste herfra - et støjhelvede skal man bestemt ikke kimse ad, man bliver bims af det.
Til top Vis Mattheis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mattheis

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg føler med Jer og Ja man flytter vel hvis det ingen ende vil tage, men men selve problemet er ikke kun god PLI også at Danske hjem, altså lejligheder ikke er bygget efter at der bor/lever mennesker (groft skrevet).
Jeg har selv boet i et stål beton bygning i flere år, hvor man tror at det er naboen ovenover eller nedenunder der støjer, men undersøger man virkelig grundig, så kan den være en nabo 2 opgange væk der faktisk laver støj. Med andre ord lyden forplanter sig meget hurtig og mange meter.
Der gøres groft sagt intet for at inddæmme støj i boliger på nogen måder, der er kun en regel at det skal være billigt at bygge så der kan tjenes   kroner.

Simple Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 03 Maj 2010
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Politiet kommer nok ikke ud, hvis I ringer - men du kan evt. bede Politiet om at ringe til dem nedenunder, når de fester, og så
kan de sige et par ting til dem. Måske hjælper det.
Til top Vis Simple Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simple Hifi Besøg Simple Hifi's Websted

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Juni 2013 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Simple Hifi skrev:

Politiet kommer nok ikke ud, hvis I ringer - men du kan evt. bede Politiet om at ringe til dem nedenunder, når de fester, og så
kan de sige et par ting til dem. Måske hjælper det.

Politiet kommer hvis det er slemt nok , man skal bare presse på .Har selv haft overboer der festede 24/7 og det var ikke til at holde ud , politiet kom flere gange , til sidst blev de smidt ud af lejemålet .
Det er måske en ide lige at tale med de andre beboer om støj .

madmax.

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Juni 2013 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

En anden ting vi også gjorde var at finde ud af hvornår de sov , så send familien ud og gå en tur , sæt det ondeste techno/dødsmetal på og giv den gas .Men så er man jo ikke selv bedre end dem , men det giver en hvis tilfredsstillelse at høre dem fise rundt for at få lidt ro .

madmax

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Dårligt råd. Det der skal gøres er at du noterer på hvilke tidspunkter der bliver larmet, og så skal du få dine naboer til at skrive under på en klage (de må jo også kunne høre det) som du sender anbefalet til din udlejer, hvor du gør opmærksom på problemet. Det er helt urimeligt at i skal leve med så meget støj, fra en flok møgforkælede møgunger, der ikke har lært hvordan man opfører sig, når man bor i en ejendom. Hvis din udlejer ikke vil gøre noget ved det (det skal han) kan du kontakte LLO.  

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

donjon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

LLO  er et godt råd uanset. Alene at få de praktiske foranstaltninger igang kræver en vis indsigt.
De fleste plejer at indse at de er uønskede naboer inden klagerne rammer beboerklagenævnet.
Til top Vis donjon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donjon

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Boede et sted hvor der var samme problem. Heldigivis en blok væk fra mig. De prøvede alt, boligselskab, politi og kommune. Intet hjalp.
Efter ca. 1 år kom de nye naboer til dem der larmede - en politimand! Efter 4 uger var de ude.

Med andre ord - få en politimand til nabo, det hjælper.

donjon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Så håber jeg bare at mine naboer ikke  for nogen gode ideer
Til top Vis donjon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donjon

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Et boldtræ, en bidetang... og et par kraftige lår.

Sidstnævnte benytter du til at spake døren ind med, næste gang de fester. Bidetangen til at klippe strømkablerne over med (husk at tage dem ud af stikket først ). Boldtræet til at smadre deres anlæg til ukendelighed.

Bevar roen, sig intet, og gå igen når dit foretagende er overstået... ind i din ryg vil nogle unge mennesker stirre med stor undren...

Spøg til side... jeg håber du får løst dit problem.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan lave lidt strøm identifikation på ejendommen burde det være muligt at "pause" ham lidt.

Hvis alt andet glipper - flyt, alle disse semi voldelige tilgange er ikke vejen - tro mig, det er for dyrt.

M
Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2009
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har været i præcis samme situation. Der er ikke meget man kan gøre i forhold til politi og udlejer. Hvis udlejer forsøger
at smide dem ud, og lejerne tager sagen ind i boligretten, så taber udlejer desværre. Det er sindsygt svært at smide folk ud
af deres bolig fordi de larmer.

Jeg har en overbo som brugte sin lejlighed som et kollektiv. De bor 3 mennesker i en 3 værelses. De holdt fester torsdag,
fredag, lørdag og søndag uge efter uge. Vi forsøgte at tale med dem når vi mødte dem på trappen, uden held.

En dag besluttede vi os for at invitere vores overbo ned til en øl. Vi sagde at temaet var hvordan vi kan lave aftaler så vi alle
kunne være her, vi aftalte at mødes den næstkommende fredag.

Om fredagen kom han ned til os som aftalt. Vi knappede et par kolde op. Han ville gerne undskylde for en fest han havde
holdt for nyligt. Vi sagde til ham at han ikke skulle undskylde for noget, vi var ikke interesseret i at tale fortid, men hvordan
vi kunne lave aftaler for fremtiden. Han var hos os i et par timer, og det var hyggeligt.... En rar og flink fyr når man lærer
ham at kende.

Vi fortalte ham om vores arbejde og børn, og hvordan vi havde oplevet ikke at kunne sove ordentligt.

Siden da har han ikke holdt fester medmindre han har varslet det forvejen. Han holder sjældent fester mere, pigerne
smider stiletterne så det ikke larmer i gulvet/vores loft. Vi er til gengæld gode til at fortælle når vi ikke er hjemme en
weekend, på ferie mm. Der ved han at han ikke generer os med støj...... Vi tager hensyn til hinanden begge veje.

Mit råd er: Få skabt en venskablig kontakt til dem, og få deres respekt igennem den gode dialog. Inviter eventuelt på en øl
og snak om hvordan i kan lave aftaler i fremtiden, aftaler som i alle kan leve med. Måske lander den på at de holder fest 1
gang om ugen, men det er trods alt bedre end 3 gange :-) Og måske kan de blive bedre til at varsle hvornår de holder fest,
bedre til at lukke vinduer, skrue ned for musikken ect. Få evt. deres mobilnummer så i kan skrive/ringe når musikken bliver
for høj.

Mange gange handler det om at vi ikke har nok kendskab til hinanden, og ved at give en forklaring og derved skabe
forståelse, kan man løse mange konflikter.

Jeg håber at i får det løst, for det gør virkelig livet surt for en at bo ved siden af nogle fest-aber....

Held og lykke herfra

Til top Vis Denims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denims

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Nå - kedelig situation.

Vi bor selv i et lille lejlighedskompleks, 4 lejligheder pr. opgang. Generelt har der været god tolerance fra alles side, omvendt støjer folk ikke unødvendigt for ofte. Desværre kom der ny udlejer under os, eller desværre er et forkert udtryk at bruge, for vi har det nu godt sammen... Specielt efter et par samtaler...

Sagen var den, at kort tid efter "de" flyttede ind, så blev 2 til 1, underboen havde nok en lidt svær tid, tror det kom lidt bagpå ham de ikke skulle være 2 mere... Det resulterede i en ny ungdom for ham, trods alderen på omkring de 30... Vi tænkte i starten, at det var helt okay, han skulle have lov til at more sig, men jo, det endte os i fest fredag lørdag og nogle gange ugedage også... Heldigvis for os, så var det opgangene omkring os der tog affære, for jeg har altid haft det svært ved at brokke mig, da jeg selv føler jeg i ny og næ larmer med musik og film. Jeg er generelt også et tolerant menneske, og der skal meget til at hidse mig op, men må indrømme at det generede også mig til sidst.

Heldigvis for os så fik naboen fra opgangen ved siden af talt fornuft i ham, ligeledes kontaktede vi også ejeren af lejligheden (vi andre ejer vores), og det hele mundede ud i at han sjældent holder fester nu. Faktisk har vi haft perioder hvor vi har overvejet og banke på, for at høre om han nu stadig er i live :)...

Vi fik selv barn for et års tid siden nu, og man må sige at kravet til søvn er ekstremt. Det er fysisk udmattende at skulle op med barn om natten og fodre med mere, så hvis i ikke kan få snakket dem til fornuft, eller der kommer en løsning ved at brokke jer til udlejer, så gør jer selv den tjeneste at flytte!

Det er et nederlag ikke og kunne være i sin egen bolig, men tro mig, når først i står i stuationen, ja vi har prøvet flere gange i sygdomsprioder, hvor vi endelig har fået hende til at sove, så hygger underboen sig med World of Warcraft, og så hun vågen - vi har måske brugt 2 timer på at få hende til at falde til ro, og så kan man starte forfra... Det er ikke holdbart i længden, så hvis i allerede har det hårdt med det nu, og det slider på jer, så få gjort noget ved det. Når først jeres dejlige barn er kommet til verden, så har i ENDNU mere brug for søvn og ro, når det bliver muligt!

Det er helt klart fantastisk når det hele svinger, og tolerancen går begge veje, i skal jo omvendt huske på, at i desværre "uønsket" sikkert kommer til at blive støjende selv... Sådan en lille purk skriger på de underligste tidspunkter, og det kommer helt klart også til at generer jeres naboer... Det altid en svær balance :) Det eneste man kan argumentere for er, at barnet kan jo desværre ikke gøre for det skaber uro, det kan de voksne til gengæld :)....

Held og lykke med det!

Rasmus

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Køb en større forstærker og spil endnu højere ......

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

jeg vil kontakte udlejeren og sige enten gør han noget ved problemet nu .. ellers er der en opsigelse på leje målet om en uge 

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Det er altid en træls, og lang vej at få lejere udsat gr. støj og tilsvarende misligholdelse. Du kan læse lidt mere her:

http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=14

Som flere har skrevet, er dokumentation i form af gentagne klager til udlejer - helst underskrevet af så mange beboere som muligt - en forudsætning for at
udlejer kan reagere.

Ændringer i lejeloven har de seneste år givet udlejer lidt lettere adgang til at opsige lejere i denne type sager (noget godt er der da kommet ud af getto-
diskussionerne), men de kan kun løfte bevisbyrden v.h.a. naboernes fælles udsagn.

Er underboerne nogenlunde velkørende på øverste etage, er der jo en mulighed for at de fanger signalet når de første advarsler kommer fra udlejer.

Medlemsskab af LLO er i øvrigt en god investering når man bor til leje.

Held og lykke med at få genskabt natteroen og det gode naboskab.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
jeg vil kontakte udlejeren og sige enten gør han noget ved problemet nu .. ellers er der en opsigelse på leje målet om en uge 

Det tror jeg egentligt udlejer er ligeglad med, for der er så mange, der mangler bolig. Så der vil hurtigt være en ny, der tager over.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes