| Forfatter |
|
obli Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 12 November 2013 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har behov for en strømskinne til at få lidt styr på ormegården men er nu blevet i tvivl om jeg skal købe med eller uden filter.
Er der nogen der har erfaringer og gode råd hvad man skal kigge efter. Har set at Furutech har en skinne hvor der er både og.
Kom gerne med forslag til konkrete produkter jeg bør kigge nærmere på.
Budgettet er 3-4.000 kr
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm..
Har surfet en del på nettet, efter samme svar på spørgsmålene
Har også brug for en strømskinne... Hvilken indflydelse har en strømskinne med filter, f.eks. Xindak, på de forskellige komponenter I et anlæg...? Jeg er lidt lun på Xindak es 1000, ja ved godt der er filter på denne, men hvis nu det er den jeg vælger, og der skal tilsluttes en forforstærker, 2 mono effekt, en cd-afspiller, en RIAA, en pladespiller og en hovedtelefonforstærker... Vil dette kunne lade sig gøre, rent lydmæssigt, eller skal jeg tænke i andre baner...? måske 2 forskellige skinner Vil nu helst have en skinne, gerne med filter... Så byd ind med jeres erfaring...
Med vanlig venlig hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har også haft øje på Furutech e-tp80e, har 4 med filter og 4 uden, så kan man vel teste af.
|
| Til top |
|
| |
KnockKnock Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2012 Lokalitet: København
|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også iSotek strømskinner (AB Audio), men jeg er i tvivl om de er med eller uden filter. Nogen gange er der også monteret en
sikring i engelske strømskinner (Russ Andrews).
Nogle rigtig gode er Nordost QB4 og 8, uden filter eller sikring, og med et lille impedansløft, så de forskellige tilsluttede apparater
ikke ser hinanden.
De gange jeg har prøvet MED filter, har det dræbt dynamikken. Det er som regel bedst at bruge UDEN filter på fx effektrin.
De bedste hilsener KK😄
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg nu forstår... Der skal ikke være filter på effekt... Men gerne på andre komponenter... Hmm... Gælder dette også for RIAA og hovedtelefonforstærker, altså ingen filter...?
På forhånd tak
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
KnockKnock Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren
Jeg kan jo kun tale for mig selv, jeg har kun dårlige oplevelser MED filter (det eneste sted jeg pt har filter, er på min computer og
harddiske som streamer musikken)
De bedste hilsener
KnockKnock
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Den Xindak jeg nu tænker over... Er det ikke mere en strømrenser... men med filter... men læser i andre tråde, at den er med til at bidrage lidt til lyden... positivt...?
Ellers har jeg kigget på Supra... men her skilles vandene... og så er der en Oehlbach 907, der har fået god modtagelse, og hvor der er fire stik med filter og 4 uden... men ikke rigtig nogle brugere der har skiftet bekendtskab med denne... Pyh alle de valg...
Med hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant diskussion, jeg har en Nordost QB4 med 4 stik og de to stik i midten til for-effektforstærker giver en anden
lydoplevelse end dem i enderne. Så der må være noget i konstruktionen, så alle 4 stik ikke er ens.
Da jeg får brug for mere plads til alle mine komponenter er jeg netop begyndt at kigge på alternativer til den kommende
opgradering, har desværre ikke råd til Nordost QB8. Her har jeg læst at ihvertfald Naim og måske Heed som jeg selv har
ikke kan lide filter og strømgenerator, da det skulle begrænse dynamikken. Så ens udstyr er også vigtigt at tage i
betragtning.
Har også kigget lidt på Isotek og Xindak ud over Furutech, men ved ikke om det er god value for money. Der er en Isotek
EVO3 Polaris til salg herinde til 2500kr., men synes det lyder lidt dyrt (249£ fra ny) og vil gerne højere op i en Sirius hvis
det var. De Supra-ting jeg har haft er ok og så heller ikke mere, synes lyden i højtalerkablerne var noget tyndt og lyst i det,
men finder man en brugt skinne kan det da være en god start for nogle.
Så er også meget interesseret i at høre om flere erfaringer og yderligere valgmuligheder.
|
| Til top |
|
| |
KnockKnock Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars No1
Du har helt ret mht at de forskellige stik i Nordost ikke lyder éns.
Den ene udgang hedder også "Primary Earth", hvor du bør tilslutte din Pre Amp ;=)
Ja, lurer også selv på iSotek, ved bare ikke om der er filter indbygget?
KnockKnock
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
EVO3 SIRIUS koster omkring 4000kr. i UK og har 6 stik. Er ikke klar over hvad den koster i DK.
Noget sker der i Sirius skinnen, men er ikke teknisk nok til at give fuld forklaring. Fra hjemmesiden :
RFI reduction 40dB.
Independent outlets – no outlets are connected together, stopping Differential Mode cross-contamination.
Unique Inductive Resistance Gate© optimises the isolation between each of the six outlets.
KERP© (Kirchoff'sEqualResistancePath) ensures equal resistance and equal power delivery across all outlets. No outlet gets
power before the next, a common problem with other power products which daisy chain outlets together.
22,500A of instantaneous protection, featuring IsoTek's unique sequential protection system.
|
| Til top |
|
| |
KnockKnock Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som gider tjekke op med AB Audio ang. ISotek skinner?
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
EVO3 Polaris netfilter 2645,- og evo 3 premier strømkabel 850,-
Fra anmeldelse i HiFi Choice, Marts 2013
“There is a cumulative effect in using both together that makes a
striking difference to the overall performance of the system. They
really open up the soundstage and let you hear more of the music because
noise is reduced... Highly recommended and particularly good value for
money”
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, lyder positivt i anmeldelserne, men vil godt finde nogle bruger indtryk der er mere objektive.
Smider AB en mail om lidt og hører
|
| Til top |
|
| |
KnockKnock Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg smider så en mail til importøren ExoticAudio ;)
Hav en god dag allesammen
KnockKnock
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool, Knock Knock who is there ?
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvordan dine boligforhold er, men en anden løsning kunne være en seperat gruppe m. egen jord til HiFi og så
en billig skinne? Det skulle give mere og er helt sikkert min næste opgradering.
__________________ MVH Claus
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok ikke pointet på mig
Men jeg har påtænkt på et tidspunkt at trække kabler hen med jord o.s.v.... Men indtil da har jeg et problem... Øv
Hvis jeg skal være helt skarp, drejer det sig om, forforstærker, 2 monoblokke effekt. Cd afspiller, 2 pladespillere, 2 RIAA og en
hovedtelefonforstærker...
Altså en strømskinne... Helst med 9 stik, men 8 kan godt lade sig gøre... Da jeg har 2stik i væggen nu... Men hvilken en skal man vælge...? Med eller
uden filter, eller måske en kombi..? Supra, eller Oehlbach... Måske Xindak, eller en af disse der nu er kommet til...?
Skal man bruge et par tusinder... Eller skal man op på 5..tusser...  . Låne hjem... Tjoe... Men fragt og porto frem og tilbage koster også... Så
derfor råd og erfaringer modtages med glæde...  , eller skal jeg nøjes med at købe en Brennenstuhl... Og se glad ud...?
Takker på forhånd
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
obli Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folks subjektive forslag er selvfølgelig fine men jeg burde måske havde præciseret i starttråden at jeg gerne ville have gode forslag til produkter der ikke bare subjektivt var gode men også objektiv var. Er ikke tekniker men det må da være muligt at komme med nogenlunde objektive vurderinger om kvaliteten, herunder renheden af den strøm sådan en skinne leverer.
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan fra Abaudio har allerede meldt tilbage omkring Isotek. Han skriver "Jeg kan sælge en Evo3 sirius for kr 3500,- og en
Polaris for kr 2000,-", lyder fristende, men ville stadig gerne læse noget bruger erfaringer.
Update - fandt lige noget forum indtryk og enig i det er forskelligt fra setup til setup hvor meget en skinne giver, men det
hjælper klart i min Københavner lejlighed :
" I'd say it greatly depends on ones equipment and/or how "dirty" the powersupply is. It can differ a great deal from system
to system, from home to home. But in essence I'll just say this for my system; I could not do without the excellent ISOTEK EVO3 SIRIUS and ISOTEK OPTIMUM power cable. The combo have lowered the noisefloor and brought new levels of clarity. Plus the 6 sockets benifit all my a/v components. When switching back to a "normal" powerstrip with standard cables thats when I truly notice the difference - it sounds more "grainy" and less "vivid". Yes, it might be subtle, but at this level even small nuances of improvements can be worth the money."
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2013 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep... Og tak... Og lad os så komme tilbage, som trådstarter også efterlyser...!. Nogle objektive oplevelser... Kan strømmen blive bedre...? Hvilke
mærker kan man anbefale? Hvorledes påvirker eventuelle filtre lyden, ja eller måske billede?.? Anbefalinger af forskellige produkter... Også gerne i
forskellige prisklasser... Hmm... For mit vedkommende dog omkring 2 tusinde....  , ak ja... Bund er der sgu i sparegrisen...
Jeg har hørt/læst positivt om Xindak... Jeg har læst mindre positivt om Supra... Men som sagt her... Og andre steder  har ingen forstand på
dette... Og begynde at bestille i blinde, måske blive skuffet? Og skal til at sende tilbage.... HJÆLP...!
Med venlig hilsen... Og en til kineserne
Struktøren...
|
| Til top |
|
| |