Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 08:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dali 2002 eller r1000 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 04:51 | IP-adresse registreret  

Har fået solgt mine gamle baghøjttalere og har i længere tid overvejet hvilke jeg skulle hoppe på. Da jeg ikke har kunnet bestemme mig, vil jeg spørge her, da jeg ved, at der er nogle som har prøvet disse

Har valgt ovenstående da jeg har:
Fronter: Dali 8008.
Center: C1000.

Grunden til jeg ikke kan beslutte mig er, at de koster det samme men har helt forskellige karakteristika:

R1000 bliver 'solgt' på, at den er lille, nem at hænge op, og at man kan vinkle diskanten.

2002 bliver 'solgt' på, at den går temmeligt dybt, størrelsen og prisen i betragning.

Mine overvejelser og ting jeg ikke kan finde ud af:
*At r1000 er mindre end 2002 er en lille fordel, men absolut ikke det afgørende.
*At r1000 er nem at hænge op, kan betyde 1k forskel på prisen, da jeg måske ellers skal købe et par hylder eller sætte beslag i de andre.
*Hvis jeg læser om den drejelige diskant, kan jeg se, at det skulle være en fordel, men efter min bedste overbevisning er det kun, hvis man har alvorlige placeringsproblemer eller hører dvd audio eller sacd, hvilket jeg hverken har, gør eller kommer til.

hmm, roder vist rundt i det som jeg plejer når jeg skriver et indlæg

Reelle spørgsmål:
Vil man få noget ud af den bedre (på papiret) frekvens-range på 2002 i forhold til r1000?
I tilknytning til det over: kan r1000 yde tilfredstillende i et snurrerundt anlæg hvis man sammenligner med 2002?
Er den drejelige diskant i virkeligheden ikke et minus?

Heh, håber i kan hjælpe mig lidt, da jeg havde planlagt at få fat i dem inden weekenden.. og det er jo snart

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

G'morn Morten...

Jeg har R1000 så jeg kan da knytte et par kommentarer til denne i forbindelse med dine spørgsmål.

I mine øjne (eller nærmere ører) fungerer den drejelige diskant fint til surround - det kan øge spredningen af lyden en smule ved vinkling mod væggen og dermed hjælpe til en ambience fornemmelse. Desuden giver den en god spredning selv hvis man sidder opad bagvæggen hvor den er monteret (hvilket er tilfældet på bagerste række hjemme hos mig). Faktisk valgte jeg at beholde denne HT selv om jeg har skiftet resten af setuppet fra Blå serie til Evidence...

Der er naturligvis ikke antydningen af bas fra det lille kabinet - men det er vel derfor man har subwoofer

Hvis plads eller WAF ikke er et problem, så siger andre (denne diskussion har kørt før, prøv søge-funktionen) at 2002 "giver mere"...

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

heh, doh, har søgt på 2002 og ellers fået timeout når jeg har forsøgt.

Takker for linksne

Kan godt huske nu at jeg fulgte med i de ovenstående og har faktisk også deltaget i den ene af dem

Tror ski det ender med 2002, da min sofa står ca midt i rummet og der trods alt er mere 'fuldtone-HT' over 2002 end r1000.

Billede af set-up hvor de 2 røde runde cirkler er hvor rears bliver placeret. Mit system er et 5.1 system (faktisk har jeg ikke sub pt.):

NB: har jo også snakket med dig om dit anlæg før, men unfair når du får nyt billed og ting i dit brugernavn

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2004 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

wow, nu fik jeg dem hjem (tidlig lørdag), og.. wow! der er godt nok meget lyd i de små kasser, og de er ikke engang spillet til endnu. Men kunne da nyde Bach på DR2's lørdagskoncert på dem

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem!

Beklager Avatar forvirringen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes