Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Mange fejl på H/K? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hola!

Nu har jeg efterhånden læst en del her på forummet og andre steder, specielt omkring fejl på H/K produkter, og deres til tider manglende service.

Er der generelt mange fejl på H/K produkter, eller er det bare fordi så mange har købt deres produkter at flere fejl dukker op?

Hvilke andre mærker er berygtede for mange fejl?

Hvad skyldes det evt. at der er mange fejl(hvis det forholder sig sådan)? Er det produktionsstedet, designet eller noget helt andet?

Det er bare ren interesse og ikke for at træde nogen over tæerne jeg spørger....

/gulkings

Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har i øjeblikket en HK 3470 Stereo Reciever, og har ikke oplevet nogen problemer med den. Et par af mine venner har en af deres surround recievere, og har heller aldrig haft problemer med dem.

Jeg mener generalt at HK er kvalitet, og har ikke oplevet nogen med deres forstærkere.

Nu kender jeg ikke alt for meget til deres DVD/CD afspiller, så det kan jo være der, der ligger en fejl.

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

jeg tror ikke man generelt kan sige at der er flere fejl på H/K end andre mærker. Hvis du leder, kan du finde klager over stort set alle producenter. Og lige som alle andre historier, så er det de negative man hører mest.

Jeg er/har selv ejer/ejet af nogle "udskældte" produkter her i forumet. Et komplet anlæg af Denon komponenter og pt. en H/K AVR 7000 samt H/K DVD1. Jeg har til dato aldrig haft problemer med hverken mit Denon anlæg, som levede i 7 år inden jeg solgte det, eller mit H/K anlæg og jeg tror du kan finde mange med samme erfaring. Men vi skriver det bare aldrig i vores indlæg, da det måske ikke er så interessant at være tilfreds

/Thomas

Til top Vis dumb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumb

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har en AVR5550 og en DVD21. Min AVR5550 fungerer MEGET fint! Den er jeg rigtig glad for. Men min DVD21 har jeg haft problemer med, og den har været til rep. i en månedstid, og den er stadig ikke i orden Men nu skal den også byttes til en DVD25. Så håber jeg at jeg er heldigere denne gang. Jeg tror generelt ikke der er flere fejl på H/K end andre mærker. Selv dyre Mercedes biler kan der være fejl i 

Til top Vis dolese1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dolese1

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

JEg har en AVR7000, der aldrig har været fejl på.. og en DVD30 der lige har fået skiftet løbeværket.

ja, det kan lyde som om der er mange problemer, med harman kardon. MEN hvis man tænker på, hvor mange herinde der har et eller andet fra H/K så synes jeg der er ganske få fejl.

Vi får nogenlunde samme spørgsmål¨på mit arbejde, "får i mange retur?" Det kan lyde som mange når man siger, at på et bestemt produkt har vi fået 10-15 retur indenfor den sidste uge. MEn når man samtidig fortæller at der er solgt godt 200-250, af samme vare i samme periode. Så sætter det tingene lidt i perspektiv.

JEg ved ikke hvor mange H/K forstærkere der er solgt i DK, og heller ikke hvor mange der er fejl på. Men ud fra hvad jeg kan læse herinde, synes jeg ikke det lyder voldsomt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Tjaaee... det kunne godt tyde på, at HK ikke har helt styr på produktionskvaliteten. Men det vil De jo nok selv benægte alt om.

Faktisk har jeg kun en gang set en producent, der selv melder ud om manglende produktionskvalitet. Nokia, der selv mener at mindts 25% af Deres mobiltelefoner her defekter i salgsøjeblikket.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hej hej Gulkings!

Jeg har (som du ved) også Harman Kardon. Jeg skulle i starten have byttet min fjernbetjening 2 gange til min AVR5500 receiver. Heldigvis var der ikke noget som helst knas at få ombyttet den hos forhandleren. Men lidt tankevækkende.

Som Witzel skriver, så skal man nok sætte fejlene i forhold til hvor mange enheder, der er solgt. Alligevel finder jeg det lidt tankevækkende, at et par andre jeg kender, selv har haft lidt knas med deres Harman Kardon. Selvom det er dansk og international udvikling, så bliver det jo stadig samlet i Kina. Jeg ved ikke, om det er en del af forklaringen - eller om det blot er ikke-underbyggede fordomme.

Når det så er sagt, så ved jeg ikke hvor meget værre, det er med Harman Kardon ift. til andre sammenlignelige mærker. Bottom line:

Er servicen i orden, der hvor du handler, så vil jeg aldrig være nervøs for at købe Harman Kardon. Gevinsten ved at have Harman Kardon, der virker er MEGET større en frygten for at have noget der lige skal justeres til. På baggrund af mine erfaringer vil jeg ikke tøve med at købe Harman Kardon igen

Med venlig hilsen - og happy Hifi!

Daring Dane

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

gulkings skrev:
Hola!

Nu har jeg efterhånden læst en del her på forummet og andre steder, specielt omkring fejl på H/K produkter, og deres til tider manglende service.

Er der generelt mange fejl på H/K produkter, eller er det bare fordi så mange har købt deres produkter at flere fejl dukker op?

Hvilke andre mærker er berygtede for mange fejl?

Hvad skyldes det evt. at der er mange fejl(hvis det forholder sig sådan)? Er det produktionsstedet, designet eller noget helt andet?

Det er bare ren interesse og ikke for at træde nogen over tæerne jeg spørger....

/gulkings

Hej.

Jeg har nu haft min AVR7500 og min DVD25 i Ca.½år´s tid nu, og det fungere 100% som det skal, og jeg har slet, slet ikke fundet ud af alle de forskellige ting sagerne kan endnu, jeg tror grunden til at der på visse mærker kan "være" mange "fejl" så er det nok som du selv siger pga. der er blevet solgt så meget af det, specielt at her er mange bruger på dette site som gerne benytter sig af andres råd til køb, så er det uundgåeligt at der også bliver tilbage medlt flere fejl end man normalt ville høre om, så jeg tror såmen ikke der er flere fejl end der plejer at være, vi bliver bare gjordt mere opmærksome på det nu, end før...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

har både hk reciever og cd, har aldrig mødt fejl eller mangler...

FC Hifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Har haft HK i snart 10 år uden problemer

Jeg har senest anskaffet mig et HK sæt bestående af AVR-430 + DVD-506 - her er der hellere ikke nogen problemer - kun en masse go' lyd og dejlige oplevelser foran "hjemmebio'en"....

Til top Vis FC Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FC Hifi

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

jeg har haft en avr 7000, ingen problemer. nu har jeg avr 8500 og dvd 25, stadig inden problem!
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Har også haft H/K cd og forstærker i 10 år. CD'en er ved at være lidt
træt nu, men forstærkeren kører stadig uden problemer. Min
AVR5550 og DVD30 som nu begge har knap et år på bagen har
begge kørt problemfrit siden jeg fik dem. Jeg kan ihvertfald ikke
andet end at anbefale H/K (Jeg har i øvrigt også haft kontakt
med H/K's service og værksted et par gange. Heller intet at klage på
der)

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

- nu er det ikke den helt store erfaring jeg har med H/K ( hvorfor blander han sig så, tænker I sikkert   ), men der har fornylig kørt en lign. "debat" på den svenske hifi4 all ( hififorum.nu), om præcis det samme emne.

Og der er holdningen, at der TILSYNELADENDE er noget om snakken, skulle primært være nogen af deres 1. generations a/v receivere som er potentielle "mandags-maskiner".

Signature modellerne skulle til gengæld være i en ganske anden klasse ( og bliver vist også fabrikeret andetsteds end deres "normale" apperater.)

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- nu er det ikke den helt store erfaring jeg har med H/K ( hvorfor blander han sig så, tænker I sikkert   ), men der har fornylig kørt en lign. "debat" på den svenske hifi4 all ( hififorum.nu), om præcis det samme emne.

Og der er holdningen, at der TILSYNELADENDE er noget om snakken, skulle primært være nogen af deres 1. generations a/v receivere som er potentielle "mandags-maskiner".

Signature modellerne skulle til gengæld være i en ganske anden klasse ( og bliver vist også fabrikeret andetsteds end deres "normale" apperater.)

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Jeg syntes at have hørt noget lignende, og tænkte det var et godt sted at få det afklaret herinde.

Desuden har en af mine kammerater lige købt en AVR-430 som spiller fint den første dag. Dagen efter - om morgenen - tænder han den, den tænder i 2-3 sek., skriver UNLOCK i displayet og går så i stand-by igen. Surt show
Glemte lige at sige, at han har været en del på en tysk forum, hvor de også diskuterede H/K's service niveau - konklusionen var, at det ikke var særligt højt. Men igen, kender ikke mærket, og spørger kun af ren interesse.

Så alt det samlet gjorde at jeg lige ville spørge "nørderne" hvad de syntes

Var der forresten andre mærker der måske har det "ry"?

/gulkings

Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

dolese1 skrev:

Selv dyre Mercedes biler kan der være fejl i 

host host...årgang '97-'98
-ihvertfald E-modellerne

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

HA, Mercerne er sgu' fulde af fejl/rust helt op til '01 modellerne...men det er måske nok en anden diskussion

Og om man - i overført betydning - kan sammenligne H/K med Mercedes, tja...bum,bum...

Og til gulkings; jo, har også hørt at - specielt i USA - har H/K servicen været temmelig "tung" - men vil også skynde mig at sige, at jeg IKKE har hørt at det skulle være tilfældet i DK.

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jonas hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Har en Sig. 2.0 processor, der for tiden er til "reperation" p.g.a. softwarefejl.

Har desuden haft en cd-afspiller og en effektforstærker i flere år, dog uden fejl.

Til top Vis jonas hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas hansen

killbill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

hej guys !! jeg har en AVR 7000 harman kardon forstærker og en dvd 20 ----

jeg må sige jeg ikke har haft meget andet end problemer med det l**t ....

det startede med min dvd 20 afspiller som ikke ville afspille nogle film ,,, det har intet med region 1 ellert 2 .. der er bare film den ikke vil spille ... så den har været til rep to gange nu ,,,, og det har intet løst .. jeg er blevet fortalt der sidder THOMSON dele i den, hvilket de fleste nok vil nikke genkendede til er noget bras .... så jeg har købt en dvd 25 ....

og nu er min forstærker (avr 7000) også begyndt at være mærkelig !!   den venstre kanal og center kanalen falder til tider ud .... jeg har renset den men lige meget hjælper det ... har så fundet ud af nu i mit raseri at en på kassen kunne få det til at gå væk ,,,, hmmm en løsforbindelse ???

jeg har nu taget kapinettet af og nå jeg løfter forstærkeren i det ene hjørne så resten af forstærkeren vrider lidt ... så kan jeg få lyden til at blive normal !!! er der nogen der kan hjælpe mig med mit problem .... jeg aner virkelig ikke hvad der er galt !!!

på forhånd tak Rene

Til top Vis killbill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af killbill

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes