Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 15:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Fordobbel effekten af DENON AVR-3805 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Her en glimmrende andmeldelse af Denon Avr-3805. Hvor der er beskrevet hvordan man Bi-Amper den til 240W i stereo istedet for 120W   UPS glemte det vigtigste Her er den http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/Denon-A VR3805_review02.php
Til top Vis FireBlade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireBlade Besøg FireBlade's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

OK... så hvor er anmeldelsen??

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

swspusy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

kan man ikke brokoble 2 kanaler i stædet ?
Til top Vis swspusy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swspusy Besøg swspusy's Websted

Tog_tossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Burde man ikke kunne udføre det beskrevne trick med at Bi-ampe fronthøjtalerne ved hjælp af enhver 7.1 surround reciever med multiroom og front preout, hvor recieveren "kun" bruges i et 5.1 setup?

Er der nogen herinde, der har prøvet det i praksis - jeg er fristet til at prøve det på min egen Harman/Kardon 4550?

Mvh.
Ulrik

Til top Vis Tog_tossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tog_tossen

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Det ser meget fint ud, men man skal lige huske på, at den kun kan levere 120 W kontinuerligt i 8 ohm i 2 kanaler pga. strømforsyningen. Så snart man begynder at drive flere kanaler falder ydelsen drastisk. Derfor får man altså ikke 2x240W bare ved at biampe, da det ikke hjælper at bruge flere udgangstransistorer, når trafoen sætter begrænsningen. Hifiklubben/Denon har indrømmet, at deres effektopgivelser kun er ved 2 kanaler i drift.

3803 som ikke har mindre trafo end 3805, er målt til 5x50w i 8 ohm ved 1 kHz og 0,6% THD og 5x25W i 4 ohm ved 1 kHz og 3,7% THD. Så selvom man biamper frontkanalerne, kommer man nok ikke op på mere end ca. 2x125-130W i 8 ohm.

Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg må da også indrømme at jeg køre med effekt på front kanalerne, men der er også en udregning i testen der viser en teoretisk effekt på 77 watt i alle kanaler med en 850VA stømforsyning.
Til top Vis FireBlade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireBlade Besøg FireBlade's Websted

kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har forsøgt mig med bi-amp'ing af frontkanalerne i mit 5.1 system ved hjælp af de ubenyttede effektforstærkere i en Denon AVR-3805, og er stødt på samme problem som mange andre... Der opstår et svagt (50Hz?) brum i den "del af fronthøjttalerne", der er forbundet til Zone 3 og derfor benytter de sidste 2 effektforstærkere.

Jeg har på andre fora læst om et løsningsforslag, hvor man bryder jordforbindelsen mellem 'Front Left' pre out og 'VDP' indgangen. (Ifølge Audioholics beskrivelse af setup'et). Nogle har dog erfaret, at der ikke sker nogen ændring ved dette 'trick'.

Jeg vil derfor meget gerne høre fra folk, der har forsøgt det samme, og specielt hvis det er lykkedes uden at der er opstået brum.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes