Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af center og sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ny hvad angår surround. Har netop købt en Sony STR-DE495 for 1400 kr. Har i forvejen et par Snell type D højtalere, som jeg vil bruge som fronthøjtalere og et par mindre B&W-højtalere, som jeg vil bruge som baghøjtalere.

Så mangler jeg en subwoofer og en centerhøjtaler, evt. brugt.

Jeg har dog kigget lidt på en ny sub: MIVOC AKTIV-SUBWOOFER SW 1000 A. På et hollands site fik den god omtale. Den koster ca. 1100 kr. Er der nogen, der kender den?

Som center har jeg overvejet en brugt Jamo E4, E5 Center 5 eller E6 - vil det kunne fungere med mine Snell højtalere? Er der andre mærker, som I snarere vil anbefale til ca. 800-1000 kr.

Som I kan se, har jeg ikke afsat forfærdeligt meget til at udvide til surround, så hav det in mente. Jeg forventer ikke super lyd, men vil gerne høre nogle input om mine overvejelser.

Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Jamo har et helt godt ry i surround afdelingen. Men det blir' nok svært for din center at leve op til dine Snell - men hvis du, som du sir', ikke forventer det helt vilde, er det sikkert til at leve med .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 05:10 | IP-adresse registreret  

Hej

i dit tilfælde ville jeg nok 'spare' centerhøjttaleren væk "fortæl" dekoderen at du ikke har center tilsluttet så sender den aut. signalet til fronterne.

en billig center i dit tilfælde vil ødelægge mere end den gavner

Brug evt. pengene på en bedre sub.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 06:14 | IP-adresse registreret  

Enig... En bedre sub skal der til!
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Tak for rådet om evt. at spare centerhøjtaleren. Jeg skal måske tilføje, at der ca. er ca. 2 m mellem højtalerne og 2,7 m mellem højtaleren og lyttepositionen. Jeg har prøvet uden center, og det lyder ok, men jeg ved jo heller ikke, hvad jeg går glip af.

Har I et forslag til en sub til ca. 1.500-2.000 kr.?

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Som Finn29, vil jeg også foreslå at du sparer centerhøjtaleren væk. Hvis du i forvejen sidder i midten af højtaleren betyder det ikke alverden ( mener jeg...), og hvis du ikke kan finde en center m. samme klang-karistika som dine Snell - som jeg tror bliver svært m. et par jamo - er det HELT lige meget.

Overvej i stedet et effekttrin til at drive dine Snell'er ( ved godt nok ikke om der er pre-out på din Sony) - og en god aktiv sub. Dali er en fin sub til en rimelig penge. 

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Overvej i stedet et effekttrin til at drive dine Snell'er ( ved godt nok ikke om der er pre-out på din Sony)

Der er kun en pre out til sub. Dette er sikkert et "dumt" spørgsmål: Men kan man bruge en af video/tape-udgangene i stedet? Og kan man sende signalet til en integreret forstærker?

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

marlowe skrev:
Jesper Andersen skrev:

Overvej i stedet et effekttrin til at drive dine Snell'er ( ved godt nok ikke om der er pre-out på din Sony)

Der er kun en pre out til sub. Dette er sikkert et "dumt" spørgsmål: Men kan man bruge en af video/tape-udgangene i stedet? Og kan man sende signalet til en integreret forstærker?

mmjjaahhhh dette signal kan jo ikke kontroleres med volumen, men hvis du bruger en integreret kan du jo styre volumen på den, du skal jo så bare skrue op/ned 2 steder og det er noget bøvl

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes