Forfatter |
|
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Mon det kunne være en ide.
målmanden i center og 5,1 eller 7,1 kanals men dts og det hele det tror jeg ville være ret fedt.
hvor du kunne høre hvor på banen de løb rundt.
den tekniske side af sagen kunne være lidt af en udfordring.
men jeg er over bevist om det ville være et kæmpe marked for lydproducenterne i DR og TV 2.
feks parken i surround.
når man kan bygge et nationalstation af den størrelse kunne man også ofre lydsiden.det første i verdenen
i surround.
når der nu er så mange som har et stereoanlæg som er til denne type lyd kunne man så ikke bare udnytte det til andre typer film.????
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
proac skrev:
Hej.
Mon det kunne være en ide.
målmanden i center og 5,1 eller 7,1 kanals men dts og det hele det tror jeg ville være ret fedt.
hvor du kunne høre hvor på banen de løb rundt.
den tekniske side af sagen kunne være lidt af en udfordring.
men jeg er over bevist om det ville være et kæmpe marked for lydproducenterne i DR og TV 2.
feks parken i surround.
når man kan bygge et nationalstation af den størrelse kunne man også ofre lydsiden.det første i verdenen
i surround.
når der nu er så mange som har et stereoanlæg som er til denne type lyd kunne man så ikke bare udnytte det til andre typer film.????
|
|
|
Ja da.
Men forklar hvordan du gerne "vil høre hvor de løber rundt på banen"?
Vil du have en mikrofon i bolden, eller på din yndlingsspiller?
Jeg forstår ikke helt.. 
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vel' stemningen af tilskuerne? -eller måske er det atmosfæren af stadion som man vil ku mærke i stuen.. (lige min tanke umiddelbart)
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder cool ja - meeen - når det kommer til stykket er der vel tale om udbud og efterspørgsel. og - som sagt, jeg tror ikke at spillerne gider løbe rundt med hver deres mikrofon. Jeg tror man må leve med en stereokilde og så lidt pro logic II, hvilket da også lyder okay... (DR kan jo heller ikke sende ud i DD eller DTS hvad jeg ved af)
ps. i golfsammenhæng udkommer de store turneringer ofte på DVD. Der kunne man jo gøre det samme, og så forbedre lydsiden...
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne være for vildt, bare alm surround som det er nu er også pænt i orden, således har jeg "hørt" dk's sidste to kampe.... har nemlig kun stereo derhjemme... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, nej, nej kære fodbold-venner. FIFA skal selvfølgelig til næste VM udvikle et specielt 22 + 1 kanals lyd-system, så hver spiller & dommer har hver deres mic.
- er sikker på at div. højtaler-fabrikanter hellere end gerne vil være sponserer, da jo så har muligheder for efterfølgende at sælge en milliard højtalere 
Og er man samtidig "lidt smarte" skal hver spiller have et mini-cam i panden, så man hjemme i stuen selv kan sidde og vælge kamera-vinkel - lidt i stil med det TV3 tilbyder i dag.......SE, så ville der være noget ved det    
Mvh
Jesper/Oldhifinut - som undrer sig over at Claus Jensen ikke blev udskiftet i går
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld! men det er da for meget. før vi begynder at snakke om sådanne systemer bør vi nok starte med at for de tilgængelige systemer sendt i tv (DD,DTS samt digitalt billede og mulighed for at fravælge tekster) inden vi begynder at udvikle et nyt surrund system.
Men det er nok bare mig, da jeg ikke interaserer mig en skid for fodbold!! 
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
Men det er nok bare mig, da jeg ikke interaserer mig en skid for fodbold!! 
|
|
|
Det gør jeg heller ikke............mere  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Det vel' stemningen af tilskuerne? -eller måske er det atmosfæren af stadion som man vil ku mærke i stuen.. (lige min tanke umiddelbart) |
|
|
Fodbold sendes mig bekedt i stereo, så man kan da bare bruge sit Pro logic hvis man vil høre tilskuerne klappe i baghøjtallerene.  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
VM i Frankrig 1998 blev vist sendt i rigtig Prologic. Det var STORT at have publikummerne bagved, og kunne høre præcis i 3D hvor bolden blev 'losset' til samt om der var tale om en tåhyler eller en kattepote.
Dengang havde de også en virkelig elegant feature, i og med at alle små frispark og episoder blev gentaget fra tre forskellige vinkler lynhutigt efter at de var blevet begået, så man VIRKELIG kunne se om der var frispark eller ej. Som regel fik de klaret det inden at bolden kom i spil igen, så man ikke gik glip af et eneste sekund af kampen. 
Jeg ved ikke hvorfor, men man er holdt op med at producere det så lækkert for os. Selv om der er fint nok fra EM2004 så går vi altså glip af rigtig meget som de har vist er muligt. 
Iøvrigt har jeg fået at vide af en politiken-journalist, at DR og TV2 havde mulighed for at vise EM2004 i 16:9, for alle kampene bliver filmet i HD 16:9, men de forstokkede #"*€ DR og TV2 synes altså at vi skulle se det i det oldnordiske 4:3 format, selvom de godt ved at over halvdelen af befolkningen har et 16:9 TV.
Skandale, skandale...
og tre gange øv for kampen igår (men tjekkerne var sq bedre) __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
flaz skrev:
Det vel' stemningen af tilskuerne? -eller måske er det atmosfæren af stadion som man vil ku mærke i stuen.. (lige min tanke umiddelbart) |
|
|
Fodbold sendes mig bekedt i stereo, så man kan da bare bruge sit Pro logic hvis man vil høre tilskuerne klappe i baghøjtallerene. 
|
|
|
didn't know.. ....hmmm...jamen...hva er idéen så? 
|
Til top |
|
|
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt det som bliver sendt i stereo, kan høres med pro logic.
\sorlar __________________ MY TECHNICS
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Jeg ved ikke hvorfor, men man er holdt op med at producere det så lækkert for os. Selv om der er fint nok fra EM2004 så går vi altså glip af rigtig meget som de har vist er muligt.  |
|
|
Nu må du lige hæve dine standarder lidt, Henrik EM er generelt ekstremt dårligt produceret, på flere områder. Produceren har åbenbart en holdning om at en slow-sekvens først må vises når seerne er blevet bedøvende ligeglade med situationen... Og så oplevede jeg iøvrigt at der inden kampen mellem Danmark og Sverige var glimrende surroundlyd, med fint niveau på tilskuerne i bagkanalerne. Men så pludselig midt under national-sangen, så gik surroundlyden sig en tur, og resten var mere eller mindre i mono. Spørgsmålet er, hvis de optager i HD mon de så ikke også optager i et surroundformat? Måske endda 5.1? Men måske er det det samme som med billedet, at DR/TV2 fjolserne ikke sender signalet ordentligt videre? Nogen der har set kampene på udenlandske kanaler? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal I med surround i fodbold, når billedet meget sjældent passer til det I ser??? Der bliver jo hele tiden skiftet billedvinkel; skal lyden følge dette??? Eller skal lyden "bare" være faststående. Det er det samme ved livekoncerter; klippefast lyd og springende billed. Er det Hifi??? Er det troværdigt???
|
Til top |
|
|
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Nu må du lige hæve dine standarder lidt, Henrik |
|
|
tsk-nøøøh Otto jeg skriver jo netop også at det kan blive meget bedre.
....iøvrigt er det ligemeget nu. Nu er vi jo ude. Så nu er der bare tilbage at heppe på Team EasyOn. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
Til top |
|
|