Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 2805 og Bi wiring? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danselund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har lige anskaffet mig en DENON 2805 og lurede på, om der var nogle, som vidste, om det er muligt at benytte bi wirring på 2805'eren, idet mine Dali 5005 åbner mulighed herfor. Så vidt jeg kan se, er bi wirring ikke muligt, men omvendt læste jeg i et indlæg et sted, at der var en, som havde anvendt bi wirring mellem dennes Denon 2803 og Dali 6006'ere, og 2803 og 2805 er jo stort set identiske for så vidt angår højtalerudgange...

Jeg håber meget, at nogen har lyst til at gøre mig en smule klogere

Mvh. danselund

Til top Vis danselund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danselund

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

danselund skrev:

Hej!

Jeg har lige anskaffet mig en DENON 2805 og lurede på, om der var nogle, som vidste, om det er muligt at benytte bi wirring på 2805'eren, idet mine Dali 5005 åbner mulighed herfor. Så vidt jeg kan se, er bi wirring ikke muligt, men omvendt læste jeg i et indlæg et sted, at der var en, som havde anvendt bi wirring mellem dennes Denon 2803 og Dali 6006'ere, og 2803 og 2805 er jo stort set identiske for så vidt angår højtalerudgange...

Biwiring er uafhængigt af forstærkeren. Du kan blot samle de to plus og de to minus i forstærkerenden. Det er alligevel det samme udgangstrin inden i forstærkeren der tilsluttes. Fysikkens lov sørger selv for at signalet bliver delt - populært sagt er strøm dovent, det tager altid den korteste vej og fiser kun hen hvor der er brug for det.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

danselund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Og jeg siger mange tak!!

Kan jeg være sikker på, at jeg ved at biwire forbedrer lydkvaliteten eller skal man op i en anden højtalerklasse for at opnå resultater. Jeg benytter TARA LABS Klara kabel.

Til top Vis danselund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danselund

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

danselund skrev:
Kan jeg være sikker på, at jeg ved at biwire forbedrer lydkvaliteten eller skal man op i en anden højtalerklasse for at opnå resultater. Jeg benytter TARA LABS Klara kabel.

Det kan svinge en del fra højttaler til højttaler. Jeg kender ikke nok til Dali til at kunne udtale mig om det for den specifikke model. Visse højttalere har biwire-terminaler uden at have et biwire delefilter, i disse tilfælde er forskellen naturligvis ikke-eksisterende. Det burde dog ikke være tilfældet med en Dali (uden at jeg ved det), det ses mest fra lidt mindre seriøse producenter.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes