Forfatter |
|
m_k_t Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Eftersom jeg lige har anskaffet mig højttalere "nok" til et 7.1 surround system, ville jeg lige høre jer herinde, om der er nogen der ved noget om hvornår der kommer film indspillet i 7.1 ?
Mvh. Mads
|
Til top |
|
|
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt komme til at tage tid da 6.1 langt dækker behovet i
biografen __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
m_k_t skrev:
Hejsa,
Eftersom jeg lige har anskaffet mig højttalere "nok" til et 7.1 surround system, ville jeg lige høre jer herinde, om der er nogen der ved noget om hvornår der kommer film indspillet i 7.1 ? |
|
|
Der er p.t. ikke udviklet noget ægte 7.1 system til hjemmebrug, så det sker ikke lige med det samme. Det er nok også tvivlsomt hvor stor forskel der vil være på 6.1 og 7.1 i praksis. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
m_k_t Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto,
Et ægte system!? Den skal jeg lige have uddybet lidt 
Ja det er selvfølgelig rigtigt nok, om der er en eller to surroundback-højttalere er vel næsten underordnet..
Men, tak for hjælpen. Skulle egentligt bare bruge det til om jeg skal beholde de sidste to højttalere eller om jeg skal sælge dem videre.
Mvh. Mads
|
Til top |
|
|
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
m_k_t skrev:
Otto,
Et ægte system!? Den skal jeg lige have uddybet lidt 
Ja det er selvfølgelig rigtigt nok, om der er en eller to surroundback-højttalere er vel næsten underordnet..
Men, tak for hjælpen. Skulle egentligt bare bruge det til om jeg skal beholde de sidste to højttalere eller om jeg skal sælge dem videre.
Mvh. Mads
|
|
|
Et ægte 7.1 vil sige, at filmens lydspor har et seperat signal til alle otte højtalere. Pt mixer man "kun" op til 6.1, altså med en bagcenter højtaler, men da man i hjemmebiografen anbefaler, at man benytter to bagcenter højtalere kaldes det for et 7.1 system.
Hvis du har plads til dine bagcentere, kan du sagtens beholde dem alligevel . Selvom du kun lytter til materiale med 5.1 lydspor, kan du stadig få lidt mere omsluttende surroundlyd ud af det med fire surroundhøjtalere.
Når du kan tilslutte surroundbag højtalere til dit surroundgrej, har den naturligt også en processor der understøtter Dolby Digital EX. Processoren vil derfor stadig sende informationer til dine bagerste surroundhøjtaler - også selvom filmen kun er mixet i 5.1.
Ellers kig på http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=637&zoneid=2
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
Til top |
|
|
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig stødt på film med 7.1 lydspor. Da det ikke engang er standart med 6.1 endnu kommer der nok til at gå et stykke tid inden vi ser de første 7.1 film.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
m_k_t skrev:
Et ægte system!? Den skal jeg lige have uddybet lidt  |
|
|
Det jeg tænker på er et system hvor alle 7 højttalere har sin egen kanal, ligesom 5.1, og DTS ES Discrete 6.1. Eksempelvis er Dolby Digital EX og DTS ES Matrix ikke "ægte" 6.1 systemer, men 5.1 beregnet til at blive afspillet med 6.1 eller 7.1 højttalere. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
Til top |
|
|
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Sezuan skrev:
Jeg har aldrig stødt på film med 7.1 lydspor. Da det ikke engang er standart med 6.1 endnu kommer der nok til at gå et stykke tid inden vi ser de første 7.1 film. |
|
|
Det er næsten standart med 6.1 på alle nye dvd'er, de "glemmer" bare at skrive det på coverne.
|
|
|
Jeg ved slet ikke nok om lydformaters udbredelse til at jeg kan deltage i en længere debat om emnet. Det forekommer mig dog at 6.1 lydspor er noget man som distributør vil gøre opmærksom på hvis det var der.
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er udgivet utallige DVD film med DTS 6.1. Rigtig mange region-3 udgivelser (især de koreanske) har DTS 6.1 på nye film.
Se her for en liste hvor 6.1 udgivelser er angivet:
http://www.dvdtherapy.com/dts_list.php __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
Til top |
|
|