Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 07:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha, Marantz eller H/K helt ærligt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
donnieb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har i mit indlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12930&P N=1 fundet ud af at H/K spiller godt sammen med JBL højtalere, men at jeg absolut skulle tage Yamaha og Marantz med i mine overvejelser når jeg skal købe reciever! Samtigdig fandt jeg ud af at 3500 kroners klassen var et stort spring fra 3000 kroners klassen. Så 3500 blir det!

Jeg har fundet 3 recievere som potentielle i samme prisklasse som jeg vil bede jer sammenligne?

H/K AVR 230 - 3.990kr
http://www.harmankardon.dk/specifications.aspx?Region=EUROPE &Country=DK&Language=ENG&cat=REC&ser=&pr od=AVR230/230&sType=C
Umiddelart syntes jeg ikke man får meget for pengene hos H/K'en som i forvejen er lidt for dyr men den spiller efter sigende meget godt sammen med JBL så... (6.1 men næsten ingen ekstra features dog findes der en koderi dvd til)

Marantz SR 4400 - 3.488kr
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2& ;emne=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=16103
Marantz har jeg kun hørt godt om men har selv kun hørt en gammel model som jeg i øvrigt syntes ok om... det var dog ikke på JBL. Her får man en mellem Yamaha og H/K får prisen. (6.1 middel features men ingen kodefri dvd i marantz)

Yamaha RXV 650 - 3.588
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=y&ID_infoside=16384

Yamaha siges også at lyde godt med JBL men jeg har selv kun hørt Yamaha på Cerwin Vega...? Hos Yamaha får man næsten alt i features og lidt til for pengene. (7.1 og masser af features plus at der findes kodefri dvd)

Anlægget skal både bruges til stereo og surround men primært stereo og består foreløbigt af:

2stk. JBL Northridge E30
2stk. JBL Northridge E20

1stk. JBL Norhtridge EC 25

Audio Pro Sub Impact eller Focus'en har ikke lige hørt eller bestemt mig endnu... det er der måske også nogle kommentare til...?

Jeg håber i vil komme med nogle kreative og interessante svar/bud/kommetare!

På forhånd TAK!

Til top Vis donnieb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donnieb

Ken Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Sendt: 10 August 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg går og kigger på stort set samme slags surround grej som dig, så jeg følger lige lidt med i din tråd her.

Her er et link til en test af JBLerne med tilhørende subwoofere og det sæt agter jeg at købe.      http://www.soundandvisionmag.com/article.asp?print_page=y&am p;section_id=3&article_id=595&page_number=2&prev iew=

Sættet kan købes gennem www.mediaran.de for omkring 8700,- plus forsendelse så der er en del at spare der !!

Til top Vis Ken Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ken Jensen

donnieb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hey fedt nok... du er da velkommen til at spørge i dette forum også!

Har du tænkt dig at bruge JBL's Northridge sub eller en anden og hvor langt er du i reciever valget?

Ken Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Sendt: 10 August 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Ja jeg har tænkt mig at bruge de 2 stk JBL's Northridge sub som beskrevet i testen, det får ihvertfald en rigtig god anmeldelse.

Mit valg af surround forstærker ender nok på H/K AVR-430 det er godt nok en lidt dyr sag men er ret sikker på det til mit brug vil stille mig tilfreds

Til top Vis Ken Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ken Jensen

donnieb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke pladsen eller pengene på min side så jeg holder mig til en sub... og det bliver nok Audio pro's impact eller focus jeg skal ha hørt på. Begge har fået rigtig gode anmeldelser så...

Af reciever begynder jeg at hælde lidt til Yamaha for der får jeg utrolig meget for pengene men vil også gerne ha lyden med så H/K'ern er absolut ikke slået ud bare at jeg nok vil nøjes med avr 230.

donnieb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst indlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12759&P N=1

Heller jeg nu mere til Marantz eller H/K da Yamaha heletiden bliver nedgjort til ikke at kunne levere sine specifikationer som oplyst.

Jeg har også vuderet NAD T743  (3999kr) men den er også i den dyre ende af scalaen... dog er dvd-afspilleren T512 ikke så dyr igen og så er den kodefri.

men hvordan lyder NAD med JBL er der nogen der har hørt den sammensætning?

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 August 2004 kl. 04:45 | IP-adresse registreret  

donnieb skrev:

H/K AVR 230 - 3.990kr
http://www.harmankardon.dk/specifications.aspx?Region=EUROPE &Country=DK&Language=ENG&cat=REC&ser=&pr od=AVR230/230&sType=C
Umiddelart syntes jeg ikke man får meget for pengene hos H/K'en som i forvejen er lidt for dyr men den spiller efter sigende meget godt sammen med JBL så... (6.1 men næsten ingen ekstra features dog findes der en koderi dvd til)

"Næsten ingen features"

Du har vist ikke læst den medfølgende manual !

Med features som Logic7, OSD, EzSet foruden preouts til 7.1 hvad har du så mere brug for!? Resten er jo bare lir. En særlig feature for receiveren er muligheden for individuel crosseover for hver eneste højttalere (ikke bare een fælles crossover for dem alle) - noget du nok skal blive glad for med det højttalere-setup du har nævnt !

Men ok, Auto-setup og DSP modes er nok der receiveren halter en smule efter

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

donnieb skrev:

Efter at have læst indlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12759&P N=1

Heller jeg nu mere til Marantz eller H/K da Yamaha heletiden bliver nedgjort til ikke at kunne levere sine specifikationer som oplyst.

Jeg synes det er synd at afskrive Yamaha udelukkende på den baggrund. Om de overholder specs eller ej, og hvad specs'ene er, er inderligt ligegyldigt. Det der er afgørende er om den er bedre eller ringere end de andre.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 August 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

enig med otto, der findes altså mange gode yamaha'er, uanset hvad andre (herunder mig selv) skriver.

donnieb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

dtomsen jeg giver dig helt ret jeg har ikke læst manualen og tager kun ud fra det jeg kan finde på nettet.

Når i refererer til enten Yamaha eller H/K hjælper det ikke mig meget... jeg er egentlig kun interesseret i de modeller jeg har nævnt.

Som det ser ud følger prisen altså også lydkvaliteten... valget står nu mere mellem NAD t743 og H/K AVR 230 med mindre der er nogen der kan fortælle mig lidt om marantz'en... og hvad er lydforskællen på NAD'en og H/k'ern... hvis der nogen særlig forskel?? 

C0bra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Sendt: 12 August 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Skal kansje selge min marantz sr5200, hvis du er interissert i brukt da. Også er det i norge. Men bare si fra hvis du er interissert.
Til top Vis C0bra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C0bra

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 12 August 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jeg stod også mellem en Marantz sr4400, SR5400 og pioneer 812, og denon 1804, jeg overvejede H/K men jeg tror du skal et stykke op i serien før de sparker røv, 330'ern havde jeg knap nok råd til. Det endte med valget stod imellem marantz sr5400 og 4400, jeg syntes bare at 5k var mange penge. Så snakkede jeg med tapeconnection og de sagde at der var MEGET stor forskel på 4400 og 5400. SR5400 ligger også i højere klasse end alle de andre nævnte fik jeg at vide. Så fik jeg scoret mig et godt tilbud på SR5400 hos tc på 4600 kr, OG DEN ER ALLE PENGENE VÆRD!
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

donnieb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Også til JBL med tanke på musik delen? Jeg høre mest metal og hip hop i stil med limp og linkin park korn osv...

donnieb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Deet bliver også ved med at blive dyrere prisen SKAL altså ligge mellem 3500 og 4000 jeg har mange andre ting jeg skal ha købt!

I dette prisleje søger jeg den bedste reciever til JBL og musikstilen som førnævnt... og der må gerne være udbygningsmuligheder til senere...

Jeg har undersøgt følgende NAD T743, H/K AVR 230, Marantz SR 4400 og Yamaha RXV 650!

Det eneste jeg har fundet ud af er at H/K spiller godt sammen med JBL og at NAD er et sikkert valg...? og nu at Marantz nok skal endnu en klasse for at kunne konkurere med de andre? Yamaha har jeg ikke hørt noget specielt godt om med leverer masser af features som de andre ikke gør og så har den udgang til 7.1!

donnieb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Det her er faktisk pænt billigt:

SR5400 OSE+DV4400
PRIS 5.990kr.

Så er Marantz'en gået en tak op og med i spillet igen?

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 13 August 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Okay det tilbud var VILDT billigt. OSE'en står til 8k vejl. tror jeg. Det tilbud er klart det du får mest for pengene.
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

hr_kegle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Sendt: 01 December 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Ken Jensen skrev:
........ Sættet kan købes gennem www.mediaran.de for omkring 8700,- plus forsendelse så der er en del at spare der !!

Off topic.... mediaran.de er de troværdige at købe hos?? hr nemlig overvejet at handle der!!

Til top Vis hr_kegle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hr_kegle

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 December 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

hr_kegle skrev:

Ken Jensen skrev:
........ Sættet kan købes gennem www.mediaran.de for omkring 8700,- plus forsendelse så der er en del at spare der !!

Off topic.... mediaran.de er de troværdige at købe hos?? hr nemlig overvejet at handle der!!

Jeg syntes ikke at du burde skrive indlæg, der er så meget OFF-TOPIC! - Lad være med at ødelægge andres indlæg, bare fordi du ikke får hutigt nok svar andet steds!!

Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

SiXoN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 December 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Donnieb, syntes du skulle se om der var mulighed for om du kunne låne de forskellige recivere med hjem, hos en forhandler....

Har selv JBL og H/K og syntes det går ganske fint
Også selvom jeg ikke bruger den helt store reciver fra dem...

Men hvad søger du af ekstra features?

Og hvad med brugt?

Til top Vis SiXoN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SiXoN

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 December 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

har hørt den Yamaha RXV 650 , da en af mine makkere købte sådan en , men den blev hurtigt afleveret igen , den var virkelig en skuffelse , meget tam i lyden m.m

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes