Forfatter |
|
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Så har jeg 10k til opgradering .
Mit nuværende system består af:
Pioneer DV 565 A, Denon AVR 1804, Dali Blue 6006, c1000, 1001.
Til opgraderingen har jeg valgt at prioritere:
1. Go' stereo lyd
2. Super stereo lyd
3. Fantastisk stereo lyd (OK dette opnås næppe med 10k) .
Det må gerne være brugt.
Gode forslag modtages .
Mvh. Aceh
|
Til top |
|
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud med surrounden og ind med en Holfi, eller måske noget af det nye kinesiske hifi grej.
__________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville starte med højtalerne. Det er begrænset hvad du kan trække ud af Dali Blue serien, så en opgradering til eks. Evidence vil helt sikkert have stor effekt.
|
Til top |
|
|
aceh Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Jeg ville starte med højtalerne. Det er begrænset hvad du kan trække ud af Dali Blue serien, så en opgradering til eks. Evidence vil helt sikkert have stor effekt. |
|
|
Vil avr 1804 få det optimale ud af f.eks. evidence 470. Jeg er lidt i tvivl om den er kraftig nok .
aceh
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du sælger dine Dali 6006 for ca. 2,5k. Så har vi 12,5k 
Så har du ca. 8-9k til gode højtalere med potentiale (Jeg ville nok vælge Audiovector M3 signature men ellers er der rigtig meget andet. F.eks. Dali Grand Diva, JBL, Avance, SA og hvad de ellers allasammen hedder).
Så er der 4-5k til en brugt cd-afspiller. Det kan man også få meget godt for. Jeg har f.eks. selv NAD S500 som jeg er glad for, men der er rigtig mange alternativer i den prisklasse.
Næste gang der er penge er det så tid til en forstærkeropgradering  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
Vil avr 1804 få det optimale ud af f.eks. evidence 470. Jeg er lidt i tvivl om den er kraftig nok .
aceh |
|
|
Den vil helt sikkert ikke kunne trække det optimale ud af eks. Evidence 470, men du vil helt sikkert få større gevinst ved at skifte højtalerne, frem for at udskifte forstærkeren og derefter få det optimale ud af 6006'erne. Som Rune skriver så er der en masse gode bud på højtalere i klassen, og samtidig får du en højtaler du kan bygge videre på.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Marantz cd-afspiller... F.eks. CD7300
Min 5 år gamle Marantz CD6000 slog, til min store forbavselse, DV6400 med flere længder når det gælder CD-gengivelse. DVD-afspillere kan bare ikke spiller cd'ere.
Eller køb en pladespiller!? Det lyder KANON... Kan ikke sammenlignes!!!
|
Til top |
|
|
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jer der ikke ved det... Der findes andre højttalere end Dali... Og andre butikker end hifi-klubben....
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
Til top |
|
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr. jeep skrev:
Til jer der ikke ved det... Der findes andre højttalere end Dali... Og andre butikker end hifi-klubben....
|
|
|
SYGT, hvor ligger disse ? 
|
Til top |
|
|
dr. jeep Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.. Det er lidt vild... Jeg troede heller ikke på det første gang jeg hørte det...
Men faktisk har jeg engang været i en butik der hed noget med tk-radio tror jeg nok... der er også noget der hedder noget i stil med LYD Forretningen man kan heller ikke komme uden om Tape Congestion, men der var alt for mange folk i den butik så der gik jeg hurtigt ud fra igen....
Men igen, jeg er som sagt ikke helt sikker på navnene og hvor disse butikker ligger, men til interesserede finder jeg da gerne ud af det....

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at komme med lidt konstruktiv forslag til mulige opgraderinger istedet for at lave grin med vores (imo) gode forslag?
Der er blevet nævnt Dali - Javel manden har Dali i forvejen og det vil passe godt ind i surround + at han vel så kan lide Dali lyden. Så er der nævnt NAD men der er jo også kommet andre forslag.
Lad os så komme tilbage til tråden. Det er et rigtig sjovt spørgsmål manden kommer med, og han "fortjener" mange gode (og alternative) forslag. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil have god stereo.. så er det bare ud med den receiver, center og baghøjttalere. find en god stereo forstærker, og en cdafspiller. så kan du hvis der er penge til overs overveje at skifte dine højttalere.
som jeg ser det, er der ingen grund til at have en surround receiver og center/baght, hvis det er stereo man foretrækker og stræber efter. så find en cdafspiller til 2-3000kr, så burde der være til en god forstærker, og evt til nye højttalere.
|
Til top |
|
|
aceh Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
hvis du vil have god stereo.. så er det bare ud med den receiver, center og baghøjttalere. find en god stereo forstærker, og en cdafspiller. så kan du hvis der er penge til overs overveje at skifte dine højttalere.
som jeg ser det, er der ingen grund til at have en surround receiver og center/baght, hvis det er stereo man foretrækker og stræber efter. så find en cdafspiller til 2-3000kr, så burde der være til en god forstærker, og evt til nye højttalere. |
|
|
Jeg vil gerne beholde surround-muligheden, men da jeg ikke ser så mange film vil jeg gerne i en opgradring prioritere stereo.
Jeg har selv overvejet en CD-afspiller, avr 3805, evidence 470.....men hvor får jeg bedst stereo-lyd for pengene. Og som flere har nævnt er der jo andre muligheder en Denon/Dali kombinationen .
Aceh
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
Jeg vil gerne beholde surround-muligheden, men da jeg ikke ser så mange film vil jeg gerne i en opgradring prioritere stereo. |
|
|
Jeg må desværre give Witzel ret... Surround-receivere er ikke bygget til at få det optimale ud af stereo (der er langt flere kanaler at bruge pengene på), så vil du opprioritere stereo får du mest for pengene ved at købe en stereo-forstærker. Der er dog også enkelte i dette forum der laver surround-systemer, men i dette benytter en alm stereo-forstærker til at trække front højtalerne (jeg ved SATMIT har arbejdet på sagen).
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den løsning har jeg også valgt, eftersom jeg klart prioriterer stereo højest, men alligevel gerne vil have surround. Det fungerer rigtig godt til det behov jeg har, og jeg tror det er lidt samme behov aceh har. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
som jeg ser det, er der ingen grund til at have en surround receiver og center/baght, hvis det er stereo man foretrækker og stræber efter. så find en cdafspiller til 2-3000kr, så burde der være til en god forstærker, og evt til nye højttalere.
|
|
|
Det har jeg jo allerede sagt. Ud med det surround halløj og ind med noget stereo. STEREO ROCKS! SURROUND SUCKS! __________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er da enig med dig i, at stereo er langt federe end surround. Men det behøver jo ikke være så sort/hvidt.
Jeg har valgt at købe en brugt integreret surround-reciever til at smide nedenunder TV'et og så har jeg hængt et par halv-billige højtalere op under loftet bag min sofa. DVS. at det ikke har haft den ringeste indflydelse på mit stereo. Det står stadig fuldstændig som i "gamle dage"
Det har ikke kostet mig mere end lidt over 5K og det gør det noget federe at se film hjemme hos mig. Dérfor syntes jeg det er en udemærket løsning. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
aceh Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
En stereoforstærker til fronterne og en surr. til bagh. og center . Det lyder som et hav af ledninger en fra dvd til stereoforst., en fra dvd til surr. og en fra stereo forst. til surr. . Eller flyttes hjt. ledningerne fra stereoforst. til surr. når der skal ses film .
aceh
|
Til top |
|
|
dr. jeep Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du gerne vil beholde din SS forstærker kan du jo, hvis den altså har pre out på fronterne, købe en fed effektblok til at trække fronterne med... Så får du både SS-lyd og en god stereo forstærker...
|
Til top |
|
|
aceh Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|