Forfatter |
|
piranha Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 25 August 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er igang med at skulle udbygge mit anlæg. Her lige købt nyt 32" B&O TV og nu skal lydsiden have en tur. Skal bl.a. have dali helicon 400, men da jeg i forvejen har en denon avr-2802 receiver løber jeg ind i et lille problem. Jeg har så overvejet at købe en NAD c272 effektforstærker til at drive dem.
Hvad mener i om det?????. Er der kræfter nok i NAD c272 til heliconen eller skal jeg op i f.eks. Tact SDA2175 effektforstærker?????. Skal lige nævne at NAD koster 4.500,- hvorimod Tact koster 9.000,-
Er klar over at det idelle ville være at købe helt ny forforstærker/effekt, men så skal jeg også op i et helt andet prisleje, så derfor ville det være rart at udbygge min Denon med noget effekt.
Til sidst. Jeg skal også have ny DVD og har kigget en del på Denon DVD-A11 til 15.000,- Nogen der har nogen erfaring med denne maskine eller andre de kan anbefale.
Hilsen Claus
|
Til top |
|
|
smølf Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 25 August 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang. dvden vil jeg købe en god men billig . Da blue-ray dvd ser ud til at skulle overtage dvd formatet ca: 2005.
jeg har selv en a11 og den er fed. især til projekter. men til tv brug tror jeg ikke at du opleve et bedre billed end en til 5-6k.
ang cd lyd er også ganske fin.
mvh simon
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 27 August 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag din 2802 med ned i HFK.
De har både Helicon 400 og de nævnte effekforstærkere. Så kan du jo let lave A/B test på forstærkerne.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 27 August 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
smølf skrev:
ang. dvden vil jeg købe en god men billig . Da blue-ray dvd ser ud til at skulle overtage dvd formatet ca: 2005.
|
|
|
Kan du lige uddybe det med blue-ray. Jeg har vidst sovet i timen???
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 27 August 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Koble en NAD effekt på en Denon snurrerundt-forstærker? Jeg vil påstå at det kræver en god lytteseance før du skal hoppe på den vogn. Forklaring:
Med Dali helicon 400 kommer du op i en højtalerklasse hvor musikken virkeligt kan formidles 'ud af kassen', med ganske god detaljering og nuancering. Nuvel, dette kræver at forstærkeren kan formidle denne detaljering, og her mener jeg NAD'en kommer til kort! Jeg har selv haft NAD effektforstærker (NAD216THX) men fandt den for 'grovkornet' i sin gengivelse, selv for en middelklasse højtaler som min (SA1280). Denon'en klarer sig væsentlig bedre mht. detaljering (ihvertfald hvad jeg har hørt).
Der er dog kun én metode til at få afklaret dette: Ind og lyt (også andre steder end i Hifiklubben ).
MVH Søren
Edit: Hvis det kniber lidt med finanserne kunne du jo evt kigge på brugtmarkedet?
|
Til top |
|
|
piranha Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Koble en NAD effekt på en Denon snurrerundt-forstærker? Jeg vil påstå at det kræver en god lytteseance før du skal hoppe på den vogn. Forklaring:
Med Dali helicon 400 kommer du op i en højtalerklasse hvor musikken virkeligt kan formidles 'ud af kassen', med ganske god detaljering og nuancering. Nuvel, dette kræver at forstærkeren kan formidle denne detaljering, og her mener jeg NAD'en kommer til kort! Jeg har selv haft NAD effektforstærker (NAD216THX) men fandt den for 'grovkornet' i sin gengivelse, selv for en middelklasse højtaler som min (SA1280). Denon'en klarer sig væsentlig bedre mht. detaljering (ihvertfald hvad jeg har hørt).
Der er dog kun én metode til at få afklaret dette: Ind og lyt (også andre steder end i Hifiklubben ).
MVH Søren
Edit: Hvis det kniber lidt med finanserne kunne du jo evt kigge på brugtmarkedet?
|
|
|
Du bekræfter vel lidt hvad jeg godt viste, men ikke rigtig vil vedkende Og finanserne, ja det kniber squ lidt med at finde en "snurrerundt forstærker" for mennskepenge der kan retfærdige helicon 400.
Har du eller andre nogen gode bud. Mit budget til "snurrerundt forstærker" ligger på en ca. 15.000,-. Det skal være med surround da jeg vil fortryde helt at droppe surrounden selvom man selvfølgelig får mere lyd uden.
Vedr. brugtmarkedet. Det er ikke den helt store hemmelighed at jeg ikke er den største ekspert og er "bange" for at blive taget med bukser nede om så at sige. Nogen gode tips på hvad man skal være opmærksom på når man handler brugt og evt. modeller der retfærdiger at blive tilsluttet et sæt helicon 400 indenfor mit budget.
På forhånd tak for hjælpen
Claus
|
Til top |
|
|
piranha Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt Denon´s nye avr-3805 receiver. Hvad mener i der ?????
Mvh Claus
|
Til top |
|
|
smølf Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 29 August 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
ang. blue-ray, så er det nyt dvd format som indeholde op til 27GB. mange filmselskaber i usa har tilkendegivet at de vil understøtte dette nye format.
det nye blue-ray skulle også slagte SACD og DVD-AUDIO
nu er det kun ting jeg har læst om, jeg er ikke expert.
ang hvornår og hvorledes er jeg ikke sikker. men har hørt 2005 i denne forbindelse.
derfor synes jeg at det er spild at surt tjente penge at offer mere 6-7 kr på en ny god dvd afspiller.
mvh simon
kilde: audio video revolution.com (nyheds mail)
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 29 August 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
smølf skrev:
ang. blue-ray, så er det nyt dvd format som indeholde op til 27GB. mange filmselskaber i usa har tilkendegivet at de vil understøtte dette nye format.
det nye blue-ray skulle også slagte SACD og DVD-AUDIO
nu er det kun ting jeg har læst om, jeg er ikke expert.
ang hvornår og hvorledes er jeg ikke sikker. men har hørt 2005 i denne forbindelse.
derfor synes jeg at det er spild at surt tjente penge at offer mere 6-7 kr på en ny god dvd afspiller. |
|
|
Helt enig - dit 32" tv kan slet ikke udnytte de kvalitetsmæssige fordele du får med en HighEnd DVDafspiller som Denon'en der nævnes. Den er først og fremmest skabt til brug med projektorer/plasma displays i den bedre ende af skala'en. Jeg ville heller ikke bruge mere end de 6K max. som Simon også nævner - gerne mindre.
Udover Blue-Ray er der også et andet HD-DVD format på vej som hedder - HD-DVD ( ) og det er en rigtig dårlig forretning at investere 15.000kr i en DVD aspiller nu, når disse maskiner er lige om hjørnet - desuden kan de også optage i HD formatet.
Den Denon 3805 som nævnes, skulle vist være hver en krone værd ydelsesmæssigt men om den matcher dine Dalihøjtalere er svært at sige...
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 29 August 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har svært ved at give mange konkrete bud i klassen (da jeg selv fravalgte surround inden jeg investerede), men der er da muligheder:
Thule har en række surroundforstærkere omkring og over prisen. Fælles for den er en rimelig detaljering, samt at de lydmæssigt er lidt til den lyse side, hvilket jeg dog godt kunne forestille mig kunne gå til Dali'erne. Har hørt rygter om at Thule har (eller har haft) lidt problemer med holdbarheden, men ellers aspirerer disse modeller også til et godt brugt-køb.
Primare SPA20 ligger i nypris omkring 20.000,-, men jeg kunne godt forestille mig at den kunne findes brugt til en rimelig pris. Mit intryk af Primare er at den godt kan være lidt for hård og analytisk i lyden, men igen kunne Dali'erne sagtens bidrage til at bløde lidt op. Ud over dette er det et LÆKKERT design.
Med hensyn til brugtkøb er min fremgangsmåde at starte med at finde frem til diverse interessante modeller. Tag ud til de forskellige butikker og få en prøvelytning, og find ud af hvilket lydideal du vil gå efter.
MVH Søren
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 29 August 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kunne også kigge forbi ktradio/storm studio, jeg er sikker på at de kan finde noget passende effekt i din prisklasse, og måske kan du få et godt tilbud hvis du handler kontant eller køber noget demo/brugt af dem.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|