| Forfatter |
|
piranha Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål fra en kommende HIFI nørd
Jeg har længe ønsket at få noget nyt legetøj, men har ville vente til jeg fik min nye lejlighed. Den får jeg om 2½ uge så nu skal jeg snart på den store shoppe/lyttetur.
Er næsten 100% sikker på mit valg af højtalere (helicon 400). Yder mere skal jeg have ny DVD samt forstærker. Dette indenfor et budget på ca. 50.000. Hertil kommer mit lille "problem".
Det er at finde en "snurerundt forstærker" der retfærdiggør helicon indenfor mit budget. Jeg har i forvejen en denon avr-2802 reciever med pre-out.
Jeg har så overvejet en god effektforstærker i stedet for ny reciever. Hertil kommer så mit spørgsmål. Min nuværende reciever yder 90w 8ohm i alle kanaler. Hvis jeg så tilslutter en effektforstærker til at drive fronthøjtalerne der f.eks. yder 150w 8ohm. Når jeg så høre surround vil lyden for fronthøjtalerne med den ekstra effekt ikke "overdøve" lyden fra center og bag og derved blive for dominerende???
Er jeg helt galt på den??? Håber på lidt input/hjælp på mit lille problem
MVH Claus
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejza.....
Helicon dit "svin", jeg er ikke misundelig, de er helt vildt grimme i piano lak 
Det vil ikke give forskel i lydniveau, det har det ikke gjort de gange hvor haft meget kraftigere forstærkere på mine fronter.... Kører normalt med 5*100, med havde 2 monoblokke til mine fronter med 240watt, de giver mere kontrol, og flottere lyd, men ikke højrere end de andre det afgør receiveren..... __________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Golf 2 VR6 skrev:
|
Hejza.....
Helicon dit "svin", jeg er ikke misundelig, de er helt vildt grimme i piano lak 
Det vil ikke give forskel i lydniveau, det har det ikke gjort de gange hvor haft meget kraftigere forstærkere på mine fronter.... Kører normalt med 5*100, med havde 2 monoblokke til mine fronter med 240watt, de giver mere kontrol, og flottere lyd, men ikke højrere end de andre det afgør receiveren.....
|
|
|
Ja jeg er enige de er vildt grimme og spiller ad h til
Vil det så sige (lidt firkantet) at når jeg kører surround vil effekten være ens ved alle kanaler, men at effektforst. gør at helicon kommer til sin ret. Og at det kun er når jeg kører stereo at effekten vil stige om så at sige
MVH Claus
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Således oplevede jeg det, men jeg tror godt det give noget forskel, hvis man vælger vidt forskellige mærker, hvis der er noget forskel på indgangsfølsomhed (hvad ved jeg, er ikke nørd).
Men altså med de ekstra watt kunne jeg i stereo skrue endnu højere op end normalt, og det giver en stor forskel i bassen, der er meget mere substans, også ved lave niveauer, og enhederne bliver holdt på plads....
Du kan jo også justere mellem -10 til +10 på dine center og surround... __________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan din nuværende forstærker bestemme... du indstiller bare hvor højt den den spille, og skruer bare op eller ned efter behag for front højttalerne.
husk billeder når du engang er kommet på plads __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
piranha skrev:
|
Et spørgsmål fra en kommende HIFI nørd
Jeg har længe ønsket at få noget nyt legetøj, men har ville vente til jeg fik min nye lejlighed. Den får jeg om 2½ uge så nu skal jeg snart på den store shoppe/lyttetur.
Er næsten 100% sikker på mit valg af højtalere (helicon 400). Yder mere skal jeg have ny DVD samt forstærker. Dette indenfor et budget på ca. 50.000. Hertil kommer mit lille "problem".
Det er at finde en "snurerundt forstærker" der retfærdiggør helicon indenfor mit budget. Jeg har i forvejen en denon avr-2802 reciever med pre-out.
Jeg har så overvejet en god effektforstærker i stedet for ny reciever. Hertil kommer så mit spørgsmål. Min nuværende reciever yder 90w 8ohm i alle kanaler. Hvis jeg så tilslutter en effektforstærker til at drive fronthøjtalerne der f.eks. yder 150w 8ohm. Når jeg så høre surround vil lyden for fronthøjtalerne med den ekstra effekt ikke "overdøve" lyden fra center og bag og derved blive for dominerende???
Er jeg helt galt på den??? Håber på lidt input/hjælp på mit lille problem
MVH Claus
|
|
|
Hejsa,
Jeg har selv Helicon 400 + C200 + S600, og kan varmt anbefale dem .
Til at trække mine Helicon bruger jeg pt. en Denon 3803, som jeg selv syntes er lidt i underkanten til at drive dem, jeg vil selv gå efter en Holfi effektforstærker enten en af de gamle Holfi Power NB2 SE/3SE eller den nye NB250, de gamle burde dog være mere end rigeligt, og så er de til at betale med menneske penge brugt.
Efter min mening skal det være lidt en smagssag om du bør skifte din 2802 ud, i teorien er den faktisk god nok med et godt effekttrin, da surround deoderne i den er ganske udemærkede. Men vil du bruge penge på den så tag og sæt dine penge på enten en 2805 el. 3805 + en effektforstærker til fronterne ;).
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for de fine svar men har lige et supplementspørgsmål
Min denon arv-2802 har seperat pre-out til både front, center og baght. I stedet for at købe en effektforst. kun til frontht. kan jeg så ikke tilslutte en effektforst. til at drive alle kanaler f.eks NADs250???
Min reciever er en 6.1, men bruger kun 5.1. Den NAD jeg nævner understøtter også "kun" 5.1. Betyder det noget. Som jeg selv forstår det vil den sidste kanal bare ikke have nogen ekstra effekt. Er jeg galt på den eller???
MVH Claus
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har gjort det samme med min reciever. Købt en effelforstrækker til mine fronthøjtaler. Og det spiller fint. Der er kommet meger styr på bassen.
__________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
piranha skrev:
|
Takker for de fine svar men har lige et supplementspørgsmål
Min denon arv-2802 har seperat pre-out til både front, center og baght. I stedet for at købe en effektforst. kun til frontht. kan jeg så ikke tilslutte en effektforst. til at drive alle kanaler f.eks NADs250???
Min reciever er en 6.1, men bruger kun 5.1. Den NAD jeg nævner understøtter også "kun" 5.1. Betyder det noget. Som jeg selv forstår det vil den sidste kanal bare ikke have nogen ekstra effekt. Er jeg galt på den eller???
MVH Claus
|
|
|
Det kunne du godt, men S250 har jeg hørt ikke skulle spille specielt godt med Helicon fra en der arbejder i hifiklubben, den skulle være en anelse for udetaljeret til Helicon, men den spiller med garanti bedre end din surroundreciever.
Den bedste kombination jeg har hørt med Helicon er og bliver Holfi, pga. den varme klang deres forstærkere har, og så formår de at bringe detaljer frem i musikken som mange forstærkere ikke formår.
Ellers så skal du over i ikke hifiklubben mærker, og dem kender jeg ikke selv meget til, men der er jo mange brugere her, så mon ikke der er nogen der kan komme med nogle gode bud?. Det skal siges det ikke er for at nedgøre hifiklubben produkterne, men der er ikke ret mange af dem der virkeligt gør en højtaler som helicon retfærdighed, diskant området er jo en historie for sig selv med de højtalere.
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt over en Holfi power NB3 S.E. her på brugt siden som egentlig så interessant ud. Var så lige inden på chatsiden for at høre om der var nogen der kendte modellen.
Snakkede så med "live21" der oplyste mig at den var "mobkoblingsfri". Huh??? tænkte jeg så . Han sagde at det indirekte (hvis jeg forstod ham rigtigt) bevriker at den ikke er sikret mod kortslutning. Ikke ligefrem en oplysning der for en til at kigge nærmere på modellen.
Undre mig dog at den har fået fin omtale bl.a. herinde hvis den er "en tikkende bombe der venter på at kortslutte". Overdrivelse fremmer forståelsen.
Er der nogen der kan af eller bekræfte dette eller evt. uddybe det da det lyder som et godt tilbud på 9.500,- med garanti eller ?????
MVH Claus
|
| Til top |
|
| |