Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 18:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz SR-7400 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Går i øjeblikket og overvejer at købe et nyt surround anlæg. Har i øjeblikket en Sony STR-DB780 av reciever med Pioneer S-V50-A højtalere. Ved godt at der er tale om dårlige højtalere og at et nyt højtalersæt ville kunne forbedre lyden væsentligt.

Vil dog gerne have et solidt surround anlæg med både god stereo og surround lyd. Så jeg har læst en del her på forum. Og jeg synes der er to av recievere der går igen, HK og Marantz. Da jeg umiddelbart er mest tiltalt af Marantz kunne jeg godt forestille mig at købe følgende:

AV reciever: Marantz SR-7400

Vil gerne høre om der er nogle af jer der har erfaring med Marantz recieveren og jeres vurdering af lyden. Er der andre modeller og mærker jeg med fordel kunne kigge på.

Og så vil jeg endelig gerne høre hvilke højtalere der kunne være gode at bruge til ovenstående reciever.

Tak på forhånd  

Til top Vis Hafnia Victoria's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hafnia Victoria

C0bra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Har en marantz sr5200. Er godt fornøyd med den, eneste den mangler krefter. Er litt svak i de nedre regioner. Har ikke de beste HT'er til å bedømme med, men den spiller bra i setereo og har fin diskant og mellomtone.

Har selv vurdert å oppgradere til 7400, men har ikke hatt penger til det enda.
Til top Vis C0bra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C0bra

Therac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hej Hafnia

Jeg har selv købt den omtalte reciever for ca. 3 uger siden og jeg er ovenud tilfreds med den. Den har en varm og dejlig klang som ikke er trættende i længden.

Den gør det rigtig godt i surround, og det samme gælder stereo.

Cobra siger at hans sr-5200 mangler lidt kræfter. Netop her har sr-7400 overrasket mig. Jeg synes den følger rigtig godt med og har altid godt styr på højttalerne.

Fjernbetjeningen er simpelthen så lækker. Det er dejligt med et LCD-display hvor man kan "bladre" til næste "side". Så kan man nemt kode en masse ting ind.

Alt i alt en rigtig god reciever (synes jeg).

Eneste kritikpunkt skulle nok være at man ikke kan navngive indgangene. (men det overlever du nok )

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hej Therac

Tak for dit svar. Det lyder umiddelbart til at den opfylder de ønsker jeg har på lydsiden. Da jeg hørte på NAD T763 synes jeg den var for blød og klassisk i lyden (især på surround), mens Denon 3805 var en smule for skinger på stereodelen. Har du hørt SR-7400 i forhold til de to recievere?

Hvilke højtalere vil du anbefale at bruge til Marentz recieveren?

Til top Vis Hafnia Victoria's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hafnia Victoria

Farside
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hej Hafnia.

Jeg har selv benyttet en SR7000 som selvfølgelig er et par modeller ældre, men ellers magen til med undtagelse af 7.1.
Jeg har været meget glad for den. Men som de fleste andre recievere i prisklassen kan det anbefales med en effektblok til fronterne, hvilket løfter især stereooplevelsen en del.
Selv brugte jeg den sammen med B&W604. Senere suppleret med en Holfi power8.

Absolut et godt køb. Selvom den danske oversættelse af manualen er en smule sort.
Til top Vis Farside's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Farside

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

SR-7400 er en glimrende receiver som har fået roser verden over, men du burde måske vente lidt, da der er en helt serie nye receivere på vej fra Marantz.

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Ja det vil nok være en god idé så. Ved du hvornår de kommer på markedet?

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej Farside

Tak for dit svar!  Er B&W umiddelbart de højtalere der spiller bedst sammen med Marantz? Eller er der andre gode alternativer?

Therac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria skrev:

Hej Therac

Tak for dit svar. Det lyder umiddelbart til at den opfylder de ønsker jeg har på lydsiden. Da jeg hørte på NAD T763 synes jeg den var for blød og klassisk i lyden (især på surround), mens Denon 3805 var en smule for skinger på stereodelen. Har du hørt SR-7400 i forhold til de to recievere?

Hvilke højtalere vil du anbefale at bruge til Marentz recieveren?

Nej, jeg har desværre ikke hørt de to andre recievere endnu. Jeg tog chancen og købte sr-7400 uden at have hørt den først, da jeg kunne få den for kr. 4.999,- (ny).

Med hensyn til hvilke højttalere du skal smide på den vil jeg mene at det er helt op til dig selv. Jeg har et par Cerwin Vega E-712 som fronter (de er et lævn fra mine konfirmationsdage og jeg regner med at de skal skiftes så hurtigt som muligt, men penge hænger jo ikke på træerne). Men igen mener jeg (ligesom så mange andre) at Marantz recievere har en meget "varm" lyd hvilket passer meget fint til mange højttalere. Jeg er i hvertfald helt vild med den!  (hehe man roser vel altid sine egne produkter)

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Heldigvis er folk glade for de produkter, de køber!

Jeg har selv Dynaudio Audience 82 og synes de spiller godt. Jeg har på forskellige fora stødt på andre der bruger Dynaudio Audience-serien sammen med Marantz surround receivere med stort held - så blandt de mange muligheder du har, synes jeg du skulle give Dynaudio et lyt.

Hvor mange htt skal du have? Hvad er kravene og budgettet?

Venlig hilsen

Daring Dane

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria skrev:

Hej Ronin

Ja det vil nok være en god idé så. Ved du hvornår de kommer på markedet?

Marantz´ nye modeller er nok på gaden i løbet af en måneds tid, vil jeg tro. De er ihvertfald lige på trapperne!

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Det lyder perfekt! . Har prøvet at se på Marantz hjemmeside om de nye releases, men kan ikke finde noget. Ved du om der er et sted man kan læse mere om det?

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej Daring Dane

Super - det vil jeg gøre! Forventer at købe højtalere til omkring 12.000 kr. samlet. Altså 2 front, 2 bag, 1 center og 1 sub.

Hvor forhandles Dynaudio?

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria,

Jeg kan se, at du har oprettet en ny tråd, hvor du allerede har fået et godt bud på en samlet pakke surroundhøjttalere (Monitor Audio). Prismæssigt kan Dynaudio ikke konkurere med det bud. Alternativt skal du udbygge dit højttalersystem, efterhånden som du sparer lidt op.

Monitor Audio kan være den helt rigtige løsning for dig!

Happy Hifi

Daring Dane

PS: Dynaudio forhandles blandt andet af Hifi4You i Esbjerg, KT Radio i Odense og KT Radio i København.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria skrev:

Hej Ronin

Det lyder perfekt! . Har prøvet at se på Marantz hjemmeside om de nye releases, men kan ikke finde noget. Ved du om der er et sted man kan læse mere om det?

I løbet af en måneds tid skulle de nye produkter gerne dukke op - de er lige på trapperne! Om 7500´eren kommer på samme tid er lidt usikkert, men SR-4500 og SR-5500 kommer inden længe. Release-tiderne er altid lidt usikre på sådan noget, men du kan læse lidt om SR-7500 her:

http://www.avland.co.uk/marantz/sr7500/sr7500.htm

De skriver 2005, men det tror jeg næppe! Den ser ellers godt ud, men der er godt nok ikke meget gods i den - ca. 15 kilo er ikke imponerende!

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria: Udover de nævnte højttaler mærker kan jeg udfra egne erfaringer varmt anbefale Tannoy Eyris højttalere til Marantz produkter.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin, Daring Dane og Keyvan

Tak for jeres input, det er en fornøjelse

1. Med hensyn til av reciever er det så absolut en ulempe at vægten kun er på 14,8 kg., og hvad er normalen i den prisklasse?

2. Kender ikke Tannoy, da jeg ikke er den store hifi-guru , men er de kendt for positiv omtale? Kan godt strække mig lidt på højtalersiden og har overvejet følgende fra B&W:

Sub ASW600

Center LCR60 S3

Front DM 602 S3

Bag DM 600 S3

Samlet pris 13.894 kr.

Er det fornuftigt eller er der bedre alternativer i den prisklasse heruder Tannoy?

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria:

Audio Concept i Aalborg sælger Tannoy Eyris Højttalere:

http://www.audioconcept.dk/

http://www.tannoy.com/frame.cfm?ID=1&D=1

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hej Hafnia Victoria,

Nu har jeg selv haft min SR7400 i noget tid (http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8276& KW=greg), og jeg er stadig rigtigt godt tilfreds med den. Den lyder godt og der er aldrig problemer med den.

Hvis jeg skulle nævne en negativ ting, er det den overflod af funktioner som man alligevel aldrig bruger til noget. Men det kan selvfølgelig bare være mig der er galt på den... Det er sikkert det samme (næsten) uanset hvad mærke du vælger.

Dog vil jeg sige at den ny SR7500 som Ronin henviste til, ser alt for lækker ud!! Hvis den virkeligt udkommer snart, så ville jeg klart også vente på den. Om ikke andet så for at have et sammenligningsgrundlag.

Men til 4995,- er SR7400'eren sgu godt nok et godt køb. Jeg måtte bløde noget mere for min i sin tid...

/Greg
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

4995 er en rigtig god pris på 7400´eren. 7500´eren kommer uden tvivl til at koste noget mere - et bud vil nok være 10-11000 kr. Men det er selvfølgelig svært at sige før den kommer.....

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes