| Forfatter |
|
C0bra Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dali concept serien god til hjemmekino, sammen med en marantz SR7500/5200? Har en SR5200 nå, men vil skifte den ut til en SR7500 når den kommer. Vil også skifte høyttalerene mine. Har tenkt på dali concept 10 som front, concept 2 bak og concept CT som center. Anlegget vil primært bli brukt til hjemmekino, men litt musikk lytting. Ser mest actionfilmer, så er opptatt av høyt lydtrykk og god bass.
Sub får komme senere.
Vil dette bli en bra kombinasjon? eller finner jeg noe lignende i denne prisklassen(helst billigere)?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Concept-serien er ganske fornuftig, og den skulle nok kunne opfylde de krav du stiller, så hvis du er hooked på dem, så er det bare med at få handlet!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror de er perfekte til hjemmebio....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
C0bra Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er de i forhold til JBL northridge serien?
Er egentlig bestemt på daliene, men siden jeg skal vente noen uker med å handle, vil jeg bare sjekke alternativene i min prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvalitativt tror jeg at de er meget lige, men spillestilen er IMO bedre på Dali´erne, og så slipper man også for en metaldiskant som den der sidder på JBL´erne!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
C0bra Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høres ut som jeg har gjort et bra valg da.
Noen meninger om forsterkeren? Liker veldig godt spille "stilen" til marantzen jeg har nå. Men den mangler mye krefter i bunnen.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
SR-5200 er ikke den mest muskuløse - den har en skøn musikalsk klang, men mangler ganske rigtigt overskud. Du skal nok op i SR-7200/7400 før det begynder at blive sjovt, men hold øje for der er en ny serie på vej, og den er forbedret på mange punkter, heriblandt strømforsyningen!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
C0bra Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er SR7500 jeg ønsker å bytte til. Hvordan er denne i forhold til tilsvarende H/K, nad og denon forsterkere?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Concept er absolut den pæneste "budget" højttaler på markedet!
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Nessumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes Concept er elendige i forhold til dens konkurrenter... Forstår overhovedet ikke at Audio pro's Black Diamond V2 ikke er mere populære herinde end somså. Den slår Concept med flere længder. Er det fordi at man går mere efter enhedernes størrelse eller?
__________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
C0bra skrev:
| Er SR7500 jeg ønsker å bytte til. Hvordan er denne i forhold til tilsvarende H/K, nad og denon forsterkere? |
|
|
Svært at sige, for den er ikke kommet endnu..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nessumsar skrev:
| Jeg synes Concept er elendige i forhold til dens konkurrenter... Forstår overhovedet ikke at Audio pro's Black Diamond ikke er mere populære herinde end somså. Den slår Concept med flere længder. Er det fordi at man går mere efter enhedernes størrelse eller? |
|
|
Enhedernes størrelse vejer tungt ved mange - ja. Det der dog taler imod Audio Pro er ikke lyden, men den piano-lakerede finish de kommer i - den er umulig at holde pæn i længden, og den pynter egentlig heller ikke i ret mange hjem. Det er naturligvis smag og behag, men de spiller fornuftigt, og er rigtig gode til hjemmebio! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
C0bra Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan tror dere marantz SR7500 vil være mot DENON AVR-3805(basert på hvordan SR7400 er, så vil jo 7500 være enda bedre)? Hvordan er disse mot Harman/Kardon AVR 630? Skal primært brukes til hjemmekino, så det er det jeg legger vekt på, men skal brukes litt til musikk også.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at sige før der er nogle der har stiftet bekendtskab med SR-7500 - jeg vil ikke udtale mig om produkter jeg ikke har hørt!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
C0bra Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er de nevnte recieverene mot SR7400 da?
|
| Til top |
|
| |
C0bra Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er suite serien til dali i forhold til concept? Vil det være bedre å gå for de største høyttalererne i den serien i stede for? Skal primært brukes til hjemmekino og actionfilmer, så lydtrykk og bass spiller en stor rolle.
|
| Til top |
|
| |
C0bra Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen som har meninger med hvordan suite er i forhold til concept?
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det er til action film er der ingen tvivl om at concept er bedre end suite...
|
| Til top |
|
| |
C0bra Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det jeg trodde.. Må jo mesten høre på tingene før jeg kjøper også, men er greit å få dannet ett bilde av hva jeg skal høre på også..
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må ud og lytte godt og grundigt til det, og kom endelig og fortæl hvad du nåede frem til.
Hvis du overvejer Marantz SR-7400 er det med at holde øje med gode tilbud lige inden SR-7500 kommer på gaden - der er sikkert mange penge at spare, hvis ellers du er tålmodig! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |