Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Arcam DV88 vs Denon DVD-2900 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg overvejer at skifte min Arcam DV88 maskine ud en Denon DVD-2900. Jeg synes Arcam-maskinen har suveræn lyd og billede, men den er meget langsom i den daglige betjening. Spørgsmålet er om Denon maskinen vil kunne leve op til den lyd og billed kvalitet som min Arcam-maskine leverer ??

Nogen som har indgående kendskab til begge maskiner og dermed har et godt sammenligningsgrundlag ??

På forhånd tak for hjælpen.

Til top Vis CJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CJOE

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har en DVD-2900, som jeg er rigtig godt tilfreds med, både lyd og billedmæssigt, dog bruger jeg den mest som cd-afspiller. Eneste ankepunkt jeg har er, at maskinen er forholdsvis lang tid om at beslutte sig til om det er en cd eller dvd (eller sacd osv) der er i skuffen. Resten af betjeningen fungerer fint og hurtigt.

Kender ikke din Arcam, så jeg kan ikke sammenligne, men her var da lidt input.

/Præsten

Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Tak til Præsten, jeg burde nok præcisere det bedre, men det er præcis det samme jeg oplever med min Arcam. Den er meget lang om at finde ud af hvad den er blevet fodret med, resten fungerer OK.

Det er måske et generelt problem for DVD-afspillere ??

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jeg synes jeg har oplevet at de nyere serier fra bla. Denon er lidt hurtigere til det, og andre fabrikater også. Det er nok bare denne generation der har haft lidt dumt software til drevet. Om der bliver lavet en firmware opdatering er nok tvivlsomt, de (producenterne) synes sikkert at det er vigtigere at sprøjte nye modeller ud, end at rette sådanne små irritationsmomenter.

/Præsten

Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg, det er. Jeg har prøvet storebroderen Denon DVD-A11 og den tog en mindre krig om at læse skiven og i mellemtiden kunne man ikke vælge track (altså hvis det er en cd), som man kan på andre. Endnu en grund til at have en særskilt cd-afspiller.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Det tror jeg, det er. Jeg har prøvet storebroderen Denon DVD-A11 og den tog en mindre krig om at læse skiven og i mellemtiden kunne man ikke vælge track (altså hvis det er en cd), som man kan på andre. Endnu en grund til at have en særskilt cd-afspiller.

Helt enig. Jeg har en A11er og den er lidt langsom til at loade. Men den er da så absolut ventetiden værd. Det er den mest suveræne multiafspiller jeg har oplevet og er alle pengene værd.

2900eren er også rigtig god og kan varmt anbefales. Jeg har ikke kendskab til den Arcam, så du må ude og låne en 2900 et sted eller tage din egen med i hifiklubben og sammenligne

MVH WRONG

CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan tyde er andre DVD-maskiner herunder Denon DVD-2900 også langsom til at indlæse en disc, så jeg tror jeg vil vente med at skifte min Arcam, da det primært er det der irriterer mig. Lyd og billede er jeg meget tilfreds med.

Jeg må hellere hoppe et par generationer over, så kan jeg jo også vente og se om SACD og DVD-audio for alvor bliver til noget.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

jeg tror det bliver svært at erstatte din arcam rent kvalitetsmæssigt... medmindre det må koste en del mere..

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Rent lydmæssigt vil du ikke opnå noget bedre end din Arcam, har lyttet på den og Denon 2900.

Så det kan ikke betale sig, da betjeningen også tager en krig på Denon-

Til top Vis vnv nation's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vnv nation Besøg vnv nation's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Behold du rolig din Arcam. Jeg tror, at de fleste(=alle, som jeg har oplevet) DVDér er langsomme som CD/DVD-afspillere. Min Thule er det i høj grad, men jeg har lært at leve med det, når bare lydkvaliteten er i orden(hvilket den erBig smile).

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes