Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 02:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjemmebio til ca. 30K? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg skal have skiftet min hjemmebio ud, her til når jeg flytter tilbage til danmark d. 1.4.2005, og jeg har brandt mig lun på Denon 1905/2105, et Dali 5.1 sæt (evt. med 2 extra baghøjttaler), en Z2/Z3, og så evt. et læred. Jeg har en Denon DVD-1600 i dag, som jeg håber på at kunne beholde.

Er jeg helt galt på den og skal have nogle helt andre komponenter, eller er jeg på rette spor?

Som en lille side bemærkning skal det siges at det skal bygges i et rum kun beregnet til hjemmebio hvor jeg bestiller 5-10 nye biostole

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skal sige noget syntes jeg ikke du skal bruge "alle" pengene på billede.

Jeg kiggede lidt ved TC, desværre har de ikke Z2'ern, så jeg fandt en

Hitachi PJTX 100 demo (som kan kører HD opløsning på 1280x720) - 12000

Marantz SR 5400 OSE sølv - 5900

Monitor Audio B4 AV 2 højttalere (2x gulv, 2x bag, 1 center samt 1 aktiv sub)- 10500

ialt 28400 kr. Så må du enten ofre lidt mere hvis du vil købe et lærrede eller du så kan du lave dit eget lærrede og spare de penge. De 1600 kan du evt. bruge på kabler.

Det var i hvert fald et bud

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

XENTiNEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Eller Marantz' nye model SR 5500. Den har de i TC til 4999 (den er bare ik på deres side endnu)
Til top Vis XENTiNEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XENTiNEL

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Mr. Meyer skrev:
Jeg skal have skiftet min hjemmebio ud, her til når jeg flytter tilbage til danmark d. 1.4.2005, og jeg har brandt mig lun på Denon 1905/2105, et Dali 5.1 sæt (evt. med 2 extra baghøjttaler), en Z2/Z3, og så evt. et læred. Jeg har en Denon DVD-1600 i dag, som jeg håber på at kunne beholde.

DVD 1600 har vist ikke progressive scan? Ikke i nævneværdig kvalitet i hvert fald. Dette betyder at hvis du vil beholde den, så er merprisen for Z3 godt givet ud da den har en rigtig god de-interlacer indbygget, og du kan derfor undvære investeringen i en ny afspiller (i hvert fald i første omgang). Z2 er udgået, så du skal være heldig at finde en forhandler der ligger inde med dem. Køber du f.eks. PJTX 100, så vil du ret hurtigt finde behov for en ny DVD med god progressive scan, derfor kan det faktisk ikke rigtigt betale sig i længden. Så hellere nøjes med 5.1 frem for 7.1 i starten, det vil ikke give dig nogen følgeomkostninger at udvidde med to højttalere - at skifte DVD'en eller især projektoren vil være dyrere når det store regnskab skal gøres op.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Mr. Meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Hvad er det "progressive scan" er?

Har kigget en del på priserne i Tyskland, og der er store penge at spare på projektore. (Og Z2 sælges stadig der nede :-))

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Netop i denne prisklasse kan man altså også finde noget kram på brugtmarkedet...

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes