Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken surround-receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Ja, så kom der endnu en af de tråde.

Jeg har kig på nogle forskellige receivere i 3000-3500,- klassen (ja, jeg ved godt at det ikke bliver super highend, men det er hvad mit budget tillader).

Pioneer VSX 814

Denon AVR 1905

Marantz SR 4500

Jeg hælder selv lidt til marantz, da den jo har gode muligheder for udbygning med effektforstærker, samt mulighed for 7.1, hvilket Denonen også har, men vil gerne høre jeres mening om det. Pioneeren har godt nok 48-bit DSP og autokalibrering, hvor de andre har 32-bit, men har det meget at sige? Denonen har indbygget delefilter med 8 forskellige delefrekvenser. Det ved jeg så ikke om de andre har, men måske er der andre der ved det, og hvor meget har det at sige?

Kan i hjælpe mig med mit køb?

Hvis i har andre forslag end de ovenstående er de også velkomne

Til top Vis danniman2002's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danniman2002

XENTiNEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg stod selv i samme situation for nogle uger siden - lavede også et par tråde herinde ...

Mit valg faldt på Marantz 4500 efter en tur i TC hvor jeg også så på Pioneer 814 og Yamaha 650. Men Marantzen er bare bedst til prisen + den er go både i surround og i stereo.

Til top Vis XENTiNEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XENTiNEL

danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo meget godt  . Så du kun på dem eller fik du også lyttet til dem? Efter hvad jeg har læst mig til skulle Marantz'en jo også være bedst til musik. Men da jeg ser meget film er det næsten vigtigst at surrounddelen er på toppen, men uden at gå på kompromis med kræfterne. Dog ser det ud til at pioneer'en har 100 Watt pr kanal, hvor de andre kun har 80 Watt

Er der andre der har nogle erfaringer eller en mening om hvad jeg bør vælge og hvorfor?

Jeg er uden lyd for tiden, så det haster desværre lidt, med at vælge. Er der i øvrigt nogle der ved hvor i Kbh. de har Marantz'en på lager? Jeg kunne godt tænke mig at se/høre den IRL.

Til top Vis danniman2002's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danniman2002

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

marantz, den har flest kræfter, og dens lyd synes jeg er mere behagelig...

ellers kan man jo kigge på noget brugt....

danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Ja, det har jeg gjort, men kan ikke lige finde noget tilsvarende. Det kunne jo være lækkert med syv kanaler og prologic IIx. Har du evt. et forslag?

danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Det endte med at hoppede på Marantz'en, dog uden et prøvelyt. Jeg syntes den virkede som det bedste køb med mine krav. Jeg købte den hos TC til 3,5K.

XENTiNEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Sendt: 03 November 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

En 4500 ik?
Til top Vis XENTiNEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XENTiNEL

danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Jo, det blev en SR4500, men har lige byttet den til en ny, uden problemer, da jeg syntes at input selectoren skurrede lidt, når man drejede på den. Måske har den fået et slag under transporten,da den var lidt skæv, når man drejede på den. Nu venter jeg bare på den nye som skulle dukke op med posten i dag.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes