Forfatter |
|
KHJepp Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
VSX-AX3 VS. AVR 430
Er der nogen der har noget input eller erfaring med disse 2 rescivere
Jeg står overfor at skulle købe ny og har et budget på 6000,- og umidelbart vil mit valg falde på en af de to......... eller HVAD??
|
Til top |
|
|
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart AX3. Har selv den gamle model VSX1011, og den er super god. Pioneers nyere topreceivere har fået meget ros i fagpressen, så med den vil du ikke gå galt i byen.
__________________ Den som siger ingenting er umuligt har aldrig prøvet at smække med en svingdør.
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor finder du AX3 til 6000,-?
|
Til top |
|
|
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke ht'ere har du? __________________
|
Til top |
|
|
mrygaard Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke hørt Pioneers AX3, men har selv hk avr430, og den spiller rigtig rigtig godt, der er virkelig noget effekt i, men samtidig også en dejlig kontrol både i film, men også i stereo. Og så er den helt vildt fed...
Martin
|
Til top |
|
|
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er selv den lykkelige ejer af en AVR 630 og kan kun give mrygaard ret. Den spiller rigtigt rigtigt godt og har helt styr på alle kanaler.
Jeg stod selv med samme valg og valget faldt, som du nok har gættet, på H/K af flere årsager.
- Alle steder jeg spurgte var folk enige om, at H/K spiller væsetnlig bedre stereo end Pioneer.
- Samtidig er H/K's detaljering bedre. Sagt på en anden måde, så er Pioneer mere "grov" i lyden.
- Personlligt er jeg tosset med H/K's design

Blot my 2 cents...men giv da lige lyd når du kommer vidre med dine overvejelser... __________________ Mvh. HamDenFede
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv eid en HK AVR430, og den gang da den ble kjøpt inn stod valget i mellom den ax3 og nad t753. Marantz 7400 var ikke kommet ennå, og Yamaha RX-V1400 var på det tidspuktet ikke til å skaffe.
Jeg lyttet kun i stereo, og AX3 var i en klasse for seg selv, den spilte helt forferdelig! Lys på grensen til den skingrende, heller ingen styrke i bunn til tross for at Pioneer gjør det godt i effektmålinger.
Det som gjør AVR430 til noe mindre enn en fullkommen forsterker er litt mangel på detaljer i topp, og en litt hård, rå diskant. Men den spiller med liv i lyden, og dens Bass Management er second to none.
Pr i dag har jeg en Yamaha RX-V1500, men jeg er ikke fremmed for tanken om å kjøpe HK igjen når AVR435 slippes om noen måneder.
|
Til top |
|
|
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
må jeg ikke vide hvilke ht'ere du eller hvad...?
for hvis det er JBL så her jeg hørt de spiller bedst med H/K __________________
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
den spilte først sammen med Audio Pro Blue Diamond, og etter det Audio Pro Avantek Nine
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
H/K er måske en smule mere varm og musikalsk i stereo, men i surround er de tæt ved jævnbyrdige __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville tage hk ligesom de andre, og det på grund af den dejlige varme og musikalske lyd de har.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sheiken skrev:
jeg ville tage hk ligesom de andre, og det på grund af den dejlige varme og musikalske lyd de har. |
|
|
jo jo, men det kommer jo an på hvad man lægger vægt på....nogle er til den varme "musikalske" klang og andre igen til den analytiske, detaljerede lidt "kølige" klang. Det er smag og behag så ud og lyt....
En Pioneer kan skam sagtens være musikalsk i nogen ører, dog ikke mine  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Sheiken skrev:
jeg ville tage hk ligesom de andre, og det på grund af den dejlige varme og musikalske lyd de har. |
|
|
jo jo, men det kommer jo an på hvad man lægger vægt på....nogle er til den varme "musikalske" klang og andre igen til den analytiske, detaljerede lidt "kølige" klang. Det er smag og behag så ud og lyt....
En Pioneer kan skam sagtens være musikalsk i nogen ører, dog ikke mine 
|
|
|
Præcis og manden spurgte jo om råd så ville lige komme med mit besyv 
|
Til top |
|
|