Sendt: 01 December 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv bestilt en Yamaha RXV650RDS fra Tyskland og endte med at betale omkring 3000kr for den. Derudover mente jeg at man ved pris/kontra ydelse fik mest for pengene ved den. Nogle vil påpege at den ikke har nok kræfter, og selvfølgelig er den ikke en af de kraftigste på markedet, men der er tilgengæld pre-out på alle kanaler, så du senere kan tilslutte en effektforstærker. Derudover mener jeg at Yamaha har en overlegen teknologi, der gør at power er mindre vigtigt. Desuden så har den nok power til at håndtere de fleste højttalere på markedet.
Harman Kardon er legendariske, men de har gået alt for meget på kompromis med deres produkter i den seneste tid. Jeg ville personligt ikke investere i deres lav-pris produkter. Yamaha, Marentz, NAD og Onkyo er efter min mening de bedste producenter i økonomiklassen. Desuden mener jeg at du kommer til at betale alt for meget for navnet hos HK.
Du skal du lige gøre dig klart hvilke højttalere du vil have, for nogle forstærkere og højttalere passer generelt ikke så godt sammen. Hvilke højttalere og forstærker der passer bedst til hinanden finder du bedst ud af ved at tage på tourne i det danske hifi-land og lytte dig frem.
Held og lykke og velkommen til!
|