Forfatter |
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Ja er der nogen som ved hvad THX står for? (Altså bogstaverne T H X - ikke selve konceptet)
Jeg har ofte undret mig over om bogstaver overhovedet står for noget. . Jeg ved at George Lucas engang først i 70'erne lavede en film ved navn THX 1138 - er navnet blot hentet herfra?
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tomlinson Holman Experience
Navnet på den lydtekniker der udarbejdede standarden. Han er ikke længere hos Lucasfilm, og har lavet sin egen 10.2 standard med endnu større krav. Jeg tror den hedder TMH __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Tomlinson Holman Experience eXperiment
Navnet på den lydtekniker der udarbejdede standarden. Han er ikke længere hos Lucasfilm, og har lavet sin egen 10.2 standard med endnu større krav. Jeg tror den hedder TMH |
|
|
|
Til top |
|
|
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til : Administrator
Er du helt sikker på det bare kommer fra filmen?? Jeg tænker Tomlinson Holman kunne være et bud også at X'et står for de andre engineers fra Lucasfilm.. Bare min ide

edit: ja folk er hurtige her på siden hehe
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg mener bestemt, at navnet THX stammer fra hans film THX1138, men det er muligt, at man senere har fundet på noget mere at lægge i bogstaver, sikkert noget med theatrical effects.
Så vidt jeg har læst, stammer betegnelsen THX1138 - som ganske rigtigt var navnet først på en film, Lucas lavede på filmskolen, og derefter på en decideret spillefilm han lavede - denne sære kode stammer faktisk fra Lucas' telefonnummer, da han i sin tid boede i San Francisco. Tlf-nr. må således have været 849-1138
Ud over at hans Skywalker-ranch også ligger i området, er der flere sjove Lucas-sights i San Francisco. Dels den overturistede 'Mel's Diner' fra filmen American Graffiti', og dels de store kraner på havnen i Oakland, som man kan se, når man kører over the Bay Bridge. De har angiveligt inspireret designet af 'the Imperial Walkers' i Star Wars-filmene, og når man ser disse kraner, er det ikke langt væk.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
BenFi skrev:
Er du helt sikker på det bare kommer fra filmen?? Jeg tænker Tomlinson Holman kunne være et bud også at X'et står for de andre engineers fra Lucasfilm.. Bare min ide

|
|
|
X´et står for "Experiment", altså hele THX = Tomlinson Holman Experiment, og blev vist første gang introduceret til en Star Wars film. Om det så er en udspringer herfra, er mig lidt uvidst, men det hævder nogen?
|
Til top |
|
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
BenFi skrev:

|
|
|
X´et står for "Experiment", altså hele THX = Tomlinson Holman Experiment, og blev vist første gang introduceret til en Star Wars film. Om det så er en udspringer herfra, er mig lidt uvidst, men det hævder nogen? |
|
|
Puha, nu bliver jeg lidt forvirret. To modstridende oplysninger. Kan I ikke lige slå fast om det stammer fra filmen eller Tomlinson Holman Experiment? Og er sammenfalden mellem to ting blot et tilfælde?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er det rigtige svar 
Navnet THX er dels en sammentrækning af "Tomlinson Holman Experiment" og en hyldelst til George Lucas første film THX 1138
|
Til top |
|
|