Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T753 vs. HK AVR 430 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hej....

Da jeg første gang spurgte med hensyn til disse surround-recievere fik jeg ikke noget direkte svar, så jeg spørger derfor lidt mere konkret denne gang...

Hvilken af disse surround-recievere er bedst egnet musik/film/spil-mæssigt med et 5-kanals højtalersystem (bestående af 2 gulvhøjtalere, 1 center, og 2 satelit)????

Harman Kardon AVR 430

NAD T753

 

Mvh. Ugge

Til top Vis Ugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ugge
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Her er jeg ekspert :) Jeg har hatt begge 2 hjemme og sammenlignet de.

- Nad'en er sterkest

- Spiller litt anonymt

- Blæserene larmer som et lite hælvette

/- 430 er nesten like sterk

- Spiller med liv og glede

- Men diskanten er noe upolert, og høytalere må velges med omhu

Hvilken som er best kan ikke jeg avgjøre for deg, jeg valgte AVR430.

Men mitt kjøpetips vil være ingen av de to overnevnte. Harman Kardon AVR 435 er like om hjørnet.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

jeg stod med det fuldstændige samme valg for noget tid siden, og jeg må sige at valget klart blev NAD T753, for det første og mest vigtigste spillede den beder, for det andet virkere den mere robust og knap så "plastik agtig" som H/K med deres nye design, her mener jeg især volume hjulet samt knapperne på selve forstærkeren.

Det med at NAD T753 skulle larme, forkommer absolute ikke ved min, den er nærmest lydløs.. 

Men det er så bare min mening, det er nok bedst hvis du låner begge med hjem, og ser hvordan de spiller med dit setup.

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM
 
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om i har store erfaringer, men hørte i nævnte en ny model H/K 435. Er denne forstækere i samme pris- og kvalitetsklasse. Har i evt. nogle billeder af den?
Til top Vis Ugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ugge
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Den slippes ikke før om et par måneder, men prisen skal være den samme som for 430.

Den viktigeste forskjellen er at den har fått romkorreksjon.

Du finner mere informasjon om den på Harman Kardons amerikanske hjemmeside.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Har denne rumkorrektion stor betydning for en forstærker, og er det hver at investere i recievere der er mærket med THX eller HDCD?

Til top Vis Ugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ugge
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hvis man ikke har tilgang på en lydtrykksmåler er autooppsett helt inn på grensen til nødvendig. Romkorreksjonen er icing on the cake, i mitt tilfelle synes jeg den får lyden til at flyte bedre i mellom høytalerene.

THX er en certifikasjon og har i seg selv ingen betydning, HDCD er vel like så aktuellt som 8-track :)

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes