| Forfatter |
|
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af de forstærkere/recievere der er på markedet nu er 7.1. Hvad skal man bruge det til?! Jeg har endnu ikke stødt på en dvd med 7.1 lyd. En sjælden gang render man over én med 6.1, men langt de fleste er stadig kun 5.1. Men det ser måske anderledes ud hvis man ikke holder sig til reg. 2, eller hva´?!
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indrømmet at der er ikke mange 7,1 film men en del 6,1 film.
Men prøv at få en demo - og du er ikke i trivl om at det lyder mere af bio da du pludselig har lyden hele vejen rundt.
Selv en film i 5,1 kan køres ud i alle 7 kanaler med rigtig godt resultat.
Selv bruger jeg 6,1 da min stue ikke fornuftigt kan have et 7,1 system
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen film der er i 7.1 og kun få i 6.1 (dts 6,1 discrete), center bagkanalen ligger i de to bagkanaler i 5.1, på samme måde som Pro-Logic fungere. Selvom filmene kun er i 5.1 er det en stor fordel lydmæsig at have tre baght'er (6.1).
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
| Der er ingen film der er i 7.1 og kun få i 6.1 (dts 6,1 discrete), center bagkanalen ligger i de to bagkanaler i 5.1, på samme måde som Pro-Logic fungere. |
|
|
Er der ikke lidt misvisende, dfms - ved "Discrete" ligger bagkanalen kodet for sig selv. 
Alt efter hvorledes man definerer "få", så er der da efterhånden en del dts-ES 6.1 titler, IMO... __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
|
Er der ikke lidt misvisende, dfms - ved "Discrete" ligger bagkanalen kodet for sig selv. Det skriver jeg også: 6.1
Alt efter hvorledes man definerer "få", så er der da efterhånden en del dts-ES 6.1 titler, IMO... Så mange er der ikke. og husk ES-Matrix er ligesom DD-EX ikke disecret. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mjaaah, en 80 stykker alene på R1 + det løse i andre regioner, er da nogle stykker... Mange er dog Anchor Bay titler, hvor kildematerialet ikke ligefrem er muligt at løfte kvalitetsmæssigt, selvom det encodes i 6.1, IMHO...
Og ja, jeg ved godt at 5.1 ES og 5.1 EX ikke er discrete! 
Men godt at man har 2 stuer, så konen ikke skal brokke sig, over de mange højttalere, hele tiden...  __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt har jeg 6.1, men er overbevist om at 4.1 er nok i 99% af tilfældende...
|
| Til top |
|
| |