Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: første gang jeg skal købe hjemmebiograf?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millionkongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Har brug for lidt hjælp..    jeg har 3-4-5 tusser at smide i et anlæg der skal være med dvd, sorround og det skal kunne sættes til computeren.

Jeg er blevet anbefalet nogle dyre systemer, der er brugte for at kunne få dem til de penge jeg har. Hvoror er det ikke en god ide at snuppe et af de tilbud der så ofte kommer i reklamerne, med et hjemmesystem fra sony eller andre gode mærker?? Hvor ligger den store forskel på disse produkter og så dem jeg er blevet anbefalet...?
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=30525

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/dvdre ceiver/detail/NAD_L53_DVDreceiver.htm?id=5707

Hvad vil i foreslå??

Mvh
Søren B

Til top Vis millionkongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millionkongen

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

det er er ikke mange penge. Men man skal jo  starte et sted.

Men jeg ved ikke hvor god den NAD L53 den er...men nu er det ikke surround jeg er til..er kun til stereo....

det vel godt nok at begynde med. men du få ikke verdens bedste lyd for 5000k 

køb denne her http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=30659

det er en harman/Kardon til 1.600kr, den spiller beder en den NAD

og så køb den her DENON DVD-1710  http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/dvdaf spiller/detail/DENON_DVD1710_DVDafspiller.htm?id=5294  til 1.299kr

det giver 2,899kr

og det spiller meget beder end den NAD L53 og du vil få en kanon lyd

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

millionkongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Skal man ikke være utrolig fintfølende hvis man ofrer måske 10000 ekstra for at få lidt bedre lyd..

Jeg kan sgu ikke høre den store forskel..

Men er der nogen der ved hvor selve forskellen ligger i et anlæg på 10-15000 og så et på 3-4 stykker..? (udover design)

Til top Vis millionkongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millionkongen

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

millionkongen skrev:

Har brug for lidt hjælp..    jeg har 3-4-5 tusser at smide i et anlæg der skal være med dvd, sorround og det skal kunne sættes til computeren.

Jeg er blevet anbefalet nogle dyre systemer, der er brugte for at kunne få dem til de penge jeg har. Hvoror er det ikke en god ide at snuppe et af de tilbud der så ofte kommer i reklamerne, med et hjemmesystem fra sony eller andre gode mærker?? Hvor ligger den store forskel på disse produkter og så dem jeg er blevet anbefalet...?
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=30525 Det er sku da ikke B&W højtalere??? det er da Scandyna...

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/dvdre ceiver/detail/NAD_L53_DVDreceiver.htm?id=5707

Hvad vil i foreslå??

Mvh
Søren B

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

tjek lig..har rettede min indlæg..det skulle hjælpe dig lidt mere

Tro mig du kan høre forskæl i lyden..og det kan næsten alle

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

millionkongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hva med højtalere...?

Hvorfor duer sådan noget som sony og phillips ikke mere..? syntes kun jeg bliver henvist til mærker jeg aldrig før har hørt om

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Sony og Phillips har aldrg været godt hvis du køberen pakke løsning...det

gælder  også ander mærker

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Er NAD L53 til surround?! Der står den er på 2x50 watt....
Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

NEJ!

Fra hifiklubbens hjemmeside om NAD L53:

"SRS Surround
For alle som vil have mere ud af lydoplevelsen på film har L53 også indbygget et system kaldet SRS Surround. Dette system er valgt fordi det er 100% analogt, og ikke kræver nogen digitaldel for at kunne fungere. SRS Surround giver indtrykk af at lyden kommer mod dig fra alle sider med kun to højttalere."

millionkongen skrev: "Hvorfor duer sådan noget som sony og phillips ikke mere..? syntes kun jeg bliver henvist til mærker jeg aldrig før har hørt om"

Ja det er nu heller ikke sådan lige at forklare, men jeg prøver nu alligevel. Alle kender "billig" mærker som Fiat, og Lada, mens færre kender f.eks. Lotus, Jaguar, Lexus osv. Fælles for dem er at de kan transportere dig fra a til b, men hvad ville du så helst? Prøv selv først at ta' et smut i fona og hør et anlæg i 5 k prisklassen og derefter et hifiklubben eller din lokale hifi-pusher til xxxxx kr. , selv din mormor kan høre forskel! Grunden til at du ikke kender mærkerne er at det, det desværre stadig er de færreste der smider meget merre end 5 k på et anlæg med alt...

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes