Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: rvx 1500 vs. 2105 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Nogen der - udover den højere effekt - kan komme med ét eller flere gode argumenter for at købe en Yamaha RVX 1500 frem for en Denon 2105? Egentlig havde jeg bestemt mig for Denon'en, men Yamaha'en omtales jo også meget positivt flere steder.

Jeg har ikke hørt RVX 1500, men generelt har jeg ikke nogen entydig præference mht. Yamaha-/Denon-lyd, når det gælder surround. Og det samme gælder egentlig design. Så øh, er der nogen god grund til at spendere de ekstra penge?

Receiveren skal kun bruges til surround og fronter skal i øvrigt trækkes af en stereoforstæker. 

Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Yamahaen er PEQ, og den vil hjelpe deg med å få en bedre flyt i lyden, den har også programmerbar fjernbetjening

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

personligt ville jeg helt klart vælge Denon'en.. Yamaha har aldrig rigtig været mig. desuden mener jeg at denon er bedre gennerelt isæt på surround(nu bliver jeg sikker hylet ned af en masse Yamaha fan's, men jeg står fast Yamaha er ikke mig)...

hva med et prøve lyt på dem begge hos deres respektive forhandlere, det er hellere aldrig nogen dårlig ide...

Nicolai

jens jakob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

hej Celziam

Jeg regner også med at købe en Yamaha RX-V 1500  om et par mdr så hvis du køber en Yamaha må du gerne skrive hvad du synes om den.

Denon er heller ikke dårlig kvalitet har forstærker of cd afspiller i denon det spiller ok

Hilsen jens jakob 

Til top Vis jens jakob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jens jakob

birdman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Sådanne spørgsmål til forummet er meget gode, men de svar du får er desværre lige så biased.

Det er faktum at der er solgt mange, mange flere eksemplarer af denon i Danmark end Yamana. Dette har i høj grad noget at gøre med en god distributionskanal. Dette indebærer dog ikke, at denon generelt er et bedre produkt end yamaha. Ved at læse indlæg der postes til sådanne spørgsmål om hvad der er bedst, så vil alle der har denon udtale at der er det bedste og de få der har yamaha vil absolut fremhæve deres produkt.

Du kan kun lytte dig frem, eller læse uafhængige tests.

Til top Vis birdman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af birdman

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

hva med et prøve lyt på dem begge hos deres respektive forhandlere, det er hellere aldrig nogen dårlig ide...

Ja, klart skal jeg høre Yamahaen. Denon'en har jeg hørt ved flere lejligheder.

birdman skrev:

Sådanne spørgsmål til forummet er meget gode, men de svar du får er desværre lige så biased.

Det er faktum at der er solgt mange, mange flere eksemplarer af denon i Danmark end Yamana. Dette har i høj grad noget at gøre med en god distributionskanal. Dette indebærer dog ikke, at denon generelt er et bedre produkt end yamaha. Ved at læse indlæg der postes til sådanne spørgsmål om hvad der er bedst, så vil alle der har denon udtale at der er det bedste og de få der har yamaha vil absolut fremhæve deres produkt.

Du kan kun lytte dig frem, eller læse uafhængige tests.

Ja, du har ret. Men det, jeg efterspurgte i indlægget var faktisk argumenter, ikke blot for- eller imod-ytringer. Sagen er, at jeg, baseret på, hvad jeg ellers har hørt af Yamaha og Denon, ikke forventer den helt store lydmæssige forskel. Men der kunne jo være forskelle i specs eller andre "objektive" forhold, som I mener er værd at fremhæve. Da jeg ikke lige selv kan få øje på dem, ville jeg egentlig blot høre, om I kunne pege på nogen, der kan retfærdiggøre et dybere dyk i lommerne.

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Celziam skrev:

Hej

Nogen der - udover den højere effekt - kan komme med ét eller flere gode argumenter for at købe en Yamaha RVX 1500 frem for en Denon 2105?

Umiddelbart ville jeg ikke sammenligne de 2!  RXV-1500 skal ifølge min overbevisning sammenlignes med Denon 2805.

Har selv en RXV-1400, som i sin tid spillede r.... ud af bukserne på Denon 2803, og samtidig kunne købes til en noget lavere pris.  Sådan forholder det sig måske ikke helt mere (Denon er vågnet...), men priserne er stadig noget lavere på Yamierne.

I dit tilfælde ville jeg ikke være et sekund i tvivl. Hvis du har pengene, så vælg RXV-1500 fremfor 2105. Prisforskellen er heller ikke alverden....

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Og norske DVD&Hjemmekino testet 2500 og 3805 mot hverandre, 2500 vant.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Denon er ikke dårlig, men har selv Y 1400, så vil klart anbefale 1500.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 933&zoneid=3

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Dr. W skrev:

Umiddelbart ville jeg ikke sammenligne de 2!  RXV-1500 skal ifølge min overbevisning sammenlignes med Denon 2805.

Har selv en RXV-1400, som i sin tid spillede r.... ud af bukserne på Denon 2803, og samtidig kunne købes til en noget lavere pris.  Sådan forholder det sig måske ikke helt mere (Denon er vågnet...), men priserne er stadig noget lavere på Yamierne.

I dit tilfælde ville jeg ikke være et sekund i tvivl. Hvis du har pengene, så vælg RXV-1500 fremfor 2105. Prisforskellen er heller ikke alverden....

Ja, ud fra listepriserne burde man sammenligne med 2805. Når jeg holder Yamaha'en op mod 2105, er det alene fordi, den (Yamaha'en) jo kan fås til en meget rimelig pris hos en af de danske forhandlere. For slet ikke at tale om prisen i Tyskland (som svarer ca. til det Denon 2105 koster i DK), hvis man er villig til at købe der.  Budgetmæssigt vil jeg helst ikke for meget over 5-6k, da der også skal være råd til stereo-upgrade snart . Derfor er 2805 ikke på tale.

jens jakob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

hej

Er der nogen der et par adresser i tyskland hvor man kan købe RX 1500

Hilsen jens jakob

Til top Vis jens jakob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jens jakob

wigant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

www.mediacheckpoint.de - 649,90€ incl. tysk moms, ex. fragt

www.netonnet.de - 597€ incl. tysk moms, ex. fragt

www.hirschille.de - 584€ incl. tysk moms, ex. fragt

...bare for at nævne nogle

Til top Vis wigant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wigant

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Har Yamaha´en også det der autokalibrering?

Hvis nej, er det så svært selv at indstille højtalerne nu når man er helt ny på Hififronten? Umiddelbart synes jeg det lyder som om at Yamahaen har flere features og koster kun ~750kr mere i Tyskland end hvad Denon 2105 gør. Er den de ekstra penge værd til fx. en omgang B&W DM309 fronte og ellers de andre rear og center i den serie? Eller skal jeg hellere spare de 750kr og så smide dem i den anden ende når der skal købes sub?

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Ja, Yamahaen har autokalibrering.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hvor meget rokker sådan nogle receivere sig i pris? Det er bare fordi jeg først skal bruge en receiver om 3-4 måneder, men hvis de alligevel ligger rimelig konstant i pris, så kan jeg jo ligeså godt købe nu og så kan det jo være jeg er heldig at finde nogle gode brugte højtalere. Synes I jeg skal  vente eller købe nu?

Jeg må tage forbi Tapeconnection nede ved Næstved og tjekke den ud, men kan så bare ikke høre dem med de B&W højtalere jeg gerne vil have!? Umiddelbart kan jeg bedre lide dens design end Denon 2105, og så koster RXV1500 kun 4800kr inkl levering i Tyskland. 

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes