Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til sammensætning af sorround anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millionkongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har tidligere postet et emne, men ville gerne lige starte på en frisk, da jeg er blevet lidt mere bevidst om hvad jeg vil have/godt kunne kunne tænke mig

Jeg har vedhæftet et billede af værelset, mit anlæg skal stå i:http://www.hellevest.dk/myroom/myroom.GIF Hvad ville være det mest optimale (5.1,6.1)? for den bedste lyd i et sådant rum. Rummet er ca. 12 m2.

Har kigget lidt på 2 forsk. dvd/receivere:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/dvdre ceiver/detail/NAD_L70_DVDreceiver.htm?id=1913
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/dvdre ceiver/detail/DENON_ADV500SD_DVDreceiver.htm?id=5727
men kan ikke helt finde ud af hvilken en der er bedst i mit tilfælde. Det ser ikke ud til at NAD'en kan vise andet end cd/dvd, og jeg ville jo egentlig gerne kunne se/høre/afspille mp3, jpg, og mange andre formater. Derudover skal det kunne afspille lyd fra min computer samtidig med at tv'et er tilsluttet.

Så mangler vi bare højtalerne. Har kigget lidt på: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/PODSPEAKERS_Micropod_hoejttalersystem.htm?i d=3058

som jeg synes har et fedt design, men er de også dem der vil passe bedst til receiveren..?

Til top Vis millionkongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millionkongen

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

det bedste du kan gøre er vist at ta ind til hk og lytte dem har ikke selv hørt nogen af dem
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

millionkongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jaah.. men jeg bor desværre ikke lige i nærheden af en af forretningerne, så ville sådan set helst have klaret det over nettet.

det eneste jeg gerne vil er at få et kort og klart svar på mine spørgsmål, og en lidt bredere enighed om hvilket anlæg der ville være bedst at investere i, istedet for at alle anbefaler noget forsk...?!

Til top Vis millionkongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millionkongen

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Det vil næsten altid være værd at tage til en af klubbens butikker. Ring evt. i forvejen så de ved at du kommer og du ved at de har det du gerne vil lytte på.

Når det er sagt, og hvis du stadig hellere vil ordne det over nettet, så vil jeg foreslå at du prøvede NAD L70, men med et sæt Gale surrondhøjttalere. Så får du mere og, vil de fleste opleve, bedre lyd.

mvh

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

millionkongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

altså NAD fremfor DENON..!

Det skal vist lige nævnes at den samlede pris skal holdes på 5-6K :)

Nogen der kender noget til de micropod, jeg lagde et link til?? Er de gode til film? -og musik?

Designet på højtalerne betyder også en del.. og de der micropod tiltaler mig en del..

Nogen der kender andre gode sider, udover hifiklubben.com, hvor jeg kan kigge på højtalere, receivere og dvd-halløj..?

wigant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Der er steder nok. Har selv forespurgt mig her i forumet - her er nogle stykker:

www.tapeconnection.dk

www.audiosound.dk

www.hifi-import.dk

evt. nogle tyske:

www.netonnet.de

www.mediacheckpoint.de

Til top Vis wigant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wigant

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes