| Forfatter |
|
sewel Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!!!
Stødte lige helt tilfældigt på dette produkt, så jeg vil lige høre om der er nogle kommentarer til det.... Det er vel ikke et PLASTICsystem????
http://hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=H%F8jt taler+systemer&cSub=Jamo&id=2144&action=produkt
Er det et ok anlæg lydmæssigt til pengene hvis man vil ha noget der er smart??
Kan man få noget der er bedre til de pemge, hvis det samtidig skal være smart?? Selvfølgelig er det et definitionsspørgsmål hvad der er smart, men hvis jeg siger smart, lille og elegant og ikke de store kolloser der, er der så nogle kommentarer....?
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej sewel
en af mine arbejdskollegaer har fornyligt købt en jamo dvr-50 surround forst. og det omtalte højtalersystem.det er et meget imponerende højt.system og jo satelitterne er lavet af abs plast.subben skal helst hænge på væggen.det er efter min mening et rigtigt godt system især til surround.til musik klarer det sig også fint. men noget high-end system er det ikke.der er lidt b&o over det når det hænger på væggen.det har også fået gode anmeldelser hos high-fidelity.jeg mener ikke at du får noget andet der ser smart ud og spiller så godt til de penge.men du skulle nok prøve at kontakte kf-scanaudio der kan man tit få en god pris på jamo
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej sewel
jeg har kun set jamo avr 693 recieveren men ikke hørt den spille.umiddelbart så bygge kvaliteten ud til at være iorden med en frontplade i 3mm aluminium.og skrueterminaler til alle højt.på papiret ser den rimelig kraftig ud og den har da også de nødvendige tilslutninger.hvis jeg skal komme med et alternativ så kunne det være en onkyo tx-sr501E ell. tx-601E til 4000 og 6000.de fåes både i sølv og sort.jamo har haft importen af onkyo indtil 2004.så mon ikke deres højt.er afprøvet på onkyo.det er ikke pga kvaliteten at onkyo er røget ud. det er fordi at jamo vil give kunderne muligheden for at have komplette løsninger i deres mærke.i 5000 kr klassen er der utroligt meget at vælge imellem og der er ikke noget af det der er dårligt. men du kan prøve at kigge på www.homecinemachoice.com under rewiews der er en masse tests af recievere. &n bsp; &n bsp; mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tornado Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg lige hægter mig på din tråd - men jeg ville egenligt godt
lige høre om det er sådan så det der ville være et godt køb hvis det er
noget der skal sættes sammen med en computer som så skal bruges til at
køre DVD/musik?
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tornado skrev:
Undskyld jeg lige hægter mig på din tråd - men jeg ville egenligt godt lige høre om det er sådan så det der ville være et godt køb hvis det er noget der skal sættes sammen med en computer som så skal bruges til at køre DVD/musik?
|
|
|
Øhhh.. Det den skal bruges til er primært dvd-film og musik og så forhåbentligt tv når det engang kommer på kanalerne...!
Om den skal kobles sammen med computeren har jeg slet intet forstand på.. Kan man det? 
|
| Til top |
|
| |
Tornado Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har dvd drev i maskinen og så ellers et lydkort med optisk
udgang er det en god ide - jeg har personligt ikke noget tv - så jeg
har tænkt mig at koble mit kommene anlæg til min computer og køre
musik/film derfra og så videre over mit anlæg.
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan man vel godt, men nu har jeg det sådan at jeg noget hellere vil se film på mit tv end min computerskærm, men ellers tak for dit indlæg......
|
| Til top |
|
| |
kaizerSoze Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sewel skrev:
| Ja det kan man vel godt, men nu har jeg det sådan at jeg noget hellere vil se film på mit tv end min computerskærm, men ellers tak for dit indlæg...... |
|
|
Alt efter hvad grafikkort du har i din pc så kan du sende billedet over på dit tv. Efter hvad jeg har hørt er der stadig et meget godt billede på. __________________ //kaizer
spiller du www.hattrick.org ? ellers er det bare at komme igang...
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay vildt nok.. Hvad kræver det så af kabler, bare lidt irreterende for så skalæ jeg have et monster langt kabel fra com til tv.... Kablet skal vel gå fra com til reciever ikke sandt??
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej sewel
hvis du skal have en dvd afspiller tilsluttet til recieveren skal du bruge et coaxkabel og fra dvd et scartkabel til tv.hifi-import handler med profigold og bandridge det er begge gode kabler til rimelige priser.jeg ville nok også ofre nogle bedre højtalerkabler end dem der er med i jamo sættet. noget 1.50 mm højt.ledning fra harald nyborg til 90 kr for 25 m er betydelig bedre end det der er med i sættet.senere kan du jo udskifte subkablet til et bedre det kan gøres for ca 2-300 kr for 5 m. en tommelfingeregel er at bruger du ca 10% af prisen på anlægget til kabler så er du godt stillet.du kan jo spørge hifi-import hvad kabler du behøver
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay 1000 tak for det bsl...
Nu er jeg godt på vej... Det var et super indlæg, der står stort set alt hvad jeg skal bruge til evt køb........! Tak!
Forresten kan man ikke få højtalersæt der er trådløst.... Eller er det alt for dyrt???
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej sewel
de trådløse systemer jeg har set. virker ved at du har en modtagebox i ell. ved højtaleren den skal bruge 220v for at virke. fra den box skal der trækkes en ledning til hver højt.så det du sparer er. at du ikke skal trække ledninger fra forst. til eks.baghøjtalerne.så nogen fordel kan jeg ikke se der er ved det.du får bare nogle flere signaler i din stue der kan genere din elektronik.og hvem siger at det er sundt for menesker med alle de radiosignaler.
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |