Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
Hejsa,
Jeg har en Hitachi HTD-K160 DVD afspiller med surround højttalere og
subwoofer. Af forskellige grunde vil jeg osse gerne bruge en PC til at
afspille DVD'er på min projektor. Lyden vil jeg selvfølgelig gerne have
ud over surround systemet med DTS og det hele. På Hitachi'en er der kun
sådan et sæt rød og hvid phonostik. Hvordan skal jeg få transporteret
PC'en lydsignal videre uden at det bliver reduceret til almindelig
stereo? Der er sådan noget S/PDIF udgang på PC'ens lydkort.
Hvis det er uklart, så skal jeg meget gerne prøve at uddybe det mere - hpber at I kan hjælpe mig
Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
Nwilan Glirt skrev:
Hejsa,
Jeg har en Hitachi HTD-K160 DVD afspiller med surround højttalere og subwoofer. Af forskellige grunde vil jeg osse gerne bruge en PC til at afspille DVD'er på min projektor. Lyden vil jeg selvfølgelig gerne have ud over surround systemet med DTS og det hele. På Hitachi'en er der kun sådan et sæt rød og hvid phonostik. Hvordan skal jeg få transporteret PC'en lydsignal videre uden at det bliver reduceret til almindelig stereo? Der er sådan noget S/PDIF udgang på PC'ens lydkort.
Hvis det er uklart, så skal jeg meget gerne prøve at uddybe det mere - hpber at I kan hjælpe mig
/Leif
Hej du Jeg kører selv med billed/lyd fra pc - og det er kanon
Du skal bruge din SPDIF som overfører alt digitalt til din surroundreciever. Det er så din reciever og dens evner der bliver "flaskehalsen"
Husk at det DVDsoftware du bruger (WinDVD er det bedste) er instillet til dts osv. , så køre det...
Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
Hej Go4it,
SPDIF udgangen, som kun er et enkelt phonostik skal så over i min
rød/hvid indgang på "receiveren" - dvs. to phonostik i den ende.
Hvordan skal kablet være?
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum