| Forfatter |
|
kasper-n Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg er ny i det her hifi noget så i må lige rette mig hvis jeg siger noget forkert.
Jeg har en Projektor, TV, kiss DVD, PS2, Xbox, Gamecube, Cdafspiller og mp3 afspiler og en computer. Jeg har kun 10000kr tilbage til at købe nogle højttalere og en receiver, så det kan nok ikke blive det helt vilde. Systemet skal hovedsageligt bruges til konsolspil og allermest film.
1) Jeg vil høre om det er muligt at koble disse ting sammen ved hjælp af en surround receiver. Altså sætte DVD'en til receiverens S-vhs indgang og det samme med konsollerne (hvis de stik fås til dem ellers må jeg nøjes med composite) og så sætte S-vhs udgangene på receiveren til mit TV og Projektor så jeg selv kan bestemme hvor jeg ser film.
Jeg har kun et antennestik og det vil jeg gerne have splittet. Kan receiveren også gøre det så jeg kan se TV på min projektor (har ingen TV-tuner i projektoren, så skal jeg d at investere i en sådan tingest)
Desuden vil jeg gerne have alle mine komponenter sat til lydsystemet med digital lyd. Ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre med konsollerne.
Er det overhovedet muligt at få fat i en sådanreceiver der spiller udemærket og har de ønskede indgange og udgange.
I må gerne linke til receivere og højttalere så jeg kan se dem selvom jeg ik har så meget forstand på dem. Så lige en anden ting. Mit værelse er ikke særlig stort så jeg vil helst ikke have kæmpe højttalere til at stå. Håber i kan finde noget, når det hovedsageligt er til film.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Dine konsoller skulle meget gerne kunne tilsluttes din receiver, vi a de optiske indgange, jeg har selv tilsluttet min Xbox på den måde, jeg har dog hverken PS2 eller G.C. men mon ikke de også kan tilsluttes på en eller anden måde.
Med hensyn til Tv signal til PJ, springer jeg over, da jeg intet ved om emnet.
Gale fra HFK kunne være relativt billigt at anskaffe sig, du kan se mere ude på HFK´s hjemmeside ang. disse HT, der er også receivere, NAD og Denon...
www.hifiklubben.dk
Gale har 2 systemer du kan vælge imellem Junior og Senior til henholdvis 3000,- og 5800,- så skulle der være en god slat penge til en god receiver..

|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tænkte nu endnu mere på nogle mindre højttalere som fx dali elegance. De behøver ikke have noget smart design. Det er bare fordi jeg ikke rigtig har så meget plads til mine baghøjttalere hvis jeg køber de der gale. Men prisen ser da billig ud i hvert fald. Har nemlig 4 døre på mit værelse så der er ikke plads til så meget hvis de ikke må blokkeres og så er det kun ca. 16 m²
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht højtalere, så er der jo en del flere ved hifiklubben. Gale junior
fylder ikke så meget. Der er også komplet dali trio, micropod, argon og
tildels elegance som ligger i dit prisområde (elegance måske lidt over
hvis der også skal en reciver til)
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper-n skrev:
|
1) Jeg vil høre om det er muligt at koble disse ting sammen ved hjælp af en surround receiver. Altså sætte DVD'en til receiverens S-vhs indgang og det samme med konsollerne (hvis de stik fås til dem ellers må jeg nøjes med composite) og så sætte S-vhs udgangene på receiveren til mit TV og Projektor så jeg selv kan bestemme hvor jeg ser film.
|
|
|
Hej - afhængigt af receiver kan du godt sløjfe video signalerne gennem receiveren. Og er det bare en nogenlunde hæderlig AV-Receiver kan du upkonvertere signalerne til component hvis de kommer ind som f.eks. S-VHS - og dermed køre component kabel mellem projektor og receiver. (Hvis du vil beholde billedkvaliteten fra DVD skal du ikke sløjfe dens signale gennem receiveren - men hvis du gør så brug også component til DVD-Receiver forbindelsen)
Mht. tuner, så er der ingen indbygget i receiveren og du skal derfor benytte TV'ets og eventuelt trække lyden fra TV til receiver. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der pioneer vsx-D814-s lyder godt nok billig. Spiller den godt nok?
Holder mest til dali elegance indtil videre. Men ved bare ikke om man kan få noget der spiller bedre til samme pris. De skal heller ikke fylde en hel idrætshal, så hvis der er nogle der har hørt om de spiller godt må de godt skrive
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CHTT, component er det bedre end s-vhs? Har nemlig kun en kiss dp-1000 og ved ik om den også understøtter det. Tror ikke mine konsoller understøtter det i hvert fald, hvis man overhovedet kan koble s.vhs til dem. Men kunne det godt lave sig gøre at koble de ting til via indgangene og så benytte udgangene til TV og projektor?
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper-n skrev:
| Hej CHTT, component er det bedre end s-vhs? Har nemlig kun en kiss dp-1000 og ved ik om den også understøtter det. Tror ikke mine konsoller understøtter det i hvert fald, hvis man overhovedet kan koble s.vhs til dem. Men kunne det godt lave sig gøre at koble de ting til via indgangene og så benytte udgangene til TV og projektor? |
|
|
1) Ja component er bedre end S-vhs, som igen er bedre end composite. (RGB gennem scart er som regel det bedste til et almindeligt CRT fjernsyn og DVI/HDMI er det allerbedste til LCD/Plasma/projektor da det er rent digitalt signal)
2) Er der ikke et eller andet med at KISS afspillere kan sende componentsignalet ud gennem scartstikket (tjek manualen), i så fald skal du have et kabel med scart i den ene ende og component i den anden (Tjek evt. www.av-connection.dk) eller nøjes med S-VHS signalet....
3) Med forbehold for hvilken receiver du køber, så ja du kan godt køre billedsignalerne omkring receiveren. Til tv'et kan du jo trække monitorudgangen på receiveren (f.eks. S-VHS) og til projektoren kan du trække componentudgangen. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok lyder lækkert. Tror jeg køber en pioneer vsx-d814s. Håber den kan det jeg har brug for.
Med højttalere ved jeg ikke helt om det bliver Dali elegance. Har ikke rigtig kunnet finde nogle anmeldelser eller nogen der har sagt noget om dem.
Så hvis der er nogen der ved noget om Dali elegance system 5 må i endelig sige til. Det skal hovedsageligt bruges til film, og spil, men også en lille smule musik.
Skal jeg ikke også have fat i en TV-tuner for at se TV på min projektor. Eller kan man få en receiver der har det
Kan man egentlig få en universal fjernbetjening til DVD, Projektor, TV og cd-afspiller. Det kunne være rart. Det er en kiss DVD, en epson emp-73 projektor og et lumatron TV og en sony cd-afspiller
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper-n skrev:
|
Den der pioneer vsx-D814-s lyder godt nok billig. Spiller den godt nok?
Holder mest til dali elegance indtil videre. Men ved bare ikke om man kan få noget der spiller bedre til samme pris. De skal heller ikke fylde en hel idrætshal, så hvis der er nogle der har hørt om de spiller godt må de godt skrive
|
|
|
har selv lige købt pioneer 814, den ville spille helt fint med de højtalere som du planlægger at købe. den automatiske kalibrering er bare noget der virker. __________________ Hellere være stor og doven, end lille og vågen.
|
| Til top |
|
| |