Forfatter |
|
jodon Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og ikke hved hvad der er best :Yamaha RXV 550 eller DENON AVR-1705 eller måske andet ,da jeg har ca 2500 kr
Højttalerne er B&W DM602 S3
Den skal bruges til ca.60% musik og 40% dvd film
Hvad er best til pris og lyd
Mvh Jesper
|
Til top |
|
|
jodon Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
og kan det betale sig at købe yamahaen m/mere effekt 90 watt 8 ohm, frem for DENON AVR-1705 surround receiver m/75 watt i 8 ohm
hvis den skal kunne trække store højtaler eller er det ikke det man regner det ud fra??????
mvh.jesper
|
Til top |
|
|
glennda Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg syntes du skal spare 900 mere sammen også kigge på en Marantz SR 4500.
Bedre stereo lyd til musik og også god til dvd. Men det er jo en smagssag
mvh
Glenn
|
Til top |
|
|
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb rxv650 i tyskland for en hund eller to mere så får du rumkorrektion med
|
Til top |
|
|
Iguana Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalle skrev:
køb rxv650 i tyskland for en hund eller to mere så får du rumkorrektion med |
|
|
Har du et link?
|
Til top |
|
|
glennda Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid være meget glad for Yamahas produkter, i hvert fald når vi snakker om deres surround receivere. Yamaha er vel nok den teknologiske førende mærke nu om stunder - i hvert fald i den billigere ende!
Jeg gik fra RXV440 og op til en RXV650 og der var, efter min mening, en verden til forskel. Jeg lyttede også til de versioner der ligger imellem de to og syntes at lydforskellen var ret stor i forhold til prisen. Derfor endte jeg med at købe RXV650'eren.
Jeg lyttede også til RXV750'eren, men forskellen på lyden var for lille i forhold til de ekstra penge, så den valgte jeg hurtigt fra. Men det er jo en smagssag - som så meget andet.
Så kig endelig på de tyske HIFI sider og spar en del penge. Jeg valgte selv at handle hos Netonnet.de og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Hurtig og informativ handel.
Ved handel i Tyskland, skal du være opmærksom på tolden. I DK har vi 25% told mens man i Tyskland har 16%. Det vil sige at du skal ligge differancen mellem 16 & 25 oveni prisen. Dvs du skal ligge 9% til de priser du ser på deres hjemmesider.
Det kan dog i langt de fleste tilfælde godt betale sig alligevel og garantien er som i DK.
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
Ved handel i Tyskland, skal du være opmærksom på tolden. I DK har vi 25% told mens man i Tyskland har 16%. Det vil sige at du skal ligge differancen mellem 16 & 25 oveni prisen. Dvs du skal ligge 9% til de priser du ser på deres hjemmesider.
Det kan dog i langt de fleste tilfælde godt betale sig alligevel og garantien er som i DK.
|
|
|
Ahrgggggg, nu er der ikke told på varer indbragt fra Tyskland...men det er sikkert også moms du tænker på.
Men må lige "korrigere" dig; du kan skam indføre de (Hifi-)varer du vil som privat-mand fra tyskland, uden at du skal betale DK - moms....el. anden "told"
Som moms-registreret skal du derimod først fratrække den tyske salgs-moms, og derefter ved indførsel til DK skal du betale den danske moms-sats på 25%
mvh
Jesper Andersen
|
Til top |
|
|
birdman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
Clapton skrev:
|
|
|
Ahrgggggg, nu er der ikke told på varer indbragt fra Tyskland...men det er sikkert også moms du tænker på.
Men må lige "korrigere" dig; du kan skam indføre de (Hifi-)varer du vil som privat-mand fra tyskland, uden at du skal betale DK - moms....el. anden "told"
Som moms-registreret skal du derimod først fratrække den tyske salgs-moms, og derefter ved indførsel til DK skal du betale den danske moms-sats på 25%
mvh
Jesper Andersen
|
|
|
Jesper - du har ikke helt ret. Hvis den tyske forhandler sælger for mere end DKK 250.000 (mener jeg) til Danmark, er den tyske forhandler forpligtet til at opkræve dansk moms på 25%
|
Til top |
|
|
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|