Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bag til evidence front (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RoninTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er for nyligt blevet den glade ejer af et par Dali evidence 870, og jeg ved allerede hvilken center der skal bruges sammen med dem. Men jeg har faktisk ingen ide om hvilken baghøjtaler jeg skal købe. Klangen skulle jo gerne være den samme. Jeg vil gerne holde det hele i dali hvilket jo også må være det bedste med klangen. Så jeg ville bare lige høre om der er nogen der har nogen erfaringer med netop denne sammesætning. Samtiddig ville jeg også lige høre om nogen har prøvet at en af skruerne i en enhed ikke kan strammes men bare "køre" rundt? Det går mig lidt på specielt når jeg lige har købt dem, håber virkelig min garanti dækker det.
Til top Vis RoninTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RoninTT

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv været den lykkelige ejer af et sæt 870'ere m. tilhørende surround. Du kan med fordel (økonomisk altså) anvende den blå serie. F.eks. 2002, især LE versionen skulle give en tilfredsstillende klang sammen med Evidence serien. Er pladsen kneben, så kan R1000 anvendes (det gjorde jeg selv)...

Hvis der bare er det mindste galt med spritnye HT'ere så er det direkte retur til forretningen og gør opmærksom på problemet!

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Du skal have reol højtaleren til 870 dvs. 370. Jeg kører selv med 470 og 370 og har haft andre dalihøjtalere som baghøjtalere, men der er en klar forskel til 370.
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

RoninTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Jeg har selv været den lykkelige ejer af et sæt 870'ere m. tilhørende surround. Du kan med fordel (økonomisk altså) anvende den blå serie. F.eks. 2002, især LE versionen skulle give en tilfredsstillende klang sammen med Evidence serien. Er pladsen kneben, så kan R1000 anvendes (det gjorde jeg selv)...

Hvis der bare er det mindste galt med spritnye HT'ere så er det direkte retur til forretningen og gør opmærksom på problemet!

Ja jeg regner også med at de skal tilbage på mandag, problemmet er bare at det er demo modeller så jeg ved ikke hvad de siger til det. Jeg må helt sikkert ud og høre på de forskellige har også tænkt på at købe 370 men det bliver nok ikke så nemt at få plads til dem.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hvordan ville det være at bruge evidence 470 som baghøjttaler i forhold til 370? Har selv 470 til front og skal også snart til at kigge på baghøjtalere, men et sæt 370 er så dyrt og de er stort set aldrig at finde på brugtmarkedet. Der er jo jævnligt et sæt 470 på dba.

Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Ville også gå efter 370... står i nøjagtig samme dilemma, men har besluttet mig for et par 2002 LE, da de er noget mere økonomiske... de er fine nok til 870'erne når det gælder film. Mht. SACD er nok bedst at have samme klang hele vejen rundt og dermed 370'erne.
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Så lenge det kun er snakk om film kan du velge og vrake i Dali's sortiment. Jeg tror også at SA høytalere fint matcher, jeg bruker selv en SA220AV som center sammen med mine 470 og det fungerer minst like så godt som da jeg brukte c70.

Jeg vil også påstå at så fremst du ikke har muligheten for at plassere et par gulvstående høytalere minimum 1-1½m fra hvor du sitter vil et par mindre høytalere være at foretrekke da de kan henges på veggen og på den måten skape den nødvendige avstanden. Hvis høytaleren kommer for tett på forsvinner surround effekten.

Jeg bruker selv Dali Suite Rear pga at sofaen står helt inntil bakvegg. Til film fungerer det 100%, til flerkanalsmusikk blir de et nummer for små (vurderte en stund at legge til 2x passiv sub). Men jeg har da også innsett at flerkanalsmusikk ikke er noe for meg da jeg aldri sitter i ro og lytter uansett.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

RoninTT skrev:

Ja jeg regner også med at de skal tilbage på mandag, problemmet er bare at det er demo modeller så jeg ved ikke hvad de siger til det. Jeg må helt sikkert ud og høre på de forskellige har også tænkt på at købe 370 men det bliver nok ikke så nemt at få plads til dem.

Det skal da ikke gøre nogen forskel om de er demo eller ubrugte: der er jo stadig 2 års garanti i HFK.

...og ja, jeg regnede nu også med at du selv havde tænkt på den mest nærliggende mulighed nemlig 370'erne, og at du spurgte efter alternative løsninger

RoninTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

RoninTT skrev:

Det skal da ikke gøre nogen forskel om de er demo eller ubrugte: der er jo stadig 2 års garanti i HFK.

...og ja, jeg regnede nu også med at du selv havde tænkt på den mest nærliggende mulighed nemlig 370'erne, og at du spurgte efter alternative løsninger

Det er selvfølgelig rigtigt den havde jeg ikke selv lige set, men nu har min kæreste også lige sagt at det skal være 370'erne 

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

RoninTT skrev:
... men nu har min kæreste også lige sagt at det skal være 370'erne 

Congratulations: det naturligvis den bedste løsning

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Tillykke, det er faktisk samme setup jeg har, og det spiller kanon (tjek evt. min www-knap).
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

RoninTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jeg satte mig lige ned og så Pirats of the caribbean igår og damn det har hjulpet med de nye fronter i mit setup. Men desværre kan jeg virkelig høre at der mangler noget i kvaliteten og klangen af centeren. Jeg må nok snart få samlet penge sammen og købt den nye center.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hvilken center skal du ha´?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

RoninTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Hvilken center skal du ha´?

Helt klart Dali Evidence C70

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes