Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 19:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround System, hvilket? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flx666
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 September 2003 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt mig en projektor og nu skal jeg have mig et
nyt surround system.
Jeg har kigget på en masse samlet systemer fra bla. Panasonic
men problemet er at jeg ikke rigtigt kan finde et sæt som
har progressive scan i DVD-afspilleren og Aktiv subwoofer
til under 10.000. Jeg har også overvejet at købe anlægget
hver for sig, hvad kan i så anbefale hvis jeg vil ofre ca.
6000-8000.- ?

I må gerne komme med lidt forskellige meningen så jeg har
lidt at vælge imellem.

PS. Havde kigget på Panasonic SC-HT850 Surround sættet
og havde næsten købt det indtil jeg fandt ud af at der ikke
var progressive scan i DVD-afspilleren som jeg skal bruge
til min projektor.. :-(

Til top Vis flx666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flx666 Besøg flx666's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 September 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

du kan få en cambridge dvd med progessive scan for kr. 1599,- (hifilkubben) tror at det er en god afspiller til prisen, har jo også dvd audio....

flx666
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 September 2003 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Okay, nu har jeg lige prøvet deres hjemmeside men den kører åbenbart ikke.

Kan det virkelig ikke lade sig gøre at få et surround system hvor DVD-afspilleren har progressive scan? Der må være nogle salgsmedarbejdere her der kender noget.... Har ledt som en gal... :-/

Til top Vis flx666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flx666 Besøg flx666's Websted

hanmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 September 2003 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

flx666 skrev:

Kan det virkelig ikke lade sig gøre at få et surround system hvor DVD-afspilleren har progressive scan? Der må være nogle salgsmedarbejdere her der kender noget.... Har ledt som en gal... :-/

Jamo DVR-50 har progressive scan DVD afspiller (vist nok kiss') - Expert har systemet med forskellige kombinationer af Jamo souround højttalere.

Til top Vis hanmark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hanmark

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 September 2003 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

http://www.lyd-billed.dk/produkter/default.asp?pg=detail&menuID=61&vareID=242

Her er et system fra Panasonic med en DVD-afspiller indeholdende Progressive Scan samt DVD-audio. Både dvd-delen og forstærkeren er bedre end den der er at finde i Jamos DVR-50. Designet er så op til ens smag for Jamo trækker lidt flere tænder ud på det punkt! Kontakt evt. mn@lyd-billed.dk og hør hvad de ellers kan tilbyde - mulighederne er mange!

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 September 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Der findes mange afspillere med Progressive Scan i NTSC, men Progressive Scan i PAL er forholdsvis nyt endnu. Denon kommer med en maskine der klarer Progressive Scan i både NTSC og PAL til 5999,- (DVD-2200). Den klarer også DVD-Audio og SACD - men jeg kan godt se at så er der ikke meget tilbage til en ordentlig surround receiver. Mit gæt er om et ½ til 1 år er Progressive Scan i PAL også på mange billigere maskiner.
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Vil nok nærmere anbefale Kiss DP 500 eller 450 hvis du kan undvære mulighed for netradio fra internet og afspilning af film og musik fra din egen computer. menes set til 2.100,- (2200,- regionskode fri) på dvdpriser.dk for 500'eren, 1800,- for 450'eren. Jeg tror at SACD og DVD-Audio skulle værer nogle af de eneste features du kommer til at savne på den. Den er baseret på et pc drev og mange mener at alm cd sfspillere lyder bedre til alm musik cd'ere, du kan evt supplere med en anden alm cdafspiller til dit anlæg da jeg ikke tror du finder DVD-afspillere som lyder ret meget bedre til prisen. Den er rost for sin billed kvalitet. http://www.kissnordic.dk/

Og vil så nok anbefale dig at kigge lidt på brugte surround reciever med DTS dekoding (så har de som regel også dolby digital dekoding, har ihvertfald ikke set en uden) prøv evt. at finde en brugt med dolby pro logic 2 hvis du vil have lidt mere gælde af 2 kanals film medier som video og tv. Jeg ved at den lidt forældede Marantz SR4200 som jeg selv har har denne dekoding. SR4200 mangler dog 5.1 kanals indgang og evt en center bagkanal men ellers helt ok, efter som den har kostet ca 4000,- af ny kunne en sådan give meget for penge brugt. Men kig lidt på dba.dk (søg efter DTS) eller måske her i hifi4alls brugt marked eller hifi-link.dk.

tape connection ( www.tapeconnection.dk ) prisgaranti på alle deres varer og fører mange gode mærker, samt en efter min erfaring rimelig god viden om deres produkter og hvad fordele de f.eks har iforhold til andre modeller. En helt ny Yamaha reciever kan fåes til 2.888,- og den understøtter så godt som alle lydformater og har hermed også center bagkanalen. http://www.tapeconnection.dk/infosider/rxv440.htm i denne prisklasse er der måske knapt så man penge til rådighed til forstærkerene og her kunne du måske få lidt mere lydkvalitet ved at vælge en brugt topmodel som har ligget i en højere prisklasse dengang den var det nye på bekostning af nogle af de mange nye lydformater. Selvom jeg dog stadig tror at Yamaha'en er ganske udemærket. På et tidspunkt kan du evt. udvide med en effektforstærker til front højtalerne.

Højtalerne bør være klangmæssigt ens, da bl.a. panorerings effekten bliver noget ringere ellers en bil der kører forbi vil f.eks. kunne komme til at lyde forskelligt i højre og center højtaler, og hermed opfattes som en anden bil. Hvis det er højtalere fra samme serie er der en god chance for at de lyder ens, da de ofte anvender samme enheder. Hvis surround højtalerne skal emulere biografens mange surround højtalerne bør de være dipolærer.

Jeg vil anbefale dig at holde dig til minimum 2 vejs højtalere, 1vejs/fuldtone højtalere som mange designer systemer bruger de er sjældent istand til at gengive hele frekvens området på ordentlig hvis specielt hvis det skal være højt, dette kunne gå til surround højtalerne da man kun havde dolby pro logics surround kanal med begrænset frekvens område, men ikke rigtig idag, specielt ikke til musik.

Jeg har ikke umiddelbart noget bud på nogen højtalere sæt i denne prisklasse, men er sikker på at der igen kan findes noget udemærket brugt.

Tja håber du kan bruge det til lidt

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes