Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver til JBL Ti5000? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 April 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Da jeg har tænkt mig at stable et surround set-up på benene vil jeg gerne høre forummets mening ang. hvilken receiver jeg skal investere i.

Jeg planlægger at bruge et sæt JBL Ti-5000 som fronter, et sæt JBL Ti-1000 som center (seriekoblet - de er på 4ohm) samt et sæt frequence VP5 til bagkanalerne.

Nogen gode idéer til hvilken receiver eller integreret surround forstærker jeg kan få stor glæde af?

Jeg har selv tænkt på følgende:
Denon AVR 3803/3805
Thule IA-250 (med surround dekodning i dvd-afspilleren)
Harman/Kardon AVR 7000/7500/8500

Mine umiddelbare krav:
Den skal også være god til stereo da jeg hører meget musik.
Budgettet er 8000kr.
Det skal helst være brugt.
Den behøver ikke være mere end 5 kanaler.
DTS / DD.
Farve: sort eller guld (ikke altafgørende).

Hvad siger I til det??

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 17 April 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Til den center idé ville jeg nok vælge at finde en effekt fætter.

Af dem du nævner ville jeg ikke kigge på 3805'eren, som jeg ikke mener er ti'erne værdig. HK 8500eren er et glimrende match til ti'eren. Personligt ville jeg hellere aldrig vælge Thule til en JBL'er, men det ser ud til du selv kan lide den og der er da ingen tvivl om at der er ild nok i dem.

Jeg havde personligt nok bare valgt at gå efter en Forforstærker/effekt løsning som f.eks. HK Signature 2.1 og en HK 1.0 med dekoder fra dvdafspiller eller lign.

Anyway, overvejet at sløfe centeren? Personligt ville jeg da absolut hellere have de Ti'ere bagved end som en center også bare smide signalet ud til fronterne som sagens kan levere varen =)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 April 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

hej

onkyo tx 701E. 6x130w thx ultra godkendt.demo hos kf-scanaudio

i sort til 7500 kr.har selv en 601E den er der masser af kræfter i

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Tak for input...

lorx skrev:

Til den center idé ville jeg nok vælge at finde en effekt fætter.

Ja, det har jeg også selv overvejet, men jeg er under økonomisk pres og hvis det kunne fungere ordentligt ville det klart være at foretrække (tror jeg )

Af dem du nævner ville jeg ikke kigge på 3805'eren, som jeg ikke mener er ti'erne værdig. HK 8500eren er et glimrende match til ti'eren. Personligt ville jeg hellere aldrig vælge Thule til en JBL'er, men det ser ud til du selv kan lide den og der er da ingen tvivl om at der er ild nok i dem.

Jeg havde ellers fået det indtryk at 3805'eren var "fantastisk"... Kan man egentlig ikke biampe fronterne med denne i et 5.1-setup?

Jeg er meget tilfreds med lyden af IA100 på mine Ti1000. Men kan selvfølgelig ikke vide hvordan IA250 vil lyde på Ti5000. Fordelen ved IA250 som jeg ser det, er at den kan smide 2x250 når jeg hører musik.

Det er vel alment accepteret at Harman på JBL er en god kombination. Jeg har hørt en HK670 på mine Ti-5000, hvilket var fornuftigt men ikke topklasse.
En AVR7000 er jo efterhånden langt nede i pris på brugtmarkedet. Derfor er den jo lidt interessant.

Jeg havde personligt nok bare valgt at gå efter en Forforstærker/effekt løsning som f.eks. HK Signature 2.1 og en HK 1.0 med dekoder fra dvdafspiller eller lign.

Absolut en mulighed 

Anyway, overvejet at sløfe centeren? Personligt ville jeg da absolut hellere have de Ti'ere bagved end som en center også bare smide signalet ud til fronterne som sagens kan levere varen =)

Kan være det skal overvejes

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

bsl2 skrev:

hej

onkyo tx 701E. 6x130w thx ultra godkendt.demo hos kf-scanaudio

i sort til 7500 kr.har selv en 601E den er der masser af kræfter i

mvh bsl2

Jeg har ikke så meget fidus til Onkyo, men vil da ikke afskrive det på forhånd. Har du links til nogen anmeldelser?

Mvh. JBL

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Tja, Thule og JBL går ihvertfald IKKE godt i spænd sammen - JBL's titaniums-domer lyder alt for kradse/skingre sammen med Thule, som - synes jeg - har en meget tynd og analytisk lyd.

H/K er normalt en god partner med JBLK, men selv H/K kan fattes strøm, når først JBL'erne skal fodres ( medmindre vi er oppe i de store Signature effekt -trin ) 

' Kan se at tapeconnection p.t. kører med nogen meget gode tilbud på Yamaha receivere........og der vil indenfor dit budget måske kunne blive råd til en ICE eff. til at drive dine center-højtalere ?....

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Ny kandidat til titlen som receiver hjemme hos mig...???

Yamaha DSP-AX1 - holder den stadig eller hvad? Nogen der har hørt den på JBL?

Erfaringer modtages med kyshånd.

Mvh. JBL

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Uden at vide det, kan jeg forestille mig at dine TI-5000 er glade for effekt, så i det lange løb vil jeg tro at en reciever er i underkanten, men de større modeller har jo som regel pre-out så du kan sætte en ekstern effektforstærker til.

Da du godt kan "nøjes" med fem kanaler er en anden mulighed at finde en brugt surround forforstærker fra f.eks. H/K, Rotel, Parasound el. lign. og matchende effekt, men det kan muligvis være svært at holde inde for dit budget og der kan være langt imellem der er nogen til salg. Jeg er selv gået den vej for nylig og den største forskel var helt klart i forbindelse med musik i stereo, men musik dvd'er blev også betydeligt bedre. Når det gælder film er det lidt sværere at lægge mærke til forbedringerne år det buldrer og brager, men de er der.

Du snakker om at sætte to højttalere i serie som center. Er der ikke noget med at det giver problemer med impedansen?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 19 April 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Ny kandidat til titlen som receiver hjemme hos mig...???

Yamaha DSP-AX1 - holder den stadig eller hvad? Nogen der har hørt den på JBL?

Erfaringer modtages med kyshånd.

Mvh. JBL

Yamaha'erne har ganske pæn portion af effekt i sig, nu har jeg ikke lige præcist hørt den omtalte model på JBL, men har da hørt A1'eren på en JBL Ti3000, som jeg syntes matchede ganske pænt, det hjalp dog selvfølgelig at få lidt ekstra effekt på dem.

Og effektdelen i A'erne er af lidt anden standard end resten af serien og har ikke tildens til at blive så skrigende som de mindre yammiere har en pæn tendens til.

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 April 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

hej

test af onkyo m.m www.homecinemachoice.com

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale Onkyo også - jeg har selv en TX-SR702E, og den giver den lækreste og klareste lyd til både surround og stereo. Den har indbygget en 5 bånds equalizer, så du kan finjustere lyden til at matche dine HT'ere...

I stort set alle anmeldelser der er lavet af Onkyo's udstyr, slår Onkyo både Yamaha, Sony, H/K, Marantz, Denon, Pioneer etc. Onkyo's pris/ydelse/kvalitet's forhold er bedre end meget andet.

Test af TX-SR702E (tysk): http://www.areadvd.de/hardware/onkyo_tx_sr702e.shtml

Sammenlignin af flere mærker (tysk): http://www.areadvd.de/hardware/avr_mastertest.shtml

Det kan absolut anbefales at læse disse tests (hvis man da kan tysk ;o)

N.B: Prisen på Onkyo udstyr i Danmark er VILDT høj, fordi der ikke er nogen distributør. Du bør derfor overveje at købe det i tyskland, hvor du kan få 702E'eren til ca. 6000,- Hvis du er mere sikker ved at handle i DK kan jeg anbefale dig at kontakte KT-Radio i Odense - de giver de bedste priser på Onkyo i DK :o)

Mere sammenligning: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/outputpdf.php?file=H CC/200312/110_HC_1203.pdf

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at det ender med noget harman/kardon.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor god en avr430 er i forhold til en avr7500?Der er ikke nogen sammenligning vel?

Tror det bliver en avr7500. Med tiden måske med en stereo-forstærker til fronterne. Men ikke lige nu.

Mvh. JBL

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Sagen er afgjort. Jeg har købt en H/K AVR7500.

I kan følge mit bio-projekt her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23176&P N=1&TPN=1

Mvh. JBL

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes