Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 13:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Alternativ til NAD T762 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SpOx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 September 2003 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har den seneste tid gennemsøgt tykt og tyndt i jagten på en ny surround forstærker.

Efter lang tids søgen er jeg kommet frem til at NAD's T762'er vil være mest passende til mine behov.

Forstærkeren skal primært bruges til stereo lytning, med en DVD i afspilleren i ny og næ. Stereo / Surround ratio ca. 80/20.

Jeg har QLN612 front højttalere, QLN601 bag og QLN600 center.

Nogen indvendinger imod T762 eller findes andre, bedre alternativer?

Til top Vis SpOx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SpOx Besøg SpOx's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 September 2003 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hvilket prisleje snakker vi?!

Hvis du primært skal benytte forstærkeren til stereolytning, så vil jeg anbefale en Marantz surround reciever... Lige nu kan du få en SR7300 til omkring kr. 7-8000,- (vejl. kr. 11.000,-)

Marantz er kendt for at lyde godt og stereo, og det kan jeg garantere!!! Har nemlig selv en SR7300...

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 September 2003 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg er ligeledes den lykkelige ejer af nøjagtig de samme højtalere som du er i besiddelse af! Ligeledes har jeg en Surround Receiver fra NAD - dog kun T752...

Vil ikke komme med et alternativ til NAD's T762, da jeg endnu ikke har prøvet så meget andet end NAD's produkter. Men vil dog indskyde at overvejelsen af NAD kombineret med QLN's produkter, er en overvejelse der bestemt er velkonstrueret. NAD og QLN svinger enormt godt sammen. Dog har bunden det med at blive lidt "svampet" på mine QLN612 - receiveren har ikke effekt nok - derfor supplerede jeg med en NAD 208THX til fronterne... Det gjorde underværker!!

Men som schrammelll skriver så er Marantz surround receivere enormt gode i stereo!!

--
OceanMan
http://www.oceanman.dk
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

SpOx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2003 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Schrammelll -> Jeg regner med maksimalt at afsætte 15K, til receiver. Jeg har bestemt haft Marantz SR7300 med i mine overvejelser, dog finder jeg dens lyd en anelse lys.

Hvor godt fungerer Marantz SR7300 i surround?

OceanMan -> Forskellen på T752 og T762 er vel bare 20W mere per kanal, lidt flere indgange mm. Måske jeg skal vente på NAD T773 og få den sidste effekt med oven i hatten.

Bunden på QLN612 er særdeles svær at stramme op, er det lykkedes dig med en 208?

Tak for jeres svar...

Til top Vis SpOx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SpOx Besøg SpOx's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 September 2003 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Du er den første jeg har hørt sige at Marantz er for lys i lyden...!  Jeg synes netop Marantz generelt (inkl. SR7300) er meget varm og nærværende i lyden i forhold til konkurrenterne. Men det kan selvfølgelig have noget at gøre med de højttalere du har hørt den på.

Jeg synes SR7300 fungere rigtig godt i surround. Klangmæssigt hænger lydbilledet rigtig godt sammen i DD og DTS, også i Dolby Prologic II. Det bruger jeg dog mest til TV’et, men også musik til tider. Det slipper den aldeles hædeligt fra.

Vis en T752 ikke kan stramme bunden op i dine højttalere så tvivler jeg på at Marantz'en kan det, ihvertfald ikke uden hjælp! NAD plejer at være noget mere strømstærke.

Tjek evt. et par tyske hjemmesider... Her kan du få meget forstærker for kr. 15.000,-. Har du overvejet Harman Kardon!?

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 September 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg må give Schrammelll ret i at NAD har ry for at være godt strømstærke, men stadig ikke helt nok til QLN 612!

Jeg må sige at jeg oplevede en enorm forbedring i lyden, da jeg satte en effektforstærker til at trækker bassen på QLN 612 - i dette tilfælde en NAD208THX! Bassen kom meget hurtigere, der blev meget mere kontrol over den, den lød mere klar og hårdtslående!! Så et effekttrin er bestemt at foretrække til dine fronter...

--
OceanMan
http://www.oceanman.dk

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes