| Forfatter |
|
faxekondi Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har længe været film glad og vil der gerne have lidt bedre lyd på mine film. Jeg søger efter et system med 4 satellit højtalere og en center samt en sub. Desuden skal sættet have dvd afspiller.
Sættet skal kun bruges til film og tv da jeg har anlæg til musik, så det er lydsiden til film der skal være i højsædet.
Har I nogle gode bud? Budgettet er 5 - 7,5k
PS: ved godt hvad man får hvad man betaler for men ved af erfaring at dette er nok til at tilfredstille mit behov, har bare brug for input til at finde det bedste i prisklassen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være nyt eller brugt? Vil du have sådan et alt-i-et anlæg?
Personligt ville jeg foreslå en reciever, dvd-afspiller og højttaler sæt - hvor reciever og højttalere meget gerne måtte købes brugt. Så får du bedre lyd til pengene.
Og selvom du har et anlæg til musik så kan det jo være at du senere finder ud af hvor gode koncert dvd'er man kan købe i dag og gerne vil høre dem i surround!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
faxekondi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg må indrømme jeg er mest til at købe nyt.. Men køber gerne delene hver for sig altså det er intet krav at det f.eks. skal være et sony alt-i-et anlæg.
Nogle der har bud på hvilke dele der kunne være gode sammen i prisklassen 5-7,5k for det samlede anlæg? 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ska være nyt begrænser det jo mulighederne lidt.
Hifiklubben har et komplet surround højttaler sæt fra Gale de kalder for System Gale Junior, det koster 3K og er inkl. sub. Det kunne så suppleres med f.eks. en Denon AVR-1705 reciever til 2,5K ,eller en lignende fra en anden fabrikant, og så mangler du bare en dvd-afspiller. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
faxekondi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville jeg kunne bruge en SONY AVDS10 fra elgiganten til 3k? Eller er den for "lille" til højtallerne?
Det er en combi af dvd og receiver.. Har altid været glad for sony og deres produkter.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elgigantens side er overbelastet og jeg kan ikke finde noget med det navn på Sonys hjemmeside. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var jeg for hurtig, fandt den på en engelsk hjemmeside 
Umidelbart kan jeg ikke se at der skulle problemer med at bruge den reciever sammen med de højttalere.
Hvis du ender med at købe det må du huske at vende tilbage med dine erfaringer. Det er ikke så tit der er nogen der fortæller hvad man kan få ud af de her små alt-i-et anlæg, men der er mange der spørger til dem. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
faxekondi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok skal jeg nok 
Merlin har et de selv har sammensat med sony dvd, sony receiver og sony surround højtallere til 6.800,- Tror jeg vil se om jeg kan få lov at få en demo af det osse.
Ellers er det normalt så sådan at man kan aftale med dem at få det med hjem i en weekend og prøve det af ? Lyden er jo vidt forskellig i butikken og i min stue 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke du skal regne med at "låne" med hjem fra Merlin eller El-giganten, men du kan jo undersøge hvordan deres regler om retur-ret er, for du har fuldstændig ret det lyder ikke af det samme i butiken og der hjemme. Tag evt en dvd med som du kender godt, så det er kendt materiale du får det demonstreret med. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
sony avd-s10 var for vildt high-end da den kom for ~3 år siden, og den har helt ok lyd, spiller også sacd'er. Merlin solgte den til 6-7000,- da den kom frem. Den kan sagtens trække fx. sonys største satellit-højttalere.
til 3000,- kan jeg godt anbefale den, men prøv at tjekke de brændte skiver du har, den læser vist ikke så mange formater. __________________ Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
|
| Til top |
|
| |