| Forfatter |
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor at skulle købe en ny forforstærker til mit anlæg, i pris klassen op til 25000kr. jeg har kigget en del på PR350 fra thule da jeg er meget imponeret over dens lyd kvalitet i både stereo og surround. nu er det så jeg har opdaget Rotel's RSP-1098 (har dog ikke hørt den endnu) som jo må siges ser lækker ud. men lever lydkvaliteten op til den's lækre udseende? og med det spørgsmål tænker jeg specielt på apparatets stereo evner, som er meget vigtig for mig. eller kan det slet ikke betale sig at sammenligne disse 2 apparater?
Erfaringer med begge apparater, både i forhold til hinanden og hver for sig, er yderst velkomne!
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen der har nogle vise ord at dele ud af??
Jeg havde faktisk besluttet mig for at købe Thule's PR350BV men nu har jeg læst en del rundt om på nettet om Rotel RSP-1098 og den virker mere og mere tillokkende. selvfølgeligt skal jeg have lytte til dem begge inden jeg bestemmer mig, men det kan jo desværre ikke lade sig gøre at lytte til dem i samme setup, derfor kan en lytte test jo kun give mig en vejledning i hvad de hver især kan lavere af vellyd.
ARGH!!! de svære valg!! man skal tage når man laver opgraderinger af sit system.......
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig du forbi hos mig i Århus, Jonnravn, så glemmer du alt om den Rotel.
Lars
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du da?
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selvfølgelig PR350BV.
|
| Til top |
|
| |
Mads Doss Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kunne jeg fristes til at sige: Kig forbi hos mig, så glemmerdu alt om den Thule.
Ej, jeg har ikke hørt Thulen, men RSP-1098'eren kender jeg rimeligt godt. Jeg skal ikke kunne sige hvilken en der er bedst, men jeg er overmådelig glad for min Rotel. Når man hører sælgeren stå op prale med at denne forstærker kan ALT, er der skruet for meget op for charmen, men lydkvaliteten er helt sikker i orden. Hvordan den er i forhold til Thule skal jeg ikke kunne sige. __________________ Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.
Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars37 lige et hurtigt spørgsmål som jeg ikke har kunne finde svar på nogen steder: kan det passe at PR350BV ikke kan klare DD-EX? i følge manualen ser det jo ikke ud til at den kan men det fremgår tydeligt at den kan klare DTS-ES!? lidt mystisk syntes jeg!
|
| Til top |
|
| |
jonas hansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at forvirre yderligere, men i den prisklasse synes jeg også at primare kunne være værd at kigge lidt på.
Mvh Jonas
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonnravn skrev:
|
Lars37 lige et hurtigt spørgsmål som jeg ikke har kunne finde svar på nogen steder: kan det passe at PR350BV ikke kan klare DD-EX? i følge manualen ser det jo ikke ud til at den kan men det fremgår tydeligt at den kan klare DTS-ES!? lidt mystisk syntes jeg!
|
|
|
Jeg er i tvivl, men det spm. kan du skrive til Lars Birketoft fra Thule om.
Lars
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Doss skrev:
|
Så kunne jeg fristes til at sige: Kig forbi hos mig, så glemmerdu alt om den Thule.
Ej, jeg har ikke hørt Thulen, men RSP-1098'eren kender jeg rimeligt godt. Jeg skal ikke kunne sige hvilken en der er bedst, men jeg er overmådelig glad for min Rotel. Når man hører sælgeren stå op prale med at denne forstærker kan ALT, er der skruet for meget op for charmen, men lydkvaliteten er helt sikker i orden. Hvordan den er i forhold til Thule skal jeg ikke kunne sige.
|
|
|
Du har selvfølgelig en pointe, men Thulen er et no-nonsens highend produkt, hvor Rotel´n mere er et japansk masseprodukt a´la Denon, hvor en stor del af pengene er gået til overflødige features samt kulørte lamper og stor ubrugelig skærm i fronten.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Mads Doss Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Mads Doss skrev:
|
Ej, jeg har ikke hørt Thulen, men RSP-1098'eren kender jeg rimeligt godt. Jeg skal ikke kunne sige hvilken en der er bedst, men jeg er overmådelig glad for min Rotel. Når man hører sælgeren stå op prale med at denne forstærker kan ALT, er der skruet for meget op for charmen, men lydkvaliteten er helt sikker i orden. Hvordan den er i forhold til Thule skal jeg ikke kunne sige.
|
|
|
Du har selvfølgelig en pointe, men Thulen er et no-nonsens highend produkt, hvor Rotel´n mere er et japansk masseprodukt a´la Denon, hvor en stor del af pengene er gået til overflødige features samt kulørte lamper og stor ubrugelig skærm i fronten.
Lars
|
|
|
Thule er ganske rigtig no-nonsens highend, det er vi enige om, men dine meninger om Rotel'en er jeg ikke helt enig i. Det afhænger selvfølgelig af ejerens behov og smag om der skal være kulørte lamper og skærm. Personligt er jeg f. eks. meget glad for skærmen, da den gør det noget nemmere at arbejde med og at forstærkeren på den måde nemmere bliver integreret, ikke kun til resten af anlægget, men også til resten af huset. Hvis man "kun" har en DVD maskine og et 28" TV er behovet for denne feature selvfølgelig ikke nødvendig, men hvis man som jeg, har mange komponenter i sit anlæg incl. flere PC'ere, DVD optager og distribution af signal til flere værelser i huset, er skærmen (og de andre indbyggede feautures) i denne forstærker (næsten) uundværlig. Desuden gør skærmen også forstærkeren meget dominerende, hvilket gør at den nemmere bliver en del af lokalet, i stedet for bare at forsvinde ind i et hjørne. Men det er selvfølgelig en smagssag om man kan li' den __________________ Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.
Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Doss skrev:
lars37 skrev:
Mads Doss skrev:
|
|
|
|
Lars
|
|
|
Thule er ganske rigtig no-nonsens highend, det er vi enige om, men dine meninger om Rotel'en er jeg ikke helt enig i. Det afhænger selvfølgelig af ejerens behov og smag om der skal være kulørte lamper og skærm. Personligt er jeg f. eks. meget glad for skærmen, da den gør det noget nemmere at arbejde med og at forstærkeren på den måde nemmere bliver integreret, ikke kun til resten af anlægget, men også til resten af huset. Hvis man "kun" har en DVD maskine og et 28" TV er behovet for denne feature selvfølgelig ikke nødvendig, men hvis man som jeg, har mange komponenter i sit anlæg incl. flere PC'ere, DVD optager og distribution af signal til flere værelser i huset, er skærmen (og de andre indbyggede feautures) i denne forstærker (næsten) uundværlig. Desuden gør skærmen også forstærkeren meget dominerende, hvilket gør at den nemmere bliver en del af lokalet, i stedet for bare at forsvinde ind i et hjørne. Men det er selvfølgelig en smagssag om man kan li' den
|
|
|
Enig, Mads. Thulen bruger OSD til de avancerede funktioner. Når disse er indstillet, er det sjældent, at du bruger dem. Derfor er det efter min mening en omgang pjat at installere en stor skærm til dette formål. Det er bedre, at der er ofret på en gennemført konstruktion med ordentlige komponenter. Dette har Thulen.
Lars
|
| Til top |
|
| |