Forfatter |
|
assassin Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set disse modeller til hhv. 5000 og 8800 DKK i tyskland. Og nu melder spørgsmålet sig så: er 03'eren de ekstra 3800 værd? Så vidt jeg ved så er forskellen ikke så stor igen. 3803 har audiodelay og noget signal converteing - men er det noget man har brug for i praksis? __________________ mvh
Martin
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imo er den ikke det mere værd. Hvis den lå tæt på i pris, kunne man snakke om det, men når man er oppe og skal give omkring 75% mere, så skal der altså nogle væsenlige forbedringer til, for at det kan betale sig.
Den har som sagt converting af billed signalet, hvilket jo er meget smart, men det er da ikke noget der er strengt nødvendigt. Derudover skulle den vist have en lidt bedre DAC, men konstruktionen er ellers stort set identisk, så vidt jeg har forstået.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
3803 benytter samme processor-del som AVC-A11SR og selve konverterne er BurrBrown PCM-1738 hele vejen rundt! Samtidig er ladelytterne og strømforsyningen forbedret og transistorerne er ligeledes blevet en smule kraftigere!
Prisen matcher nogenlunde hvad AVR-3802 kostede da den var "ny og smart", så det er trods alt nyt og gammelt man sammenligner og deraf den store prisforskel!
3802 er dog stadig med på noget, skulle jeg mene! Tror ikke der er den store lydmæssige forskel! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestilt en 3802, den kommer på mandag *glæder mig som et lille barn*
Så skal jeg nok skrive noget om hvor begejstret jeg er, hvis jeg altså kan få revet mig selv væk fra hjemmebioen ... 
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæd dig..jeg har den selv og jeg klager absolut ikke..!
|
Til top |
|
|
assassin Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
Jeg har lige bestilt en 3802, den kommer på mandag *glæder mig som et lille barn*
Så skal jeg nok skrive noget om hvor begejstret jeg er, hvis jeg altså kan få revet mig selv væk fra hjemmebioen ... 
|
|
|
Hvor har du købt? __________________ mvh
Martin
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt den hos www.mediacheckpoint.de .. 667 Euro incl. fragt til DK, det er lige under 5000 kroner !
Jeg ville ha' haft den i guld, men da den var udgået måtte jeg bestille en i sort.
Her er hvad de skrev i en mail jeg fik fra dem ang. AVR-3802 i guld:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Niels Jensen,
The Denon AVR-3802 is going to sellout. We have only some items in black left in our warehouse.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Du kan godt finde den i andre butikker på nettet, men det er hos mediacheckpoint den er billigst (I hvert fald efter jeg har ledt en del)
Til sammenligning koster den 7296,- hos Shopman.dk !
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb den dog i sort. Det er da klart den fedeste farve efter min mening. Tænk på at du måske også en dag skal sælge den. Ikke mange er vilde efter guld på dba.dk efter mine erfaringer.
|
Til top |
|
|
assassin Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm der var også hos mediacheckpoint jeg havde set den, nu ser det umiddelbart bare ud til at de kun har den i guld og jeg vil kun ha den i sort :(
__________________ mvh
Martin
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 19 September 2003 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt. Og den er steget fra 630 €, til 665,99 €. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2003 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah.. Det var da underligt!
Men nå - jeg har købt min i sort, og den slipper jeg 630 Euro for + fragt, så det ender på de før omtalte 667 Euro ..
|
Til top |
|
|