Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround for 7000,- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Så snart jeg får solgt min MTB håber jeg at have omkring 7000 til at købe noget småt surround udstyr.

Jeg har siddet og læst lidt frem i og tilbage i forummet, men det er svært at blive klog på, og generelt er prisniveauet lidt højere end mit.

De 7000 skulle bruges på en reciever og to højtalere.

Jeg har kig på en Denon AVR-2105 som jeg synes lyder fornuftig til de 3500,- hifiklubben har den til. Jeg har også set på HK "små" recievere som jeg synes ser superfede ud, men jeg kunne ikke rigtig få højtalerne til at køre over to kanaler, da jeg både skal have højtalere i stue og køkken, og derfor skal kunne skifte om imellem dem...

Denons billigste DVD afspiller var også på tilbud pt. til 800,- hvilket jeg synes lyder rimelig billigt.

Derudover ville jeg gerne have et sæt "små" højtalere (ikke gulv), og havde her tænkt på et sæt dali.

Jeg har hørt setup'et i hifiklubben, og synes det lød super godt, og specielt når jeg tænker på at jeg ikke har mere end 7000 og gøre godt med (hvis jeg får solgt min cykel :-) ).

Dvs, jeg har 2700-3500 til højtalere alt efter om jeg køber dvd med det samme, men de sidste højtalere i sorround setup'et må vente til der er penge...

Jeg vil gerne have noget der spiller fornuftigt til prisen, hellere end noget der kan vælte væggen og lyder ringe...

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Tjah...Hvis du skal have noget der kan vælte vægen til de penge. Så er der vist ingen vej uden om Cerwin Vega

Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Skal det være nyt udstyr?

Hvis det må være brugt så er der en del flere muligheder. 7000,- er ikke det vilde beløb, men det er helt sikkert muligt at finde et godt begynder setup, men pas på "mere vil ha' mere"

Nu kan jeg ikke se hvor du bor henne, men bare husk på at der er en verden udenfor HiFi-Klubben.

En hurtig søgning i Køb Salg Bytte på denne side afslører en del gode kombinationer til 7000,-

MVH
Morten

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige præcis IKKE bruge noget der kan vælte vægge, og synes egentlig ikke at cerwin vega spille specielt godt, men bare højt...

Jeg vil gerne købe brugt, men synes bare at denons avr-2105 virke ok, og specielt til prisen på 3500.

Er der evt. nogen der kender til deres billigste DVD afspiller, og om det er noget der dur?

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Eller også kan du vente med DVD-afspilleren, så har du da lidt flere penge til resten af udstyret.
Hvis dit fjernsyn er et rimeligt normalt TV og du kører lyden digitalt til surroundreceiveren vil jeg mene en af de billige er om ikke fuld tilstrækkelige, så rigtig gode til prisen. (Og nu får jeg så også hug af dem med anlæg dyrere end mit )

Endligt, så kan du gøre som jeg gjorde. Start med receiveren og fronthøjttalerne, evt. en kvalitets DVD hvis du vil have en sådan og ikke har en gammel i forvejen du kan bruge.
Næste måned køber du baghøjttalerne, måneden efter igen centeren og vil du have en sub, så den måneden efter igen. Og ja, receiverne kan sagtens finde ud af at redirecte den manglende højttalers lyd til de tilsluttede, så du ikke mangler noget når du ser film  - det sættes op inde i en opsætningsmenu. Undervejs, brug bare de medfølgende "standard"-kabler. Har du nogle højttalere i forvejen, kan de evt. brug til baghøjttalere mens du sparer sammen.
På den måde bliver dit anlæg alligevel dyrere end det man lige umiddelbart ønsker at bruge, men jeg er i hvert fald glad for jeg har gjort som jeg gjorde og ikke bare nøjedes med en alt-i-en-pakke inkl. papsubwoofer til 5000 kr.

Når det hele så er faldet på plads kan du begynde opgraderingen af kablerne. De vil nok næppe gøre den helt store forskel i det prisleje, men IMO bør man bruge noget andet og lidt bedre end de medfølgende.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

jeg ville se på denne http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=visprodu kt&ID_infoside=96066 dertil et sæt af disse http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/kompaktho ejttaler/detail/BW_DM602_S3_hoejttaler.htm?id=1741  men du skal vel så også have standere til?de koster hurtigt(ikke nødvendigvis)en tusse
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
jeg ville se på denne http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=visprodu kt&ID_infoside=96066 dertil et sæt af disse http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/kompaktho ejttaler/detail/BW_DM602_S3_hoejttaler.htm?id=1741  men du skal vel så også have standere til?de koster hurtigt(ikke nødvendigvis)en tusse

Hmmm, det lyder faktisk rigtig fornuftigt! Jeg ville utrolig gerne have et sæt B&W højtalere, og hælder meget til ovenstående model, eller den takket mindre. Kan den anbefales? (601 S3)? Jeg vil har højtalerne op og hænge på et beslag på væggen, og jeg har set beslag der kan bære op til 25kg...

Men planen er efterhånden at købe forstærker og to højtalere for 7000. Det lyder meget fornuftigt som I siger med at opgradere løbende.

Er denne marantz at foretrække frem for denon, eller er den ene bedre end den anden? Jeg har ikke den store forstand på det, men har efterhånden på grund af god omtale B&W besluttet mig for at det skal være en af ovenstående...

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juli 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

P. Holm skrev:

music 4 all skrev:

Hmmm, det lyder faktisk rigtig fornuftigt! Jeg ville utrolig gerne have et sæt B&W højtalere, og hælder meget til ovenstående model, eller den takket mindre. Kan den anbefales? (601 S3)? Jeg vil har højtalerne op og hænge på et beslag på væggen, og jeg har set beslag der kan bære op til 25kg...

Men planen er efterhånden at købe forstærker og to højtalere for 7000. Det lyder meget fornuftigt som I siger med at opgradere løbende.

Er denne marantz at foretrække frem for denon, eller er den ene bedre end den anden? Jeg har ikke den store forstand på det, men har efterhånden på grund af god omtale B&W besluttet mig for at det skal være en af ovenstående...

Den Marantz er helt sikkert et fornuftigt bud, har selv haft en af forgængerene (SR4200 som forøvrigt typisk kan findes brugt til 1500-1800kr) og det er en ganske fornuftig receiver. Om Marantz er bedre end Denon er en smagssag, personligt ville jeg hælde mod Marantzen men det er kun fordi jeg kender lyden af den og ved den passer til mig, du kan måske bedre li' lyden af en Denon.

Det er en god ide at spare lidt på receiveren (f.eks. ved at købe brugt) så du kan købe lidt bedre højttalere, men du skal selvfølgelig ikke spare så meget at du ender med en receiver der ikke kan leve op til dine højttalere.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juli 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

P. Holm skrev:

[ Kan den anbefales? (601 S3)? Jeg vil har højtalerne op og hænge på et beslag på væggen, og jeg har set beslag der kan bære op til 25kg...

Ja, prisklassen taget i betragtning synes jeg den lyder godt. Som alle små højttalere vinder den dog enormt meget ved at komme ud i rummet og stå på standere, men det er selvfølgelig ikke altid muligt.

Storebroderen har naturligvis langt bedre bund, mere som en gulvhøjttaler så vidt jeg husker, men 602 er også lidt voldsom at hænge op på væggen.

B&W har en meget klar diskant, og ligesom de fleste andre lader til at anbefale, ville jeg også gå efter en anden receiver end Denon, fx een af de Marantz-modeller, der er på tilbud.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Mig&Dig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Sendt: 13 Juli 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Der er i øjeblikket dette tilsalg i Køb Salg Bytte på siden

AUDIOVECTOR - SÆLGES
Pris: 3800 DKK
Jeg har et sæt Audiovector M1 Super til salg. Sættet fremstår som nye og er med orginal emballage.
Evt. vil jeg bytte med andet.

Mail for billede
Øvrige oplysninger om produktet:
Alder: 2 år og 2 måneder
Garanti: Nej
Emballage: Org. emballage haves
Levering: Sendes med Post Danmark
Kvittering: Nej
Udløber: Annoncen udløber d. 22-07-2005
Har selv audiovector C2MKII som jeg synes lyder himmelsk.

Til top Vis Mig&Dig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mig&Dig

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hvis du hælder til B&W så har sunaudio et sæt 602 til salg incl. standere til kr. 1995,- (www.sunaudio.dk kig under sommertilbud)

Så er der også råd til at købe en Marentz 5500, som er en tand større end den der før er blevet foreslået.

MVH
Morten

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
Hvis du hælder til B&W så har sunaudio et sæt 602 til salg incl. standere til kr. 1995,- (www.sunaudio.dk kig under sommertilbud)

Så er der også råd til at købe en Marentz 5500, som er en tand større end den der før er blevet foreslået.

MVH
Morten

Wau, det lyder dog bare alt for billigt! Er det de standere som der er vist på B&Ws hjemmeside?

Jeg har sendt dem en mail for at høre om det virkelig er DM602 S3, og om de fås i sort med den ovenover viste stand...

Men 1000 tak for alle de gode og kompetente forslag. Det er alletiders med sådan en aktivt forum!

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Æv bæv, de var solgt :-( Men sådan er det jo bare. Så må jeg håbe der kommer nogle andre gode tilbud på et tidspunkt...

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Der en en brugt nad t753 reciever til salg, både her og på DBA. Den på DBA står til 4000. Er det noget der kan anbefales. Folk er generelt meget glade for v2 udgaven her på siden, og dem jeg har set er kun 6 mdr gamle, dvs 1½ års resterende garanti!

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tror bestemt det er en fin reciever. Dog har jeg hørt fra flere at der kan være "sus" i højttalerne.

Mr Hi-Fi
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter brugers eget ønkse.

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juli 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej

En AVR2105 er altså en kanon surround-receiver til den nedsatte pris kr. 3499,- Som du giver udtryk for har du et begrænset budget og derfor vil det være oplagt at kombinere AVR2105 med eksempelvis Dali concept 6. Du må ikke kombinere Denon med B&W medmindre du synes at diskant er det fedeste i verden. Grundklangen er lys i 2105 og det samme gælder B&W med deres alu-domer. Du er meget bedre stillet med en kombination af Denon og Dali. Endvidere kan systemet udbygget med center til kr. 1199,- subwoofer til kr. 3699,- og baghøjttalere til kr. 749,-

DVD1710 er også virkelig fornuftig til kr. 799,-. Det eneste som adskiller en DVD1710 og DVD1910 (til kr. 2299,-) er DVI-udgangen (og scaleren).

Held og lykke med at få solgt din cykel så dit hi-fi eventyr kan begynde....

MVH

Mr. Hi-Fi 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes