Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 07:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til anlægsvalg - PANASONIC SA HE 75 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelsen1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

nogen der kender til PANASONIC SA HE 75?

Har i forvejen et Panasonic TV, så ville gerne have noget der kunne styres fra samme remote.

Ser en del film, men har bruger pt. kun TV højtalerne. Høre også en del musik, men har lige nu et 10 år gammel JVC mini/midi anlæg.

Så trænger virkeligt til noget nyt. Måske jeg skulle nøjedes med stereo - men ville jo være rart med surround til filmene.

Kan Panasonic'en levere ordenlig lyd både til stereo og surround? Hvad skal jeg ellers gå efter?

Overvejer også en PANASONIC DVD S 29 til DVD/CD afspilning.

Højtalerne kunne evt være Argon 6000 sættet:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejtta lersystemer/detail/_Argon_6000.htm?id=6451

Ved ikke hvor gode de er, men kan godt lide designet på front højtalerne. Evt. andre højtalere i lignende design - som evt er bedre?

Vil ca ofre 10.000 på det hele.

Håber nogen kan hjælpe.

Til top Vis mikkelsen1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelsen1980

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har Panasonic SA HE 70, men ved ikke hvad forskel der er. Til surround synes jeg den gør det glimrende til prisen (købte den brugt for 500kr.) men til stereo kan jeg ikke anbefale den. Den mangler virkelig fylde og er på ingen måde musikalsk (hvilket jeg heller ikke tror de Argon højtalerne er)

med et budget på 10k er jeg sikker på du kan finde mange bedre alternativer
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

mikkelsen1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Dyrmann skrev:

med et budget på 10k er jeg sikker på du kan finde mange bedre alternativer

Nogen forslag så? Kan som sagt godt lide Argon designet, kan man få nogle gode højtalere i den stil?

Har faktisk selv nogle gamle satelit højtalere og en subwoofer, som måske kan bruges til jeg får lidt flere penge sparet op. Så er der flere penge til forhøjtalere,  forstærker og dvd/cd. Ved ikke om de er gode nok, de er fra et gammel Fisher anlæg.

Til top Vis mikkelsen1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelsen1980

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 13 Juli 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

skal det være nyt eller må det godt være brugt? Jeg vil mene Harman kardon laver noget godt grej uden det er noget jeg har stiftet en masse bekendtskab med.
Jeg har ikke en masse forstand på designhøjtalere, så jeg kan ikke give dig meget hjælp her

Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 13 Juli 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Der er jo altid muligheden for at købe en multi remote, og så blæse hul i, om alt er af samme fabrikat :]

mikkelsen1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Dyrmann:
Tja, det må egenligt godt være lidt brugt... Bare ikke noget der er tusse gammelt. Rundt i forummet lyder det til at det skal være B&W - ellers Dali. Men synes bare ikke de er så flotte designet - men lyden er selvfølgelig vigtigst.

Powda:
Kan man godt få nogle af de multi remotes, som virker ordenligt? Man kommer vel hurtigt til at mangle nogle funktioner eller hvad?

mikkelsen1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Var det muligt at bruge de gamle satelit højtalere og subwoofer? Eller bliver det en meget dårlig løsning? Surround delen har ikke første prioritet, så det er vigtigst for mig at få nogle gode front højtalere...

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

De der Argon højttalere der linkes til, har jeg hørt godt om, sammenlignet med hvad de koster - de skulle lyde ret ok. Der skal bare helst suppleres med en subwoofer, da de ikke går mega langt ned (Er det 5 3" eller 3 5" basenheder de har? De går i hvert fald til 85 hz.),men ellers er der jo en subwoofer lavet af argon som går til 25 hz, så det skulle ikke være det store problem.

Men hvis det er, så lån en surround receiver og sæt de satelitter/subwoofer til og se hvordan det lyder.. Hvis du er imponeret eller det er godt, så synes jeg du skulle holde dig til det.

Hvad mærke er de satelit+sub, og hvor er det købt?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

mikkelsen1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Tror de er Fisher, fulgte bare med det anlæg jeg købte for 10 år siden - sådan et mini/midi et.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Ja, men jeg synes du skal prøve dem. Hvis det ikke er noget du kan lide, så synes jeg da du skal investere i noget andet.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes