| Forfatter |
|
ninus2005 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et surroundanlæg (DVDafspiller m. surroundhøjttalere), men dette vil kun køre surroundlyd på TV-programmer, hvis det får signalet fra videomaskinen.
Dette virker noget besværligt og gammeldags.
Jeg har også en gammel surroundreceiver, men den har selvfølgelig heller ikke TV-tuner.
1) Findes der DVD-afspillere/receivere med TV-tuner.
2) Skal jeg bare købe en selector???
3) Er der en anden og bedre løsning?
Vi har kabel-tv via antenneforening via coax-kabel, men har mulighed for at få selector (dog normalt kun noget man gør når man vil have flere kanaler)???
Skal måske alligevel købe ny DVD og/eller receiver.
Har forsøgt at finde svaret på forum uden held. Undskylder hvis svaret er givet, i så fald har jeg ikke fundet de rigtige søgeord.
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad jeg lige ved af er der ikke anden løsning end at hive stereo signalet fra enten tv eller videoen.. jeg har stadig ikke stødt på en dvd med tuner..
Mvh. Benfi
|
| Til top |
|
| |
ninus2005 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu fundet ud af, at der er audio out på TV og video, som virker (rød og hvid ledning). Receiveren smider det også ud i alle 5 højttalere. men er det ikke bare stereo smart fordelt?
Tv2 zulu og TV2 sender sommetider film med surroundlyd, det er det, jeg kunne tænke mig at høre, hvis det er muligt.
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ninus2005 skrev: "men er det ikke bare stereo smart fordelt?" .....jo 
Et analogt (stereo)signal dekodes af (for det meste)en Pro Logic I/II-dekoder til surround - hæderligt (PLII) , men ikke at samligne med digital-surround, hvor hver kanal har "sit eget lydspor" og iøvrigt arbejder i en højere opløsning 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
ninus2005 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, tak Bond, det er vist præcis, hvad der sker.
Jeg har lige set film på TV2 zulu i surroundformat, og jeg må sige den gør det godt, jeg blev i hvert fald snydt.
I en af scenerne snakker folk i restauranten bag mig, og der blev jeg overbevist om at det ikke bare er smart stereo, men at den dekoder det på en eller anden måde. Jeg er i hvert fald tilfreds indtil videre.
Bagefter var der reklamer (formodentlig ikke surround), og der var tydelig forskel på lyden. Telia-reklame 
Displayet viser i øvrigt Dolby Prologic, når jeg ser TV på denne måde (AV in på DVD'en).
Endelig noget der lykkedes. - selv om du sikkert har ret i at det kan blive endnu bedre ... men det kan godt vente lidt.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ninus2005 skrev:
|
1) Findes der DVD-afspillere/receivere med TV-tuner. |
|
|
Jep en DVD-recorder eller en HDD/DVD-recorder alt efter hvad behov/pengepung man har. Bilka har i næste uge en JVC DR-MH 20 HDD recorder på tilbud til 3699,-. Det er en rigtig god maskine (har selv en  ). Så kan du også smide den forældede VHS-maskine på porten. Hvis du vil have mere info om recordere så er www.recordere.dk et rigtig godt sted at lede. De har ofte fælleskøb så prisen bliver presset ned. MVH Morten __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ninus2005
Dolby Pro Logic "4.0" ligger gemt i stereo signalet ( hvis tv kanalen sender i stereo, og kilden "filmen" f.eks. er kodet i dolby prologic ). Det er nok at have tv'et tilsluttet via rødt/hvidt rca stik. Din surround forstærker, finder selv ud af at hive/dekode, Dolby Prologic, ud af stereosignalet, hvis det somsagt er tilstede ( hvilket du erfarede at det ikke var, under reklamerne  ).
nb: Har tv'et ikke rca udgange ( på nogle stereo tv, er de sparet væk ), så er det her en løsning: scart+rca
Og nu er jeg træt zzZ ... sovepuden kalder
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Nu vi taler lydformater på tv, er der så nogen der ved om der vil
blive sendt i digitale lydformater (DD/DTS) når vi om nogen år går over
til digitalt tv i Danmark? Så vidt jeg ved kan man vist allerede nu
modtage "ægte" surroundlyd via Selector.
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Canal Digital sender allerede nu film i Dolby Digital 5,1.
Det kan jeg modtage via min digitale sat-receiver. Jeg ved ikke om man kan gøre det via en selector. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man med den nyeste model.
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Det kan jeg modtage via min digitale sat-receiver. Jeg ved ikke om man kan gøre det via en selector.
|
|
|
Hvilket receiver bruger du til at hive DD ud af canal digital? De har jo fatisk sendt film i dette format i nogen tid efterhånden. Jeg skrev til dem for et års tidsiden og på det tidspunkt kunne de ikke selv (?) sige hvilke recievere der var godkendt til DD signalet...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
musashi skrev:
perejvind skrev:
|
Det kan jeg modtage via min digitale sat-receiver. Jeg ved ikke om man kan gøre det via en selector.
|
|
|
Hvilket receiver bruger du til at hive DD ud af canal digital? De har jo fatisk sendt film i dette format i nogen tid efterhånden. Jeg skrev til dem for et års tidsiden og på det tidspunkt kunne de ikke selv (?) sige hvilke recievere der var godkendt til DD signalet...
|
|
|
Jeg har en Force 536s-CV med 80 GB harddisk. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |