Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 23:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hurtig svar ønskes - NAD vs. Pioneer THX (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er netop igang med en auktion hvor en ubugt NAD T762 er til salg. Den er for længst blevet afløst af T763, men auktionsprisen ender nok omkring de 4000 kroner.

Nu har jeg så lige læst at pioneer er kommet med en THX reciever (VSX-1015) til den formidable pris á 6000,- vejl. udsalgspris. Den kan så løbes i Tyskland for 517€ (ca. 3900 kr), og da begge er til salg i Tyskland vil fragten være det samme (2 kg vægtforskel til NAD'ens fordel).

NAD er ældre 6.1 reciever og udgået af produktion.

Pioneer er ny 7.1 og THX certificeret.

Prisen er mere eller mindre den samme, og skal købes i samme land.

Auktionen på NAD'en ender kl 20.00 i aften, og jeg ville blive super lykkelig hvis jeg kunne få nogle velovervejede bud på den ene eller den anden!

Jeg skal til at starte med kun bruge den til stereo indtil kapitalen er der til alle højtalere, men regner med at købe et sæt B&W 602 S3 højtalere til start...

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Køb nad, pioneer er ikke mig :P

Skynd dig og find nogen der har nogen af de nævnte apperater?

Så kan du jo lytte dig frem til det.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu ikke lægge alt for meget vægt på det der THX (nogen mener det står for Thanks!). Nok garanterer det til en hvis grad en minimumskvalitet, men dermed ikke sagt at apparater uden THX-certificering lyder dårligere. Desuden koster det en del for producenten at kunne sætte et THX-mærke på, dvs. der er færre penge til selve apparatet.

Hvis nogen spørger mig, ville jeg også sige NAD. Dog ville jeg personligt sikre mig den kan klare Dolby ProLogic II el. DTS Neo:6, da jeg ser en del film i fjernsynet. Mange af de film der sendes er nemlig surround-encodede, også selvom oversigten ikke skilter med det. Men lyt, lyder det rigtigt er det i surround Personligt kan jeg bedst lide DTS Neo:6 dekoderen. Synes ikke ProLogic II er lige så god til at håndtere bagkanalerne, selvom meget af det også er smag og behag.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Dejligt men kvalificerede svar

Men er der nogen der har erfaring med de to produkter overfor hinanden? Umiddelbart har jeg kun hørt billige pioneer, hvilket langt fra har begejstret, men er så også brugt på billige skod højtalere.

NAD, tja - det er jo bare dejligt synes jeg :-)

Men auktionen ender kl 20.00, så det ville være skøøønt at høre mere

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Den THX sertifiseringen er ikke mye verdt i seg selv. Pioneer 1015 er avløseren for 1014, den største forskjellen de 2 i mellom er at 1015 har fått støtte for wma9 lyd. De 2 modellene har så også en storebror som heter 2014i, og som fra Tyskland koster ca det samme som 1015

Jeg har selv en 2014i, dens mest fornemme egenskap er en god forsterker del som er satt i stand til å drive rimelig tunge høytalere, og den har et godt bassfundament.

NAD T762 har jeg ikke mye erfaringer med, men den var NADs toppmodell, og er bygget deretter. 4000kr er også en hyggelig pris for denne.

Men hvis noen kom med en T762 til meg og spurte om vi skulle bytte ville jeg takket pent nei. Grunnen for det er at NAD har/har hatt en del issues med feil på sine surroundreceivere, og det er noget jeg helst vil være fri for.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Den THX sertifiseringen er ikke mye verdt i seg selv. Pioneer 1015 er avløseren for 1014, den største forskjellen de 2 i mellom er at 1015 har fått støtte for wma9 lyd. De 2 modellene har så også en storebror som heter 2014i, og som fra Tyskland koster ca det samme som 1015

Jeg har selv en 2014i, dens mest fornemme egenskap er en god forsterker del som er satt i stand til å drive rimelig tunge høytalere, og den har et godt bassfundament.

NAD T762 har jeg ikke mye erfaringer med, men den var NADs toppmodell, og er bygget deretter. 4000kr er også en hyggelig pris for denne.

Men hvis noen kom med en T762 til meg og spurte om vi skulle bytte ville jeg takket pent nei. Grunnen for det er at NAD har/har hatt en del issues med feil på sine surroundreceivere, og det er noget jeg helst vil være fri for.

Har T762 haft probleme med susen? Umiddelbart skulle mange problemer med T743/T753/T763 være fjernet med nyeste opdatering, og T762 skal man jo kunne opdatere direkte fra computeren med seriel stikket...???

Umiddelbart må jeg ærligt indrømme at jeg hælder til NADen, men har 38 minutter tilbage at beslutte mig

T762 har vundet en del prisen, som bedste køb. Det havde pioneeren også i en enkelt test, men den var sammenlignet med H/Ks næstmindste og en "lille" yamaha!

Nogle bemærkninger på falderebet?

bodz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Sendt: 04 August 2005 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Smid lige et link på netbutikken i tyskland! Evt. flere hvis du kender nogle??

Til top Vis bodz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bodz

MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 August 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Bemærk Pioneers VSX 1015 koster kun ca 4100 inkl fragt fra tyskland !! 
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 August 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også hoppe på NAD'en. det er en fomiddabel maskine. jeg har en bekendt som bruger præcis denne model den har en dejlig varm og meget behagelig klang og er meget strømstærk.

Nicolai

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes