Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 22:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver til b&w 703? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

dette indlæg er også under 'analog'..men tænkte at dette emne nok var mere passende - håber at det er ok.

hej,

min far har set sig varm på denne højttaler, b&w 703, vi fik anbefalet i hfk en denon 3805 receiver...men jeg har hørt at denon og b&w ikke skulle gå så godt i spin - er der andre mærker og modeller som ville kunne trække denne højttaler til omkring samme prisklasse, helst under 10k?
Han starter med stereo, men vil senere udbygge til surround. så derfor vil han gerne have en surround receiver.

hvad hvis man køber en marantz sr4500 og tilføjer med en eAR202 effekt?
link(pdf-file)

mvh
/malik

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 August 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Marantz SR8500 tester her på sitet: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 1000&zoneid=3

Det kan kun blive godt

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

tror desværre at det er lidt for dyrt....eller rettere det ER for dyrt

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 August 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

hva så med harman/kardon? har en bekendt der kører nogen af de større b&w'er på disse, og han elsker det.

I hvert fald skal i søge noget med en lidt mørkere og mere behagelig glød.

Så marantz - H/K er nok at foretrække, i det prisniveau :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

hvilken receiver kan være at foretrække så?
hk skulle ikke være så god til stereo som marantz vel?...eller?

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Nej marantz spiller flottere i 2 kanals, om man kan lide den amerikanske punch lyd er en smagssag, men for mig bliver det for "overvældende" i bassen i længden. Det er en stor pærevælling sommetider...

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hvad med en H/K AVR 8500?

Kører selv med B&W og H/K (se evt. mit setup)

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
Nej marantz spiller flottere i 2 kanals, om man kan lide den amerikanske punch lyd er en smagssag, men for mig bliver det for "overvældende" i bassen i længden. Det er en stor pærevælling sommetider...

Jeg er ganske uening, Marantz spiller efter min mening ikke bedre i 2 kanaler end H/K gør, men om man kan lide klangen fra det amerikanske punch eller ej er som du siger en smagssag . Og så er der lige den med en stor pærevælling sommetider, det har jeg til gode at opleve på min AVR8500  

Marantz kan derimod, i mine ører, have tendens til lidt blød hat og svampet bas og deres altid lidt varme glød i musikken kan gå hen og blive lidt for meget i længden. Derfor ses det ofte at Marantz kombineres med ht'ere som kan være en smule hidsige i toppen eller kølige cd-maskiner, men smag og behag er jo forskelligt . Marantz laver så absolut gode produkter og derfor anbefalingen af SR8500, men et alternativt kunne jo være en brugt H/K 8500 som Rapper skriver, den går man ikke galt i byen med         

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hmm..har selv haft hk til mine b&w'er...og har nu marantz

Men min far bestiller en ear202 effekt...og så må vi ellers låne nogle receivere hjem og lytte, der er intet andet for ..
...tror dog at valget ender hos enten marantz sr 4500 eller 5500, da de er på tilbud hos tp og da det er mig som skal sætte systemet op, så det nemmere for mig - da jeg som sagt selv har marantz ...vi havde lånt en denon 3805 med hjem fra hfk, ohh boy  den var godt nok kompliceret og plus at der var et vælg af tilslutninger og en snes andre dimsedutter som han aldrig ville få brug for ..så kravet er også at den ikke skal være kompliceret.

Nogen som kender eller har hørt noget til ZAP effekt?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Nogen som kender eller har hørt noget til ZAP effekt?

Ja, hvis du vil ha' dik-dik bas uden vægt overhovedet så skal du springe på en Zap  

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

hvis i havde tænkt jer en 3805'er til 10000 så tag hellere en Marantz 7500 den koster også ca 10000 så vidt jeg husker. det er en super maskine, og passer bedre lydmæssigt sammen med B&W'erne, personligt bryder jeg mig ikke om H/K.

Nicolai

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Ja, hvis du vil ha' dik-dik bas uden vægt overhovedet så skal du springe på en Zap  

Jeg forstår ikke din kritik? Kan du ikk prøve at formulere dig anderledes?

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

hvis i havde tænkt jer en 3805'er til 10000 så tag hellere en Marantz 7500 den koster også ca 10000 så vidt jeg husker. det er en super maskine, og passer bedre lydmæssigt sammen med B&W'erne, personligt bryder jeg mig ikke om H/K.

Nicolai

Jeg ved ikke hvorfor men jeg bryder mig heller ikke om H/K receivere - har selv ejet en H/K stereo forstærker...men deres receivere siger mig intet!

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hmm, hvis man kan leve med konstruktionen på en H/K reciever, får man en reciever som giver punch, dette er godt/vigtigt til film, specielt hvis man ikke har en sub. Igen, det er vigtigt at fokusere på valget af højttalere, jeg har hørt om en del efterhånden, som er helt vilde med kombinationen af B&W og H/K, jeg har aldrig haft mulighed for at høre det, men umiddelbart tror jeg at den metalliske lyd i B&W har godt af enten H/K eller Marantz.

Til gengæld kunne jeg også forestille mig, at folket der vælger B&W for deres prydende mellemtone, gerne vil have mere, hvilket de også får i en reciever fra H/K.

Personligt tror jeg ikke, at jeg ville kunne leve med, at alt man sætter igennem en Harman bliver tilføjet en masse bas, og det føler jeg lidt den gør. Dog er det et rigtig godt valg til film som sagt.

Men igen, til B&W skal du søge noget der kan dæmpe den metalliske klang, og dermed bliver valget formindsket til vel enten marantz eller h/k?

Men tror ikke vi skal dele meninger flanz, da vi jo må sande at vi ikke deler samme lydbillede :)

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Acer skrev:

Jo, kan da prøve . Det jeg mener er, at jeg til dato aldrig har hørt en forstærker være så let i bassen som en Zappulse, selv de letteste Denon'er & Yamaha'er virker potente i basområdet ved siden af 

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Personligt tror jeg ikke, at jeg ville kunne leve med, at alt man sætter igennem en Harman bliver tilføjet en masse bas, og det føler jeg lidt den gør. Dog er det et rigtig godt valg til film som sagt.

Jeg er ikke helt uenig med dig, jeg har det lidt på samme måde med omvendt fortegn med receivere fra især Yamaha og Pioneer - på dem syntes jeg bassen drænes på vejen igennem dem....potensen suges ud af de nederste toner, deres respektive topmodeller er dog til dels fri for dette fænomen 

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
wamba skrev:

Jeg er ikke helt uenig med dig, jeg har det lidt på samme måde med omvendt fortegn med receivere fra især Yamaha og Pioneer - på dem syntes jeg bassen drænes på vejen igennem dem....potensen suges ud af de nederste toner, deres respektive topmodeller er dog til dels fri for dette fænomen 

Jamen helt sikkert, jeg vil absolut heller ikke kalde H/K for dårligt, et absolut godt bud indenfor pris områderne. Jeg vil dog mene, at H/K nok klæder mest film og musik med gang i den, akustisk musik også.

Har selv pt. Denon, og den føler jeg faktisk ikke kan levere noget punch overhovedet. Der ville jeg klart foretrække harman! Men jeg tror nu, at jeg vil forsøge mig med enten Rotel eller Arcam, hvis budgettet tillader det, når der skal opgraderes. Kan godt lide god dyb bas, men det skal være kontrolleret, og man skal føle at det kommer neutralt! :)

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 August 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Hvis der er råd til en Denon AVR3805 er der også råd til en Marantz SR8500 . Prisforskellen er ikke hvad den har været .

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

flaz skrev:

Hvis der er råd til en Denon AVR3805 er der også råd til en Marantz SR8500 . Prisforskellen er ikke hvad den har været .

Okay rettere sagt, han vil ikke bruge så mange penge på en forstærker ....selvom der selvfølgelig er et vis forhold i pris mellem højttalere og forstærker som skal gå op i en højere enhed for at det spiller ordentligt.

Tror det ender meget en ear202 eller noget icepower 500a  og så en marantz sr 4500.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
flaz skrev:

Acer skrev:

Jo, kan da prøve . Det jeg mener er, at jeg til dato aldrig har hørt en forstærker være så let i bassen som en Zappulse, selv de letteste Denon'er & Yamaha'er virker potente i basområdet ved siden af 

Hmm..okay  så er den stortset udelukket, med mindre at der er nogle som har andre erfaringer med Zappulse?..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes