Forfatter |
|
hyrpel Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 06 August 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har et sæt Dali 18 Mk II i meget meget fin stand... jeg syntes dette er en kanon højtaler og flot..... selv om den er lidt gammel
Jeg vil så ud og have mig en surround forstærker... men hvad skal man købe for at det lyder godt og kan trække disse højtaler godt...
Måske man skulle købe en stille og rolig sorround forstæker og købe en god brugt effektforstæker?
Et sidste ? er skal man have mindre højtaler bagi eller kan man også bruge et par dali 18 mkII som bag højtaler?
Håber i kan hjælpe..
mvh Morten __________________ Lyd skal nydes....
|
Til top |
|
|
Nyholm Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 07 August 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha laver nogle rigtig gode og fede receivere!!  .....tror ikke det er nogen specielt god ide med lille reciever og så en forstærker. Lyden skal bare gennem flere processer, hvilket forværrer kvaliteten, og skruer du højt op for recieveren risikere du at lyden forvrænger og forvrængningen bliver så forstærket af forstærkeren og, ja....  __________________ Yamaha RX-V757 Titan
Jamo E700
Jamo E7CEN
Jamo E7SUB
PS2 (dvd-afspiller)
Philips 20" 4:3 tv
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 08 August 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hyrpel Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm der er tale om 5-8kr... må også gerne være brugt!!... bare der er PLII og DTS... lige glad med es osv!!
__________________ Lyd skal nydes....
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 08 August 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt at det er kedeligt at foreslå noget man selv har. Men hvis du vil bruge 5-8000 så kan du sagtens få en Harman/Kardon AVR7000 eller 7500 på brugtmarkedet. De har masser af kræfter, og de formater som du gerne vil have.
Mvh. JBL
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt synes jeg at det lyder som en fin idé at have de samme baghøjtalere som dine fronter...
|
Til top |
|
|
hyrpel Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay... det ville jeg lige kigge på... men det skal være ordenlig kvali... jeg ved ikk hvorfor men H/K har bare altid sagt mig som et mærke som prøver at være kvali.. men jeg tager helt sikkert fejl!! når i jer prof guys har sådan noget
|
Til top |
|
|
maller Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvordan du har det med de forskellige designs, hos de forskellige producenter. Men hvis du kan lide NAD´s kan jeg varmt anbefale en reciever herfra, de spiller suverænt og har masser af effekt. Mht Yamaha så har jeg selv haft en sådan (rxv-596), men man betaler efter min mening alt for meget for ubrugelige features og et hav af digitalprogrammer, som du aldrig bruger og tilmed så overholder de heller ikke opgivelserne på watt. Men der findes jo en masse lækre recievere på markedet, du akn måske endda finde en god brugt reciever, center og bag-ht til 6000 kr.
Lyt, føl og kig så finder du det der passer dig bedst.
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
H/K laver jo både noget der er billigt og noget der er dyrt.
Jeg vil dog give dig 100% ret i at designet på deres nye serie minder om en billig clockradio.
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
Ved godt at det er kedeligt at foreslå noget man selv har. Men hvis du vil bruge 5-8000 så kan du sagtens få en Harman/Kardon AVR7000 eller 7500 på brugtmarkedet. De har masser af kræfter, og de formater som du gerne vil have.
Mvh. JBL
|
|
|
For 8000kr burde du også nemt kunne finde en AVR8500. Og med dine prioriteringer tror jeg ikke den ville være noget dumt valg. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyholm skrev:
Yamaha laver nogle rigtig gode og fede receivere!! .....tror ikke det er nogen specielt god ide med lille reciever og så en forstærker. Lyden skal bare gennem flere processer, hvilket forværrer kvaliteten, og skruer du højt op for recieveren risikere du at lyden forvrænger og forvrængningen bliver så forstærket af forstærkeren og, ja.... |
|
|
Sikke da noget sludder! Hvis du bruger en mindre receiver sammen med en effektforstærker så bruger du jo kun receiveren som forforstærker og så vil den jo ikke komme til at forvrænge. Selv hvis du "kun" kombinerer med en to-kanals effekt vil receiveren havde et meget større overskud.
Med det budget vi taler om her kan du snilt finde en brugt "mellemklasse" receiver med et par år på bagen og kombinere den med en eller to fornuftige effektforstærkere.
Synes forøvrigt det ville være en fed idé med de samme højttalere som baghøjttalere, hvis du har plads til det. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Michael WB. Vil mene, at det vigtigste nu er, at få fat i en receiver der har de formater og den betjening du ønsker, og så skal den have pre-out på alle kanaler. Så vil det være nemt for dig at opgradere effektkanalerne senere hen, og sikre langtidsholdbarheden.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
hyrpel Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var også min idé at købe en reciver og så sætte evt. en eff. forstærker på, jeg ved ikke hvorfor men jeg er bare vil med nad.. har hørt noget derfra og syntes det lyder overdrevet stærke i forhold til denon med samme watt opgivelse.. design er en sec. ting.. det skal lyde godt og derefter kan vi kigge på design...
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med NAD er det jo også nemt at finde nogle matchende effektforstærkere, der er som regel et god udbud af dem på brugtmarkedet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Nyholm Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB/
Ja, ok, en reciever forvrænger ik lige sådan, men det var du tænkt sådan at hvis man skruer højt op for recieveren, for generelt at kunne spille højere, så kan den vel godt forvrænge til sidst. Synes nu heller ikke, at det er noget sludder, at sige at jo mere lyden skal igennem, jo dårligere kvalitet. Vi snakker måske nok detaljer, men der er da længere vej til højtaleren og det kan da aldrig blive positivt. __________________ Yamaha RX-V757 Titan
Jamo E700
Jamo E7CEN
Jamo E7SUB
PS2 (dvd-afspiller)
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyholm skrev:
MichaelWB/
Ja, ok, en reciever forvrænger ik lige sådan, men det var du tænkt sådan at hvis man skruer højt op for recieveren, for generelt at kunne spille højere, så kan den vel godt forvrænge til sidst. Synes nu heller ikke, at det er noget sludder, at sige at jo mere lyden skal igennem, jo dårligere kvalitet. Vi snakker måske nok detaljer, men der er da længere vej til højtaleren og det kan da aldrig blive positivt.
|
|
|
Altså, reciveren vil ikke få de højttalere som bliver trukket af effektforstærkeren til at forvrænger. jeg tror der er noget du har misforstået. og med en ordentlig effektforstærker komme det aldrig til at forvrænge medmindre man spiller forstændig sindssygt højt på de Dali 18 højttalere. hehe
om det så bliver dårligere af at man sætte flere led på som du siger, det syntes jeg absolut ikke nogle af de bedste system i verden er med forforstærker og effektforstærker hver for sig, så det er noget sludder. personligt benytter jeg en Denon AVR 3803 og da jeg fik mig en effektforstærker til at trække mine fronter (2 kanals effekt) var resultatet langt bedre end da min 3803'er trak fronterne tiltros for at der var kommet et led mere på
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
maller Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som ejer af en NAD reciever 773v2, så kan jeg kun sige at det er virkelig kvalitet når du står med den i favnen  (ja 25 kg holder jeg ikke til udstrakt), jeg mener at have set den på brugtmarked for ca. 9 kilo. Men du kan jo sagtens købe en mindre model og så supplere med en eller flere effekter senere, jeg vil tro at en NAD opgivet til 7x50w kan matche en DENON med 7x90w.
|
Til top |
|
|
Nyholm Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai/
Nej, jeg tror måske vi måsforstår hinanden. Der er vel recievere der selv forvrænger lyden når de bliver presset. Altså så selve forvrængningen er sket før lyden overhovedet når ud til højtalere eller forstærker for den sags skyld. Og ang. forringelse af lydkvaliteten, så er det vel ikke for sjov at Yamaha har en Pure Direct mode? __________________ Yamaha RX-V757 Titan
Jamo E700
Jamo E7CEN
Jamo E7SUB
PS2 (dvd-afspiller)
|
Til top |
|
|