Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til køb af nye fronthøjttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spurs83
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige solgt mine Dali 450 for en acceptabel pris, og er derfor på jagt efter nogle erstatninger. Jeg har desuden været utrolig tilfredse med dem, men havde behov for nogle nye efter 5 år med dem!!

Er der nogle som har et godt forslag til nogle som måske er lidt bedre til omkring 4000 kr.(gerne brugt model hvis der er). det må meget gerne være nogle Dali igen ved bare ikke hvad jeg skal have. Skal bruges til et surround anlæg som fronthøjttalere.

Jeg ville blive utrolig glad hvis i kunne hjælpe mig...

Til top Vis spurs83's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spurs83

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 August 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hvad med et sæt brugte Evidence 470? Det er afløseren for 450 og ville vel være et naturligt valg hvis du var godt tilfreds med disse.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

spurs83
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Nå oka... er de afløseren??? jamen det var da en mulighed så.. TAK.

Hvis det var at jeg ville have nogle som var lidt bedre ville Dali 8008 - Blå serie så være et godt valg??? eller har du et bedre forslag????

På forhånd tak for det første svar!!!!

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 August 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Nope, Dali 8008 er ikke "bedre" hvis vi taler om korrekthed i musikken. 8008 er blot større, det er alt. Evidence 470 spiller langt mere rent og korrekt, men den har ikke så meget bas og dybde som 8008'eren. Hvis det er dybde du mangler, så tag storebroren til dine gamle 450'ere, nemlig Dali 850. Den går ned til 31 hz, og kan købes brugt til omkring 3500 for et flot sæt. Men hvad var egentligt grunden til at du solgte dine gamle 450'ere efter 5 år, sådanne højttalere kan holde meget længere, så pga. slid kan det næppe være.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

spurs83
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Okay... tak skal du have.. det er godt at der er nogle eksperter derude!!! hehe...

Men grunden var faktisk bare at jeg fik et tilbud 3500 kr. for dem, og det kunne jeg simpelthen ikke sige nej til!!!

Er det et dårlig salg??? eller... var det for dumt at sælge dem..?

Havde også tænkt lidt på at købe nogle andre i forvejen...

Forresten... Dali 850 er den så god nok til bruge til film bare, eller vil du anbefale nogle andre i samme pris leje???

Desuden.... mange tak for de informationer - Det er guld for mig!!!

på forhånd....

Mange TAK!!!!

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 August 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

3500 er virkelig godt solgt. Et sæt Evidence 470 koster MAX 5000 for et pænt sæt, og så har du jo fået en billig opgradering.

Og som Ascari også siger, er Dali 8008 fra Dali's blå serie som er en dårligere/billigere serie end den røde serie som nu også kaldes Evidence.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 August 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv mine 850'er som fronter i surround, og det er bare super. Især hvis der ikke rigtigt er plads til en sub, fordi højttalerne spiller så dybt, og med 2x2 8" basser mangler man sjældent realistisk lydtryk i film. Hvis de bare får minimum 80 ægte watt i hver kanal i 8 ohm, fra en forstærker der er villig til at gå lidt under 4 ohm og stadig levere omkring det dobbelte effekt (140 til 160 watt) så kan man hente meget ud af dem. Og så er de jo heller ikke bange for at spille en fest op  

Så hvis du får et sæt 850 for ca. 3500 så har du jo bare byttet dine 450 til en større model i samme serie, ikke tosset!

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

mathae-us
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 August 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hej Spurs. nøj hvor må du ha grint af ham der har købt dem Dali 450 er en rigtig god højttaler TIL PRISEN. Tror det er det bedste bud på en god all-round ht`er i den pris klasse. godt nok ik for 3500,- som du har solgt dem til. Normal prisen for sådan et sæt banditter ligger ca. på 2000kr. Hvis jeg må blande mig lidt i tråden, så må jeg ærligt indrømme, at en Dali 850 tager man aldrig fejl af. Igen er jeg ganske sikker på, at står du med 3500,- i hånden fra dine 450`er, så er Dali 850 et rigtig godt bud på en hørbar opgradering. Jeg taler forholdsvis af erfaring, da jeg selv har ligget inde med Dali 850`erne, og har en kammerat som har 450`erne stadig.
Jeg skal ik kunne udtale mig om 470`eren, men er du til rock, hjemmebio, eller bare til almindelig intens lytning, er Dali 850`eren i hvert fald ikke et skævt skud. Det er en højttalere, på trods af lidt mudret bas, (hvis ikke man styrer dem med noget der kan holde fast i dem), og lidt mørk tone, en ht` lige på kanten til æte high-end.
håber du får en lige så god handel som dine 450`ere.
vh. mathias

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes