Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 28 August 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal købe ny surroundforstærker/dvd.Jeg har kogt det ned til primare SPA 21/dvd 26,eller thule av100/dvd.Har b&w 603,602 LCR600 og ASW 700.Er der noget der taler for den ene frem for den anden.Jeg søger dynamik og detaljer,og 50/50 surround og stereo.Er der evt andre der har erfaringer med ovennævnte.Jeg har hørt at detaljegengivelsen er det samme på de to produkter,Men at primare er mere nyanceret og dynamisk hvor thule er mere til den lyse side.
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg skulle vælge ville jeg klart vælge Primare af flere grunde. For det første synes jeg Primare har en mere blød og som du selv siger, en mere nyanceret lyd. Synes også Primare har bedre fast i højttalerne, også selv tungere højttalere at trække.
For det andet så er den noget lækrere end Thulen. Thulen er flot, men kommer slet ikke i nærheden af Primare med udseenet og betjeningen, men det er naturligvis smag og behag!
god jagt
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thule anvender en teknologi, som de kalder "Virtual Class A" og "High Efficiency" circuits. "Virtual Class A" - princippet virker, hvilket giver en lyd a´la klassa A - ren, varm og detaljeret. Samtidig har de formået via HFC at hente enorm effekt ud af et mindre kabinet. Den nye AV100 har denne teknologi og kombinerer samtidig SS med stereo i meget høj klasse. Du skal vist lede længe efter nytænkning hos Primare - lyden er da også temmelig ordinær og livløs efter min erfaring. Efter min mening er der klasseforskel mellem Primare og Thule - til Thule´s gunst.
Lars
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et spørgsmål om smag eller hvad.Jeg har fået oplyst nogle data fra primare.her er nogle forskellige sammenligninger.strøm Thule 350x2.Primare 450x2VA.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke nogle som har erfaringer med nogle af de nævnt produkter?Jeg skal til Århus og lytte på fredag.Jeg går ud fra at lyden i surround(processordelen)altså signalbehandlingen ikke giver den store forskel i den prisklasse?Så jeg har tænkt mig kun at lytte i stereo.Men fredag aften står der et nyt anlæg min stue.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
er der ikke nogle som har erfaringer med nogle af de nævnt produkter?Jeg skal til Århus og lytte på fredag.Jeg går ud fra at lyden i surround(processordelen)altså signalbehandlingen ikke giver den store forskel i den prisklasse?Så jeg har tænkt mig kun at lytte i stereo.Men fredag aften står der et nyt anlæg min stue. |
|
|
Jamen held og lykke. Fortæl hvad du har fået købt.
Lars
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var så heldig at hører begge anlæg med identiske ht,jeg hørte det også i surround.Men der var absolut klasseforskel.Primare spillede i alle punkter langt bedre end thule.En side gevindst er design og finish.Nu har jeg haft det i 5 dage og er utrolig glad for det
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte nok du valgte primare, det er bare genialt :) Thumbs up!
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|