Sendt: 20 September 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Hej jeg overvejer at investere i en thule PA250B MK forforstærker. Jeg vil bruge den sammen med min Sony STR-VA333ES Surround reciever. Men vil det overhovedet give forbedret lyd? Kan jeg tilslutte min CD afspiller (DENON DCD S10) direkte til forforstærkeren og derved nå bedre cd og streolyd. Thulen har et sæt 5.1 main in men hvad gør jeg så med DVDaudio og SA skal det kører igennem Sonyen. For Thulenm har vel ikke D/A konverter så jeg kan køre koaxial? Håber i kan svare på ALLE de spørgsmål. På Forhånd tak
|
|
|
Du vil kunne få en mærkbar forbedring ved at sætte en PA250 til, men du vil stadig have en begrænsning i Sony'ens forforstærkerdel. I stedet for at købe en PA250 synes jeg det ville være smartere at købe en IA 255B i stedet (eller en Musical Fidelity A5, hvis det kun er stereo-lyden du vil forbedre). Ved at gøre dét kan du tilslutte CD'en direkte til Thule'n, og køre 5.1 fra Sony'en sådan at dén egentlig kun fungerer som processor, og du kan så skrue op og ned på Thule'n, både ved stereo og surround. Dét vil være klart den bedste løsning. Dit spørgsmål om DVD-Audio/SACD hænger ikke rigtigt sammen - du kan ikke overføre DVD-Audio/SACD i et coax kabel under alle omstændigheder, det skal netop køres med 5.1 analoge kabler (medmindre man har mulighed for iLink/DenonLink, men det er urelevant i denne sammenhæng). Eftersom Thulen "kun" har én 5.1 indgang, så vil du være tvunget til at køre 5.1 signalet gennem Sony'en. Medmindre du kun bruger surround fra DVD-afspilleren og kan leve med stereo fra alle andre kilder, så kan du i princippet smide Sony'en i havet, og køre 5.1 direkte fra DVD'en til Thule'n. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|