Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sony forstærker brummer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus Sikora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 September 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg er ny her så i må lige bære over med mig hvis jeg har placeret mit emne i det forkerte forum....

Jeg indkøbte for nogle år tilbage en Sony STR-DB930 Surround reciever. Den har virker rigtigt godt indtil ca. 14 dage efter garantien udløb så begyndte den at brumme. Der er ingen tvivl om at det er en løs stel et eller andet sted fordi hver gang jeg giver den et lille "dap" så holder den op...Men det kommer igen efter et par timers brug.. Da jeg selv mente at jeg kunne klare en evt. koldlodning med en opvarmet strikkepind og lidt snilde pillede jeg låget af...Og den brummede selvfølgelig ikke i 3 uger så det var ikke så let at finde fejlen...
Men ak den blev ved og jeg sendte den derefter ud til min bror der er ganske habil med et diagram og han havde den stående i 3 uger både med og uden låg uden problemer...Vi blev enige om at den var helbredt og alt var fryd igen....Efter jeg selv havde kørt med den i 14 dage uden brummeri kom det selvfølgelig igen...Det er nu et år siden og gæt en gang...Den brummer stadig indtil jeg lapper den en...
Nogle der har en ide for jeg vil gerne beholde den men jeg har ikke lyst til at den står på et værksted i 1 måned til 250,- i timen...

Og efter denne smøre kommer vi så til spørgsmålet....Hvad gør jeg??
Nogle der evt. kender en gerne i KBH-området der kan afhjælpe problemet?

MvH
Claus Sikora

Til top Vis Claus Sikora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Sikora

Sergent-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hører lige med her :)
Har en STR-DB830 og hvis problemet engang sku komme så hører jeg lige med ;)

Claus Sikora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke det er et velkendt problem men mere en tilfældighed...Men jeg har været meget glad for den forstærker og er det stadig så den skal gerne reddes...
Til top Vis Claus Sikora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Sikora

Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 September 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hvis det er fra selve forstærkeren lyden kommer kan det ,som jeg ser det kun stamme fra køleblæser eller 50hz brum fra trafo 

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Kommer problemet udelukkende når låget er på, eller optræder det også med låget af? Hvis det kun optræder med låget på, så har du allerede et hint.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Claus Sikora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Det optræder både med og uden men det er faktisk sådan at hvis jeg tager forstærkeren ud og køre en tur (Ja det lyder underligt) og så kommer hjem og sætter den til så brummer den ikke mere før efter en 14 dages tid. Det samme sker hvis jeg piller låget af og jeg er ikke i tvivl om at det er rystelserne der gør at den dårlige forbindelse bliver god igen for en tid. Man kan tydeligt høre at det er 50HZ brum. Det er bare meget svært at fejlfinde på sådan en fejl derfor havde jeg håbet på andre kendte lidt til det indre på netop den forstærker...
Det skal lige siges at jeg kan uden problemer overdøve det brummeri...Det bliver ikke forstærket med op.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes