Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 05:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjelp til å velge surroundanlegg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
magnaral
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hei, håper dere forstår norsk her på forumet.

Jeg trenger litt hjelp til valg av surround-anlegg. Jeg er totalt amatør på området, men forsøker å lære, og håper noen av de mange ekspertene her inne kan hjelpe meg litt.

Jeg er på jakt etter et surround-anlegg i budsjett-klassen, forsterker + høyttalersett bør ikke koste mer enn 5-6000 kr. Har satt opp et forslag under, som jeg gjerne vil ha innspill og kommentarer til.

Har sett litt på Pioneer VSX-515-K. Denne kan jeg skaffe meg for ca. 1500 nkr dersom jeg kjøper på www.digitalo.de og henter den i Strømstad (slipper da både tysk, svensk og norsk moms). Jeg ser at dette er en 6.1 kanals receiver, men jeg har (i første omgang) kun tenkt å bruke den til 5.1, evt. 5.0 (uten subwoofer). Byr dette på noen problemer? Denne forsterkeren har medfølgende mikrofon som gjør det enklere å kalibrere og justere høyttalerne, noe som vil komme godt med for meg. Høyttalerne vil ikke bli stående like langt unna tv-en (som forøvrig er en sliten 29", men den får jeg bytte ut senere) pga. en hylle som står i veien, men håper at denne justeringen kan kompensere for litt av dette, slik at det ikke høres så skjevt ut.

Når det gjelder høyttalere har jeg fått anbefalt Pioneer S-V320-W av en lokal Expert-kar, og tror også at dette settet vil ta seg bra ut i stua. Han sa også at basselementene var såpass bra i disse fronthøyttalerne at det ikke var nødvendig med en egen subwoofer.

Kona er ikke helt happy med de store fronthøyttalerne, men siden jeg også ønsker å bruke anlegget til musikk (dog mest i MP3-kvalitet), og ikke bare film, tror jeg det vil være en fordel med en slik løsning kontra en løsning med kun satelitthøyttalere. Hva tror dere om dette? Jeg vurderer her Pioneers S-V50-serie. Her finnes det flere varianter S-V50N-K (billigst), S-V50G, S-V50B og S-V50A. Har ikke helt forstått forskjellene mellom disse, kanskje noen her kan hjelpe meg?
Hvilken nettbutikk i Tyskland er trygg og grei å handle med? www.digitalo.de har veldig godt utvalg, men ser at det ikke er alle som er like fornøyd med servicen der.

Jeg vurderer også å investere i en D-Link DSM-320 (koster kun litt over tusenlappen nå) for overføring avspilling av filer fra datamaskinen. Noen som har erfaringer med denne, eller vil anbefale andre lignende løsninger?

Veldig takknemlig for litt hjelp og innspill her.

Alexander
Til top Vis magnaral's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magnaral

rc3527
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har også set på Pioneer anlæg digitalo.de men hvor ligger Strømstad og hvordan kan man undgå den tyske moms ??

Hilsen René 

Til top Vis rc3527's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rc3527

magnaral
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Men kjære deg Rene, er geografikunnskapene så dårlige?  Eller så er det vel bare vi nordmenn som tror vi er verdens midtpunkt

Strømstad ligger i Sverige på grensen mot Norge, og er dit alle nordmenn reiser for å handle billig (i norsk målestokk) sprit og øl.

Dersom digitalo.de sender "Poste Restante" til Sverige med tysk moms, henter jeg pakken der, tar den med ut av EU (til Norge), får stempel fra den svenske tollen og får dermed tysk moms refundert (etter å ha sendt den stemplede kvitteringen tilbake til Tyskland), tar med pakken inn i Norge og slipper å betale norsk moms fordi beløpet er under tollgrensen på 6000 nkr. Ingen moms til noen stat og helt lovlig, hurra!

Alexander

Til top Vis magnaral's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magnaral

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes